اخبار داغ

در آیین تجلیل از بانیان فرهنگ و هنر معاصر اردبیل مطرح شد؛

تجلیل از فرهیختگان، تجلیل از ریشه‌ها و ساقه‌های جامعه است

تجلیل از فرهیختگان، تجلیل از ریشه‌ها و ساقه‌های جامعه است
اولین آیین تجلیل از بانیان فرهنگ و هنر معاصر اردبیل با قدردانی از 40سال فعالیت دلسوزانه اصغر تقی زاده شکیبا در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، اولین مراسم تجلیل از بزرگان، مشاهیر و مفاخر معاصر اردبیل شب گذشته (شب پنجشنبه) با محوریت اصغر تقی زاده شکیبا از فعالین فرهنگی و هنری استان و مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از مسئولان استانی و هنرمندان پیشکسوت و جوان اردبیل توسط خانه‌ی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای بانوان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  سبلان‌ما,  , سبلان‌ما,

ناصر رهنما آذر مدیر عامل خانه‌ی فرهنگ و هنر اردبیل در ابتدای این مراسم به اهمیت و ضرورت تجلیل از مخاخر معاصر اردبیل پرداخت و گفت: این مراسم در راستای بسترسازی و توسعه‌ی فرهنگی، برگزار می شود.

,

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت های فرهنگی و هنری تقی زاده شکیبا اشاره کرد و گفت: وی یکی از بانیان و دلسوزان فرهنگ و ادب اردبیل است که در راه توسعه‌ی فرهنگی شهرمان زحمات زیادی متحمل شدند.

,

محمد سیمزاری از فعالین نام آشنای فرهنگ و هنر اردبیل نیز ضمن بیان خاطراتی از دوران مدیریت شکیبا در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به بیان ویژگی های شخصیتی این پیشکسوت فرهنگ و هنر اردبیل پرداخت و گفت: ایجاد فضای فرهنگی و هنری به متراژ 75000 مترمربع، احداث مجتمع فرهنگی و هنری فدک به عنوان اولین و بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری استان از جمله اقدامات ماندگار شکیبا برای اردبیل است.

,

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن هنرمند، بی احترامی به وی است، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسماتی چون تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر بیانگر وجه تمایز مردم بین خادمین و خائنین به شهر و دیار خود است.

,

سیمزاری با بیان اینکه سابقه مدیریتی و حقوقی شکیبا منجر به فراموشی شخصیت حقیقی وی شده است، به معرفی آثار منتشر شده این نویسنده فرهیخته اردبیل پرداخت و گفت: تا کنون11 عنوان کتاب در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی از وی به یادگار مانده است.

,

وی گفت: کتاب های لطایف الابرار، خوشه های زرین، توسعه عفاف، با امام در خلوت انس، نیم نگاهی به حریم دل، سودای عشق، کتاب و کتابداری تحت عنوان آیا می دانید، شیوه های جذب مشارکت در آموزش و پرورش، تنبیه و تشویق در نهج البلاغه از جمله آثار منتشر شده این هنرمند اردبیلی است.

,

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اردبیل، پل تاریخی هفت چشمه، مسجد جمعه و با مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی نیست، گفت: مردم این دیار همه این ها را در گذشته بوجود آوردند بنابر این این مردم هستند که با همت والای خود باید بدور از تنگ نظری ها و حسادت ها در ارتقای فرهنگ ناب این سرزمین بکوشند.

,

این فعال فرهنگی اردبیل از اساتید گرانقدر استان چون  شاهی، وهاب زاده و جامعی از دیگر مفاخر اردبیل نام برد و گفت: نامگذاری خیابانی به نام استاد شاهی کمترین کاری بود که در زمان حیات این شاعر فرهیخته ایران زمین انجام گرفت.

,

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان اردبیل در آینده نزدیک اقدامات مشابهی برای سایر مفاخر اردبیل در زمان حیاتشان انجام دهد، چراکه ارزش به فرهیختگان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر اردبیل در واقع ارزش نهادن به جامعه خودمان بر اساس معیارها و هنجارهای رایج است.

,

شکیبا نیز در ادامه این مراسم به بیان خاطراتی از دوران 40 سال خدمت  خود به فرهنگ و هنر اردبیل پرداخت و گفت: اگر طی این مدت موفقیتی حاصل شده است جز با همراهی خانواده به خصوص همسر و فرزندانم نبوده است.

,

وی با بیان اینکه تجلیل از مفاخر اردبیل در واقع تجلیل از ریشه ها و ساقه های این آب و خاک است، تصریح کرد: ما هرچه داریم در سایه اساتید و بزرگانمان در گذشته ای نه چندان دور است که ما را بدین صورت تربیت و تحویل جامعه داده اند.

,

شکیبا در پایان سخنان خود از نوذریان و دانش به عنوان اساتید پیشکسوت خود نام برد و با بیان اینکه تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر اردبیل در واقع ارائه الگوها و مدل های رفتاری حاضر به نسل جوان است، گفت: تداوم جریان فرهنگی در شهرها نیازمند توجه به فعالین  فرهنگی آن شهر ها است چراکه این کار باعث  غفلت زدایی از گنجیه های ارزشمند نهفته در کنج شهرها شده و با غبارروبی از چهره های نامی، الگوها و مدل های رفتاری شایسته ای نیز به جوانان ارائه می شود.

,

 اجرای موسیقی سنتی زنده و شعر خوانی توسط اساتید برجسته استان از جمله برنامه های شکیبا گجه سی در اردبیل بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه