اخبار داغ

راه اندازی صندوق توسعه تئاتر در استان کرمان/ وجود ۹ آموزشگاه آزاد هنری در سطح استان کرمان

راه اندازی صندوق توسعه تئاتر در استان کرمان/ وجود ۹ آموزشگاه آزاد هنری در سطح استان کرمان
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: راه اندازی صندوق توسعه تئاتر از اقدامات مهم در استان است که از طریق انجمن هنرهای نمایشی به همه گروه های نمایشی کمک می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با وضعیت تئاتر در استان کرمان اظهار داشت: فعالیت حوزه نمایش و تئاتر در استان کرمان پیشینه ای از گذشته دارد و اکنون انجمن هنرهای نمایشی در کرمان فعال و در شهرستان ها نیز دارای شعب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: فعالیت های تئاتر توسط انجمن هنرهای نمایشی انجام می شود که در سطح استان نیز شعب و مراکز آن فعال هستند و آثار نمایش بسیار خوبی در سال ۹۷ در سطح استان اجرا شده است.

,

۹۰ اجرای تئاتر در سال ۹۷

, ۹۰ اجرای تئاتر در سال ۹۷,

 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به این که ۹۰ نمایش تئاتر در استان کرمان در سال گذشته اجرا شده است؛ خاطر نشان کرد: این تعداد اجرای تئاتر در استان آمار قابل قبولی است و در استان برخی از شهرستان ها در این زمینه فعال و برخی نیز اجرای تئاتر نداشته اند.

,

محمدی یادآورشد: کرمان، سیرجان، رفسنجان، زرند، بم، بافت، انار، بردسیر و راور جز شهرهای فعال استان در حوزه هنرهای نمایشی هستند و در دیگر شهرها نیز انجمن نمایش کارگاه های آموزشی هنر را از مقدماتی تا پیشرفته برگزار کرده است.

,

وی ادامه داد: مجوزهای آثار نمایشی تئاتر توسط شورای نظارت بر نمایش صادر می شود که این شورا ترکیبی از هنرمندان هنری است که بعد از بازخوانی و بازبینی نمایش ها مجوز اجرا را می دهند.

,

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان توضیح داد: در سال ۹۷ شورای نظارت ۱۰۷ متن نمایش نامه را بررسی کرده است که این آمار در سه ماهه اول سال ۹۸ به ۴۵ متن رسیده است.

,

محمدی ابراز داشت: ۱۲۳ کار نمایشی در سال ۹۷ توسط شورای نظارت بازبینی شده و این آمار در سه ماهه سال ۹۸ به ۳۱ کار رسیده است.

,

هنرمندان حوزه هنر و نمایش در استان پویا و فعال هستند

, هنرمندان حوزه هنر و نمایش در استان پویا و فعال هستند,

وی با بیان این که ۲۷ نمایش در سه ماهه اول سال ۹۸ در سطح استان کرمان اجرا شده است، افزود: هنرمندان حوزه هنر و نمایش در استان پویا و فعال هستند و فضای کاری برای آن ها مهیا است.

,

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: جشنواره تئاتر استان در سال ۹۷ به درخواست جامعه هنری در شهرستان رفسنجان برگزار شد و علاوه بر چندین تئاتر صحنه ای برای تولید و اجرا در کنگره شهدای استان مورد حمایت قرار گرفتند.

,

محمدی در رابطه با جایگاه تئاتر کرمان در کشور گفت: مرکزی که بخواهد جایگاه تئاتر در سطح کشور را تعیین کند وجود ندارد ولی در سطح استان گروه های هنری فعال و متفاوت وجود دارد که این گروه ها در مرکز استان و سیرجان از سایر شهرها بیشتر هستند.

,

وی ابراز داشت: در استان کرمان هنرمندان در حوزه تئاتر صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان و عروسکی فعالیت دارند.

,

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اضافه کرد: یکی دیگر از اشکال تئاتر تعزیه است که استان کرمان نمایندگی انجمن تعزیه ایرانیان را دارد و همچنین دو سوگواره ده زیار و سرآسیاب که به نوعی شکلی از تئاتر مذهبی هستند در کرمان وجود دارد و به نوعی استان کرمان از پیشگامان این هنر محسوب می شود.

,

راه اندازی صندوق توسعه تئاتر در استان کرمان

, راه اندازی صندوق توسعه تئاتر در استان کرمان,

محمدی تصریح کرد: راه اندازی صندوق توسعه تئاتر از اقدامات مهم در استان است که از طریق انجمن هنرهای نمایشی به همه گروه های نمایشی که می خواهند کاری را تولید کنند کمک می کند و چون بنای ما بر کار حرفه ای است، باید هنر نمایش خدماتش را به مردم ارائه دهد تا در قبال آن به اقتصاد تئاتر کمک شود.

,

وی ادامه داد: حال این گروه های نمایشی بعد از درآمدزایی باید کمک صندوق توسعه استان را برگردانند تا این صندوق بتواند به سایر گروه های نمایشی کمک کند.

,


۹ آموزشگاه آزاد هنری در سطح استان کرمان وجود دارد

,
, ۹ آموزشگاه آزاد هنری در سطح استان کرمان وجود دارد,

 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: خوشبختانه در حوزه آموزش های رسمی و غیررسمی هنر نیز فرصت خیلی خوبی در اختیار استان کرمان قرار گرفته است و هنرستان های دخترانه و پسرانه هنرهای زیبا و رشته نمایش در دانشگاه علمی و کاربردی برای تحصیل دانش آموختگان رشته نمایش وجود دارد .

,

محمدی در پایان گفت: در سطح استان کرمان ۹ آموزشگاه آزاد هنری وجود دارد که به صورت خصوصی به امر آموزش هنرجویان تئاتر می پردازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه