اخبار داغ

کارگزار بورس یزد خبر داد؛

پیش بینی رشد شاخص کل بورس تا ۳۴۰ هزار واحد

پیش بینی رشد شاخص کل بورس تا ۳۴۰ هزار واحد
کارگزار بورس یزد گفت: در صورت ثبات شرایط سیاسی و اقتصادی کشور برخی کارشناسان رشد شاخص کل تا محدوده 300 تا 340 هزار واحد را هم پیش بینی کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن زارعیان در گفتگو با خبرنگار یزد رسا در خصوص وضعیت بازار بورس گفت: بعد از تحولاتی که در اواخر 96 و اوایل 97 در بازار ارز اتفاق افتاد و پس از آن به طلا ، ملک و خودرو سرایت کرد شاهد تاثیرگذاری این اثر تورمی در قیمت سهام و شاخص کل در بورس بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

وی ادامه داد: این تاثیرگذاری به نحوی بود که شاخص کل بورس از ابتدای تابستان سال گذشته با رشدی که داشت از محدوده 95 هزار واحد تا آستانه 200 هزار واحد در مهرماه 97 رسید و سه الی چهارماه پر رونق و رو به رشد را در بورس شاهد بودیم.

,

کارگزار بورس یزد عنوان کرد: پس از این از مهرماه تا اسفندماه 97، به دلیل افت نسبی نرخ ارز آزاد از  نقطه اوج، محدودیت‌های تحریمی برای صادرات کالا، افت بازار جهانی فلزات و نفت، رشد بیش از حد و بالاتر از ارزش واقعیِ قیمت سهام برخی شرکتها در بورس و افزایش نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی شاهد افت یا درجا زدن بازار بورس بودیم و شاخص کل بورس از 195 هزار واحد ، در محدوده 150 هزار واحد قرار گرفت و رکود نسبی بر بازار حاکم شد.

,

زارعیان افزود: از نیمه اسفندماه تاکنون شاخص کل بورس مجددا رشد داشته و با حدود 100 هزار واحد رشد هم اکنون در محدوده 250 هزار واحد قرار داد.

,

وی کاهش بیش از حد قیمت‌ برخی سهامِ با ارزش در پاییز و زمستان 97 و هم زمان بهبود مقدار تولید و فروش شرکت‌ها، عدم افزایش نرخ سود بانکی ، رکود حاکم بر بازارهای موازی نظیر طلا، ملک و خودرو و افزایش نرخ ارز نیمایی که باعث رشد درآمد صادراتی شرکت‌ها بوده است را از دلایل رشد شاخص کل بورس در این بازه زمانی عنوان کرد.

,

وی با بیان اینکه در هفته ای اخیر رشد بازار سهام آرامتر شده است، گفت: در این هفته ها عمدتا سهام شرکت‌های کوچک روند صعودی بهتری داشته‌اند و شرکت‌های بزرگ به دلیل تثبیت و حتی افت اندک ارز نیمایی و همچنین افت بازارهای جهانی کالا و نفت و احتمال تداوم این افت، سهام آنها با رشد سایر شرکت‌ها همراهی نکرده است.

,

این کارگزار بورس یزد افزود: پیش بینی می شود در صورت ثبات شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، روند فعلی بازار بورس کشور تا پاییز یا زمستان امسال ادامه یابد و برخی کارشناسان رشد شاخص کل تا محدوده 300 تا 340 هزار واحد را هم پیش بینی کرده اند.

,

زارعیان خاطرنشان کرد: همچنین به افراد تازه وارد که فاقد دانش و تجربه و مهارت در بررسی مالیِ شرکت‌ها هستند توصیه می ‌شود از حضور مستقیم و خرید سهام در بازار اجتناب کرده و به منظور کاهش ریسکِ خود، صرفا از طریق خرید صندوق‌های مشترک سرمایه گذاری (برای مبالغ خرد) و یا قرارداد سبدگردانی (برای مبالغِ کلان) در بازار بورس حضور پیدا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه