اخبار داغ

تجلی هنر دست با نقش های هک شده بر روی چوب ها؛

دهکده جهانی مبل و منبت اشترمل؛ خاستگاه سبک گلریز/ مرکز تخصصی مبل و منبت ایران در اشترمل افتتاح می شود

دهکده جهانی مبل و منبت اشترمل؛ خاستگاه سبک گلریز/ مرکز تخصصی مبل و منبت ایران در اشترمل افتتاح می شود
فردا همزمان با برگزاری دومین جشنواره مبل و منبت روستایی کشور، مرکز تخصصی مبل و منبت ایران در اشترمل هم افتتاح می شود و اما اینجا تجلی هنر دست با نقش های هک شده بر روی چوب ها در منبت کاری، احساس و عشق می خواهد و خلاقیت و ذوق هنری که در وجود تویسرکانی ها هنرمند بسیار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ تویسرکان این بهشت غرب و پایتخت طلای سبز ایران، این روزها در تابستان با بیش از ۲۲۰ جاذبه طبیعی و گردشگری بی صبرانه منتظر دومین جشنواره مبل و منبت روستایی کشور است که فردا در روستای اشترمل یعنی در خاستگاه منبت گلریز ایران اسلامی برگزار می شود. مدت زمان برگزاری این جشنواره را از ۲۴ تا ۲۸ مرداد ماه اعلام کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

هشتم اردیبهشت ماه سال گذشته بود که به همت مفتح نماینده مردم تویسرکان و ویژه تر همکاری اهالی خونگرم اشترمل، کلنگ عملیات اجرایی مرکز تخصصی مبل و منبت به زمین زده شد و حال قرار در دومین روز از برگزاری جشنواره مبل و منبت، این مرکز تخصصی مبل ایران در شهرک صنعتی مبل و منب گلریز روستای اشترمل افتتاح شود.

,

تجلی هنر دست با نقش های هک شک بر روی چوب ها
و اما اینجا و در روستای اشترمل بیکار وجود ندارد، همه با بوی خرده های چوب که در هوا پخش می شود آشنا هستند و با ذوق و هنر، با صبر و حوصله و با احساس و خلاقیت تجلی هنر دست خود را در نقش های برجسته و هک شده بر روی چوب ها به نمایش می گذارند.
روستای اشترمل در کنار روستاهای دیگر همچون جیجانکوه و سید شهاب را می توان به عنوان نمونه بارزی از فعالیت تعاونی های تولیدی در اشتغال و کارآفرینی معرفی کرد.

, تجلی هنر دست با نقش های هک شک بر روی چوب ها, تجلی هنر دست با نقش های هک شک بر روی چوب ها,
,
,

جشنواره مبل و منبت، فرصتی برای معرفی توانمندی ها و صنایع دستی تویسرکان
«سید رسول حسینی» فرماندار تویسرکان در این باره به خبرنگار عصرهمدان، گفت: برگزاری جشنواره های مختلف فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان است.

, جشنواره مبل و منبت، فرصتی برای معرفی توانمندی ها و صنایع دستی تویسرکان, جشنواره مبل و منبت، فرصتی برای معرفی توانمندی ها و صنایع دستی تویسرکان,
,

وی با بیان اینکه در این شهرستان بیش از چهار هزار و ۴۰۰ کارگاه مبل و منبت فعال است، اظهار کرد: با توسعه بیشتر صنایع دستی و به ویژه مبل و منبت که با زندگی مردم ایتویسرکان آمخیته است، می توان به رشد اقتصادی این شهرستان امید داشت.

,

فعال بودن ۵۰۰ کارگاه مبل و منبت در یک روستا
به گفته سعدی عبدلی بخشدار مرکزی تویسرکان در روستای اشترمل نزدیک به ۵۰۰ کارگاه مبل و منبت فعال است و شغل عمده روستاییان حرفه منبت است، تا جایی که ۳۵ بانوی منبت کار هم در روستا مشغول به کار هستند.

, فعال بودن ۵۰۰ کارگاه مبل و منبت در یک روستا, فعال بودن ۵۰۰ کارگاه مبل و منبت در یک روستا,
,

وی اظهار کرد: صنعت مبل و منبت می تواند زمینه اشتغالزایی بسیاری را نه تنها در روستاها بلکه در شهرها هم فراهم سازد.

,

رشد اقتصادی در گرو همکاری بخش خصوصی با تسهیل گری نهادهای دولتی
بخشدار مرکزی تویسرکان برپایی چنین جشنواره هایی را زمینه ساز پویایی اقتصاد بومی دانست و افزود: توسعه رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقای سطح مشاغل را می توان از اهداف این جشنواره برشمرد.

,
,

عبدلی با بیان اینکه امروزه برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها اثر مثبتی در حوزه اقتصادی دارد، تصریح کرد: همکاری و همراهی بخش خصوصی با هدایت، هماهنگی و تسهیل گری نهادهای دولتی پیش برنده امور در این حوزه ها خواهد بود.

,

مرکز تخصصی مبل و منبت ایران در اشترمل افتتاح می شود
«یونس ترکاشوند» عضو ستاد اجرایی دومین جشنواره مبل و منبت روستایی کشور هم در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: همزمان با شروع به کار جشنواره، مرکز تخصصی مبل و منبت استان هم افتتاح می شود.

, مرکز تخصصی مبل و منبت ایران در اشترمل افتتاح می شود, مرکز تخصصی مبل و منبت ایران در اشترمل افتتاح می شود,
,

وی اظهار کرد: در این مرکز دوره های آموزشی چوب شناسی، طراحی، منبت کاری، رنگ کاری و رویه کوبی هم برگزار می شود.

,

برپایی ۴۰ غرفه در جشنواره مبل و منبت روستایی کشور
عضو ستاد اجرایی دومین جشنواره مبل و منبت روستایی کشور به برپایی ۴۰ غرفه مبل و منبت گلریز در این جشنواره به همراه غرفه بانوان منبت کار اشاره کرد و افزود: همزمان با برگزاری این جشنواره هر روز برنامه های مفرح فرهنگی و هنری هم اجرا می شود.

, برپایی ۴۰ غرفه در جشنواره مبل و منبت روستایی کشور, برپایی ۴۰ غرفه در جشنواره مبل و منبت روستایی کشور,
,

ترکاشوند با بیان اینکه تیزر جشنواره در شبکه های سراسری صدا و سیما در حال پخش است، عنوان کرد: در این بین حضور بی نظیر جوانان روستای اشترمل برای برپایی جشنواره زبانزد خاص و عام است و نباید از آن غافل شد.

,

به گزارش عصرهمدان؛ امید است با برپایی چنین جشنواره هایی، فرصت مناسبی برای معرفی مبل و منبت تویسرکان و به ویژه سبک گلریز آن بیش از پیش فراهم شود، منبت این شهرستان از آنجا که به طور عمده با هنر دستان منبتکاران تولید می شود و نه با دستگاه سی.ان.سی، در سطح کشور منحصر به فرد است.

,

در ذیل تصاویر همکاری جوانان روستای اشترمل برای برگزاری جشنواره مبل و منبت روستایی کشور منتشر شده است.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه