اخبار داغ

در قزوین صورت گرفت؛

افتتاح نخستین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه‌ای

افتتاح نخستین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه‌ای
نخستین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه‌ای در قزوین به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مراسم افتتاحیه نخستین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه‌ای قزوین، شب گذشته با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

در این مراسم عبدالمحمد زاهدی با تاکید بر اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه باید ساماندهی شود، اظهار کرد: چندین سال از طرح این موضوع می‌گذرد، اما این ارتباط هیچگاه وضعیت قابل قبولی نداشته است.

,

وی افزود: برای پیوند صنعت و دانشگاه باید تعاریف دقیق حقوقی ارائه دهیم، از سوی دیگر حل این مسئله نیازمند همکاری وزارت علوم و استفاده از تجارب روز دنیا در زمینه ارتباط آموزش عالی و تولید است.

,

استاندار قزوین با اشاره به اینکه دو مقوله‌ی کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گاهی به جای یکدیگر به کار برده‌می‌شوند، تصریح کرد: کارآفرینی به معنای ایجاد کسب و کار جدید، نوآوری، و انجام کاری است که تاکنون سابقه نداشته‌است.

,

این مسئول اضافه کرد: با این وجود گاهی به اشتباه از سرمایه‌گذاران به عنوان کارآفرین تقدیر می‌شود، در صورتی که یک سرمایه‌گذار، الزاما کارآفرین نیست و سرمایه‌گذاری مرحله‌ی بعد از کارآفرینی است.

,

زاهدی با بیان اینکه ما برای درمان دردهای مالی خود صرفا داروی بانک را می‌شناسیم، عنوان کرد: این در صورتی است که در بازار هر دردی درمانی دارد، امروزه در دنیا راه‌های نوینی برای تامین مالی ابداع شده و راه‌های جدیدتری نیز ابداع خواهد شد.

,

وی در پایان گفت: برگزاری این نمایشگاه حرکت مثبتی است که امیدواریم تداوم پیدا کند، در این راه باید تمام ظرفیت‌های داخلی را بکار گیریم.

,

قزوین یکی از قطب‌های کشور در زمینه‌ی علمی و صنعتی است

, قزوین یکی از قطب‌های کشور در زمینه‌ی علمی و صنعتی است,

در ادامه این مراسم داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه رفیع کشور در عرصه‌های علمی، اظهار کرد: کشور ما از نظر تولید علم و فناوری جلوتر از سند چشم‌انداز حرکت می‌کند.

,

نمایده مردم قزوین در مجلس اضافه کرد: با وجود تمام پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علمی، هنوز این علم کاربردی و تبدیل به صنعت نشده‌است.

,

 

,

محمدی با بیان اینکه استان قزوین یکی از قطب‌های کشور در زمینه‌ی علمی و صنعتی است، تصریح کرد: تلفیق مبارک میان علم و صنعت هنوز در استان قزوین شکل نگرفته و این نمایشگاه می‌تواند این خلا را پر کند.

,

یکی از مشکلات ما وابستگی در عرصه‌ی تکنولوژی است

, یکی از مشکلات ما وابستگی در عرصه‌ی تکنولوژی است,

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه تلفیقی از عرصه‌ی صنعت و دانش است، اظهار کرد: صنایع کوچک نقش مهمی در تولید، شکوفایی استعدادها و رشد نقدینگی‌های کوچک دارند.

,

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات ما وابستگی در عرصه‌ی تکنولوژی است، عنوان کرد: این رویداد می‌تواند گام‌های موثری در عرصه‌ی انتقال و توسعه‌ی تکنولوژی بردارد.

,

زرآبادی در پایان گفت: ما می‌توانیم خدمات و توانمندی‌های فناورانه‌ی خود را صادر کنیم و به این ترتیب انگیزه‌ی فعالان این حوزه را افزایش دهیم.

,

در ادامه‌ این مراسم، رویایی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کومه ایران به نمایندگی از بخش خصوصی صحبت و مطالبات بخش خصوصی از مسئولان را مطرح کرد.

,

دنیا به سوی انقلاب چهارم صنعتی حرکت می‌کند

, دنیا به سوی انقلاب چهارم صنعتی حرکت می‌کند,

در ادامه اصغر مصاحب، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر ضریب نفوذ فناوری در حوزه‌ی صنعت، اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک از سال 84 آغاز به کار کرده و از سال 90 به عنوان دستگاه توسعه‌ای شناخته شده‌است.

,

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های توسعه در سال‌های قبل و بعد از انقلاب، تصریح کرد: رویکرد برنامه‌های سوم و چهارم قبل از انقلاب، توسعه‌ی زیرساختی و ورود دولت به حوزه‌ی صنایع بود.

,

مصاحب اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در سال‌های اخیر و با کمک بخش خصوصی، یک نظام شبکه‌ای در حوزه‌ی صنایع تشکیل داده و نقش بخش خصوصی را در این زمینه افزایش داده‌است.

,

این مسئول با بیان اینکه دنیا به سوی انقلاب چهارم صنعتی حرکت می‌کند، گفت: رویکرد وزارت صمت نیز حرکت در این جهت است و برای تحقق آن، پیگیری نیازهای فناورانه، استقرار شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری رویدادهای استارت آپی را در دستور کار قرار داده‌است.

,

, ,

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با تاکید بر اینکه صنایع به سوی پیاده‌سازی دانش در کار خود گام برداشته‌اند، اذعان کرد: انتظار می‌رود مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها نیز توجه به کارآفرینی را در برنامه‌ی خود قرار دهند.

,

وی افزود: باید در راستای بین‌المللی شدن صنایع حرکت کنیم و پیگیری این موضوع نیازمند به رسمیت شناخته شدن از سوی نهادهای مسئول است.

,

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک رویکرد جدیدی در حوزه‌ی تامین مالی اتخاذ کرده‌است، تشریح کرد: در این رویکرد دو مقوله‌ی مهم در برنامه‌ی سازمان قرار دارد.

,

مصاحب اضافه کرد: یکی از این مقوله‌ها استفاده از ظرفیت فرابورس و ارائه‌ی سهام 250 واحد صنعتی در بورس است؛ البته به دلیل شرایط متفاوت شرکت‌های کوچک و متوسط، تعداد پذیرش سهام محدود است.

,

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک با اشاره به مقوله‌ی دوم در حوزه‌ی تامین مالی، ادامه داد: مقوله‌ی دوم، مدل تامین مالی مولد است که ذیل آن در هفت استان کشور 22میلیارد تامین اعتبار برای واحدهای صنعتی داشته‌ایم.

,

وی در پایان گفت: قزوین یکی از استان‌های پیشرو در حوزه‌ی فناوری است و می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

,

نمایشگاه، نقطه‌ی واصل صنعت و دانشگاه است

, نمایشگاه، نقطه‌ی واصل صنعت و دانشگاه است,

در ادامه‌ی مراسم هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به اینکه در شرایط تحریم باید صنعت و دانشگاه را آشتی دهیم، اظهار کرد: صاحبان صنایع باید به دانشجویان اعتماد کنند.

,

وی افزود: از سوی دیگر دانشگاه‌ها نیز باید برای رفع نیازهای صنعتگران تلاش کنند.

,

این مسئول با تاکید بر اینکه نمایشگاه، نقطه‌ی واصل صنعت و دانشگاه است، یادآور شد: هر هفته در این مکان یک نمایشگاه برگزار می‌شود، اما نمایشگاه حاضر یکی از بهترین آن‌هاست که کارآفرینی را هم در دل خود دارد.

,

در پایان این مراسم از 17 واحد صنعتی برتر استان قزوین قدردانی شد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه