اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد مطرح کرد

آتش‌سوزی 8 هکتار از مراتع استان یزد در سال 98/ سهل انگاری عامل آتش‌سوزی‌ها

آتش‌سوزی 8 هکتار از مراتع استان یزد در سال 98/ سهل انگاری عامل آتش‌سوزی‌ها
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با بیان اینکه امسال حدود 8 هکتار آتش‌سوزی در استان یزد داشتیم، اظهار داشت: آتش‌سوزی‌ها عمدی نیست بلکه سهل‌انگاری موجب آتش‌سوزی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدرضا آخوندی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: ما امسال تا کنون حدود 8 هکتار آتش‌سوزی داشتیم که نسبت به سال گذشته خیلی کمتر  بوده است و این آتش‌سوزی‌ها هم توسط افرادی که از طبیعت استفاده می‌کنند صورت می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی ادامه داد: به همین دلیل هم ما بارها تأکید کرده‌ایم که مردم وقتی در مناطق حضور پیدا می‌کنند مقررات که به موجب آن حریق صورت نگیرد را رعایت کنند، چون برخی ضایعات مانند شیشه و یا حتی قطره آب -با توجه به گرمای شدید- می‌تواند نقش یک ذره‌بین را در طبیعت داشته باشد.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با تأکید بر اینکه مجموعا آتش‌سوزی امسال ما نسبت به سال گذشته به مراتب کمتر بوده است، اظهار داشت: البته اینکه این آتش‌سوزی‌ها چه میزان خسارت وارد کرده، هنوز برآورد نشده است.

,

آخوندی خاطرنشان کرد: البته میزان خسارت بستگی به میزان گسترش آتش‌سوزی، آسیبی که وارد کرده است و نوع پوشش گیاهی دارد؛ مثلا پوشش گیاهی بوته‌ای باشد، علفی باشد، درختی باشد و یا درختچه‌ای باشد.

,

وی افزود: اگر آتش‌سوزی عمدی باشد وظیفه ما است که پیگیری کنیم و خاطیان را به دستگاه قضایی معرفی کنیم، اما این‌ها بر اثر سهل‌انگاری صورت می‌گیرد؛ مثلا فرد به طبیعت می‌رود و به هر دلیلی آتشی که روشن کرده را خاموش نمی‌کند یا ضایعاتی که آنجا است بصورت ذره‌بین عمل می‌کند و بعدا آتش‌سوزی صورت می‌گیرد و نمی‌شود گفت مثلا یک شخص متهم آتش‌سوزی است.  

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد تصریح کرد: فعلا کسی که بخواهیم دستگیر کنیم و یا برخورد قضایی به خاطر آتش‌سوزی نداریم و این آتش‌سوزی بر اساس سهل‌انگاری صورت گرفته است.

,

آخوندی در پاسخ به اینکه چه تمهیداتی برای جلوگیری از آتش‌سوزی اندیشیده شده است، عنوان کرد: ما آموزش دادیم، فرهنگ‌سازی کردیم و از طریق رسانه‌های مختلف تلاش کردیم مردم را نسبت به این مسئله توجیه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه