اخبار داغ

یادداشت؛

الگوی جهانی «مقاومت اسلامی»، نمونه بزرگ حرکت ضداستعماری است

الگوی جهانی «مقاومت اسلامی»، نمونه بزرگ حرکت ضداستعماری است
مقاومت اسلامی بیش از نیم قرن مردم ایران خیلی از کشورها را به حرکت وا داشت و به برکت مقاومت چهل ساله مردم، امروز محور مقاومت از غرب آسیا تا آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین شکل گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ «فاستقم کما امرت و من تابعه معک»؛ ای پیامبراستقامت کن و دیگران را هم وادار به استقامت کن.
پیامبر(ص) که خود الگو واسوه صبر و استقامت بود می فرمود این آیه من را پیر کرد چرا که سخت ترین کار این است که دیگران را ان هم در شرایط و توان‌های متفاوت وادار به استقامت کنی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,

مقاومت خیلی سخت است طولانی است خیلی وقت‌ها نتیجه دنیایی ندارد مجبوری در مقابل اکثریت جامعه قرار بگیری خون‌دل‌ها بخوری مورد بدترین تهمت‌ها و توهین قرار بگیری انواع برچسپ ها زده شود.

,

حرکت عظیم و منحصر به فرد کربلا نمونه کامل و جامع  و چراغ هدایت برای کل جامعه بود و لیکن سخت ترین مقاومت  برای همین شد تابلو کامل راهنمای انسان.

,

آنقدر فشارها را تحمل کنی که فدا شدن وشهادت آسان ترین و راحتت ترین باشد و لذا امام حسین(ع) به ما اموخت باید در مقابل ظلم و ستم طاغوت و برای رضای الهی ایستاد.

,

مقاومت زمانی ارزش پیدا می کند که رضای الهی در آن محور باشد، هرچه اخلاص بیشتر باشد کار ارزشمند تر می شود.

,

امام حسین(ع) می فرماید آنان که رضای مخلوق را بر رضای خالق ارجح می دهند هرگز رستگار نخواهند شد، حرکت بزرگ و الهی امام خمینی(ره) هم درهمین راستا و الگو برداری از قیام عظیم عاشورا بود.

,

وقتی امام قیامش را در سال 42 شروع کرد خیلی از جریانات دیگر هم مبارزه می کردند و سرکوب خونین قیام 42 امام(ره) طاغوت را به این باور رساند جریان تمام شد.

,

دهه چهل خیلی جریانات و افراد مبارزه می کردند عموم زندانی های سیاسی غیر مذهبی بودند و کومونیست ها، جریان چپ، ملی گرها  ملی مذهبی ها و ... لیکن هیچ کدام نتوانستند تبدیل به یک جریان و حرکت مورد قبول پذیرش جامعه شوند.

,

یک علتش همین نداشتن خط فکر درست و اعتقاد و اعتماد به جامعه بود به همین علت به محض دستگیری عموما زود شکسته و سرخورده می شدند چون انگیزه قوی نداشتند توان مقاومت هم نداشتند ولی جریان مذهبی به رهبر پیامبر گونه امام چون هدفش الهی بود تبدیل به الگو مقاومت علیه طاغوت شد وخیلی ها که انگیزه میارزه داشتند زیر این پرچم قرارگرفتند.

,

در دهه پنجاه که اوج خفقان و ستم و ظلم طاغوت بود عموم زندانی های سیاسی مذهبی ها بودند و چون در مقابل عمال رژیم و شکنجه ها بشدت مقاومت می کردند رژیم سرخورده شده بود تا جایی که شخص شاه دستور داده بود مبارزین در کوچه وخیابان به گلوله ببندند و حتی الامکان از دستگیری خودداری کنند.

,

ساواک هم این دستور را اجرایی کرده بود طوری که در در گیری ها از انتقال مجروحین خودداری می کرد تا شهید شوند و در ضمن در جامعه هم ایجاد رعب و وحشت کند.

,

در این راستا شکنجه های قرون وسطایی کردند در دنیا معروف شدند ولی باز عموما این بچه مذهبی ها بودند که با الگوگیری از امام حسین(ع) و قیام عاشورا مقاومت کردند.

,

پیروزی انقلاب اسلامی که ثمره مقاومت کم نظیر مردم ایران بود که در اوج خفقان و دیکتاتوری و قدرت نمایی جهان کفر علیه دین و خداپرستی در جهان بوقوع پیوست و جهان را تکان داد و بشریت را از خواب غفلت بیدار کرد نور امیدی در دل سیاه و خفته و ناامید بشریت به ویژه جهان اسلام  ایجاد کرد.

,

مقاومت بیش از نیم قرن مردم ایران (شروع رسمی مبارزه از 42) خیلی ها را به حرکت وا داشت قیام مردم افغانستان علیه ابرقدرت مطلق و مجهز ترین و بزرگترین ارتش جهان (ارتش سرخ) که اسمش برای دنیا کابوس مرگ بودبا امکانات ناچیز و ابتدایی از همین نمونه بود.

,

ثمره مقاومت مردم ایران شکست ارتش تا دندان مسلح صهیونیست بین الملل که بر جهان بشریت حکمرانی می کرد بود و در چندین دهه جنگ علیه اعراب همیشه پیروز میدان بود توسط چند هزار جوان تربیت یافته مکتب امام حسین(ع) و پیروی از رهبری امام خمینی(ره) بود.

,

الگو گیری از مقاومت مردم ایران شکست ائتلاف بزرگ جهان کفر با حضور و حمایت ناتو بزرگترین پیمان نظامی و یکه تاز میدان(ناتو) در سوریه ائتلافی که از صد ها میلیارد دلارهای نفتی سران خیانت کار عرب تا حمایت قدرتمند ترین و مجهز ترین ارتش اروپا(ترکیه )را پشت سر و در کنارش داشت و سران ترکیه از هیچ کمکی دریغ نکردند توسط جبهه مقاومت شکست خورد.

,

مجهزترین  و بزرگترین ائتلاف منطقه توسط چند کشور خیانت کار عربی با پیش رفته ترین سلاح های روز دنیا و حمایت شیطان بزرگ و پیر استعمارو فرانسه و رژیم منحوس صهیونیستی علیه یکی از فقیرترین کشورهای دنیا شکل گرفت و قرار بود این کشور را ده روزه اشغال کنند.

,

امروز بعد بیشتر از چهار سال در باتلاق یمن گیر کردند و سخت در تلاشند که خودشان را نجات دهند، آری به برکت مقاومت چهل ساله مردم ایران و به رهبری کم نظیر امام خامنه ای امروز محور مقاومت از غرب آسیا تا آفریقا و اروپا و امریکای لاتین شکل گرفته، میرود که به بزرگترین حرکت ضد استعماری  دنیا تبدیل شود.

,

این از ثمرات شیرین مقاومت مردم ایران و افتخار بزرگ ایران و ایرانی هست، آری مشکلات تحریم ها چالش مدیریتی اختلاص‌ها و وطن فروشی‌ها خیانت ها در کنار این مقاومت ها هست وچون لکه سیاه و ننگی براین مقاومت خدشه وارد می‌‌کند.

,

به فرمایش امام خامنه ای ما درحال عبور از پیچ تاریخی هستیم و انشااله با مقاومت تاریخی مردم ایران و عبور از این  گذرگاه به یقین به زودی تبدیل  به یکی از چند ابرقدرت دنیا می شویم.

,

به فضل خدا  آن روز دنیا درحالی شاهد چنین قدرتی خواهد بود که دیگر از ابرفدرتهای پوشالی دنیا امریکا و صهیونیست بین‌اللمل  و نوکرانشان عربستان و امارات خبری نیست و با این تفاوت که اماده‌ایم که هرگونه سلطه گری و سلطه پذیری را در دنیا از بین ببریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه