اخبار داغ

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی:

بی‌سوادی مدیران در حوزه سواد رسانه بی‌داد می‌کند/ رسانه‌ها نماینده افکار عمومی‌اند نه نماینده دولت‌ها

بی‌سوادی مدیران در حوزه سواد رسانه بی‌داد می‌کند/ رسانه‌ها نماینده افکار عمومی‌اند نه نماینده دولت‌ها
مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه مدیران امروزه سواد رسانه و شناخت لازم از رسانه ندارند و بی‌سوادی مدیران در حوزه سواد رسانه بی داد می‌کند گفت: آگاهی و بصیرت خبرنگاران از همه مسئولانی که در حال خدمت‌رسانی هستند به هزار دلیل بیشتر است چون خبرنگار در بطن و قلب جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ عباس محمدیان شب گذشته در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران ترشیز، در سالن جلسات آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه دردهای خبرنگاران عمیق‌تر از دردهای دیگر واحدهای صنفی است، اظهار داشت: وفاق استانی شکل گرفت و همه دستگاه‌ها و تشکل‌های صنفی که درگیر روز خبرنگار بودند در آئین گرامیداشت هفته خبرنگار شرکت داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

خبرنگاران باید یاس و نا امیدی را به امید بر مبنای حقایق، انصاف و عدالت تبدیل کنند

, خبرنگاران باید یاس و نا امیدی را به امید بر مبنای حقایق، انصاف و عدالت تبدیل کنند,

وی با اشاره به اینکه ترشیز کهن هنوز مردم بصیر، با فرهنگ، ولایت مدار و انقلابی در عرصه رسانه دارد که در این عرصه جهاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: فضای مطبوعات کشور فضای سختی است و نفس کشیدن و قلم فرسایشی در این عرصه سخت‌تر از گذشته است.

,

رئیس بسیج رسانه استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در آستانه جنگ بزرگ و تمام عیار اقتصادی هستیم جنگی که در آن از بستر رسانه‌ها و فضای مجازی به مردم متحمل می‌شود، تصریح کرد: سنگرها، مرزها، هویت‌ها و باورها تغییر کرده است و خبرنگاران به‌عنوان جامعه نخبگانی کشور باید کارهای سختی را به دوش بکشند.

,

وی با بیان اینکه در این جنگ سخت اقتصادی و جنگ تمام عیار رسانه‌ای وظیفه خبرنگاران بسیار خطیر است، اذعان کرد: در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن یاس و نا امیدی را به جامعه تزریق می‌کند و وظیفه خبرنگاران این است که این یاس و نا امیدی را به امید بر مبنای حقایق، انصاف و عدالت تبدیل کنند.

,

 

,

آگاهی و بصیرت خبرنگاران از همه مسئولان بیشتر است

, آگاهی و بصیرت خبرنگاران از همه مسئولان بیشتر است,

محمدیان با اشاره به اینکه خبرنگاران نباید از اختلاف سلیقه‌های جریان سیاسی، اختلاف عقیده درست کنند، عنوان کرد: سازمان بسیج رسانه یکی از اقشار متخصصین رسانه‌ای استان خراسان و کشور است و با شعار فراجناحی، همگرایی و هم‌افزایی در خدمت جبهه رسانه تراز انقلاب باید باشد.

,

وی با تأکید بر اینکه همه ما به مشکلات اقتصادی آگاه هستیم ولی دامن زدن به مشکلات اقتصادی گره ای باز نمی‌کند، تشریح کرد: آگاهی و بصیرت خبرنگاران از همه مسئولانی که در حال خدمت‌رسانی هستند به هزار دلیل بیشتر است چون خبرنگار در بطن و قلب جامعه است.

,

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه 50 درصد توان مسئول و مدیر صرف ساختار بروکراسی باطل در ایران می‌شود، تأکید کرد: بروکراسی که در ایران برای ادارات ما تعریف شده در هیچ کشور جهان سومی نیست و اصلاح ساختار بروکراسی را باید خبرنگاران رقم بزنند.

,

 

,

رسانه‌ها حلقه وصل مردم و دولت‌ها هستند

, رسانه‌ها حلقه وصل مردم و دولت‌ها هستند,

وی با تأکید بر اینکه در این وضعیت که مشکلات اقتصادی داریم بزرگ‌ترین و مؤثرترین اقدام خبرنگاران، کمک به افزایش قدرت تاب‌آوری مردم است، بیان کرد: در این ده سال شعار سال‌های مختلف توسط مقام معظم رهبری بر محور اقتصاد بود ولی گوش شنوایی برای تحقق این شعارها نبود.

,

محمدیان با اشاره به اینکه جامعه رسانه راهبرد اندیشه خود را باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری قرار دهد، ابراز کرد: در جامعه رسانه باید به تمام سلایق احترام گذاشت و از همه ظرفیت‌های رسانه‌ها در این جنگ بزرگ اقتصادی استفاده کنیم تا بتوانیم ترویج فرهنگ الگوی مصرف و سبک زندگی اسلامی و... کمک کنیم.

,

وی رسانه‌ها را حلقه وصل مردم و دولت‌ها دانست و اظهار کرد: رسانه‌ای می‌تواند در دل مردم افق را روشن کند که وابستگی سیاسی نداشته باشد نه اینکه سلیقه سیاسی خود را کنار بگذارد، مردم رسانه‌های مستقل را می پسندند و پرستش می‌کنند.

,

 

,

صدای شکستن استخوان‌های مطبوعات کشور به گوش می رسد / رسانه‌ها نماینده افکار عمومی و مردم هستند نه نماینده دولت‌ها

, صدای شکستن استخوان‌های مطبوعات کشور به گوش می رسد, / , رسانه‌ها نماینده افکار عمومی و مردم هستند نه نماینده دولت‌ها,

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم از رسانه‌های داخل نا امید شده‌اند و خبرنگاران باید نا امیدی مردم از رسانه‌های داخل را آسیب‌شناسی کنند که چرا باید مرجع خبری جوان دهه 70 و 80 ما باید رسانه بیگانه باشد، افزود: رسانه‌های داخل راه را بی‌راهه می روند و آویزان یک جریان سیاسی می شوند.

,

وی با تأکید بر اینکه هویت رسانه و خبرنگار هویت انقلابی و رکن چهارم دموکراسی است، اظهار کرد: استقلال اقتصادی هویت دوم خبرنگاران است و صدای شکستن استخوان‌های مطبوعات کشور به گوش می رسد ولی این قدرت انقلابی و تاب‌آوری مطبوعات و رسانه‌ها و خبرنگاران است که در این جنگ اقتصادی در کنار مردم هستند و مانع تعطیلی هفته نامه‌ها و رسانه‌ها می‌شود.

,

محمدیان با اشاره به اینکه رسانه‌ها نماینده افکار عمومی و مردم هستند نه نماینده دولت‌ها؛ اظهار داشت: امروزه هویت رسانه‌ای زیر سؤال می رود و ضرورت تشکیل رسانه جبهه تراز انقلاب وجود دارد و این زمانی محیا می‌شود که رسانه در اختیار مردم باشد و برای جذب مخاطب پژوهش داشته باشید.

,

 

,

تنها 11 درصد استان خراسان رضوی سواد رسانه‌ای دارند

, تنها 11 درصد استان خراسان رضوی سواد رسانه‌ای دارند,

وی با بیان اینکه سه درصد دهه هفتاد و هشتاد رسانه‌های داخل را قبول دارند و این فاجعه است، خاطرنشان کرد: ۹۷ درصد بچه‌های دهه ۸۰ و 90 رسانه داخل را نمی‌شناسند.

,

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای جامعه ما به‌شدت پایین است و تنها ۱۱ درصد استان خراسان رضوی سواد رسانه‌ای دارند، تصریح کرد: برخی از مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اداری، خبرنگار را تنها به پوشش خبر می شناسند و نشست خبری را تنها با کارت هدیه تعریف کرده‌اند و این بزرگ‌ترین توهین به یک خبرنگار است.

,

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه بدهید که نمایندگان در این مدت باقی‌مانده مجلس، از خبرنگار برای خود پلی برای رسیدن دوباره به مجلس بسازند، اذعان کرد: 4 سال است که اصلاح قانون مطبوعات را خواستار شده‌ایم و هنوز محقق نشده است.

,

 

,

نمایندگان صرفاً موقع رأی، خبرنگاران را می شناسند / مردم از جنگ‌های سیاسی خسته شده‌اند

, نمایندگان صرفاً موقع رأی، خبرنگاران را می شناسند / مردم از جنگ‌های سیاسی خسته شده‌اند,

محمدیان با اشاره به اینکه نمایندگان صرفاً موقع رأی، خبرنگاران را می شناسند، عنوان کرد: هنوز بیمه خبرنگاران حل‌نشده است و در قانون استخدامی و کار کشور اگر یک کارگر یک ماه در مغازه‌ای مشغول به کار بوده و اخراج شده می‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کند ولی این قانون شامل حال خبرنگار نمی‌شود.

,

وی با بیان اینکه نباید مردم را سیاست زده کرد زیرا ذائقه مردم سیاسی نیست و باید ذائقه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را حول محور تحقیق قرار داد، تشریح کرد: تیتر همه رسانه‌ها سیاسی شده است در صورتی که عنوان و اساسنامه آن رسانه فرهنگی و اجتماعی است.

,

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مردم از جنگ‌های سیاسی خسته شده‌اند، بیان کرد: در شهرهای کوچک نباید تنها به سمت مسائل سیاسی رفت و از فرهنگ غفلت کرده‌ایم، در صورتی که استان خراسان رضوی رتبه طلاق در کشور رتبه اول دارد و کمترین رشد جمعیت را دارا است و به سمت پیر شدن حرکت می‌کند.

,

 

,

جامعه خبرنگاری ابزاری برای نمایندگان و مسئولان شده است

, جامعه خبرنگاری ابزاری برای نمایندگان و مسئولان شده است,

وی با اشاره به اینکه جامعه خبرنگاری بستر و ابزاری برای نمایندگان و مسئولان شده و زیر چرخ احزاب سیاسی له می‌شود، تأکید کرد: ضعیف‌ترین صنف در کشور صنف خبرنگاری است و سازمان بسیج رسانه مدافع حقوق خبرنگاران است و زمانی می‌توان از حقوق خود دفاع کنید که همگرایی و هم‌افزایی داشته باشید.

,

محمدیان با بیان اینکه هویت زمانی شکل می‌گیرد که قدرت داشته باشیم و قدرت به پول نیست بلکه به وحدت، هم‌افزایی و احترام گذاشتن به یکدیگر است، ابراز کرد: مطالبه به‌حق و انصاف باید در دستور کار خبرنگاران باشد؛ نباید به خاطر دو آگهی، قلم خود را در اختیار هیچ جریان قرار داد.

,

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه در فضای رسانه‌ای، شناخت دقیقی از رسانه‌های غربی نداریم و مرعوب رسانه‌های غربی هستیم، بیان کرد: هر شخصی با یک موبایل خود را خبرنگار جلوه می دهد و نباید اجازه دهیم که خبرنگار نماها بیایند و جای خبرنگاران را بگیرند.

,

 

,

قهرمان اصلی کشور مردم هستند / بی‌سوادی مدیران در حوزه سواد رسانه بی داد می‌کند

, قهرمان اصلی کشور مردم هستند / بی‌سوادی مدیران در حوزه سواد رسانه بی داد می‌کند,

این مقام مسئول با بیان اینکه امروزه هر کسی که یک موبایل به دست گرفته و یک کانال بدون مجوز راه‌اندازی کرده است خود را یک خبرنگار می داند و هویت، جایگاه و شخصیت اصیل خبرنگاری را جابه‌جا می‌کند، افزود: مسئولان و مدیران نگاه به دروازه بانی خبر نمی‌کنند بلکه نگاه به انتشار بازه خبر می‌کنند چون تفاوت تحلیل و تفسیر را نمی دانند و بی‌سوادی در مدیران در حوزه سواد رسانه بی داد می‌کند.

,

وی با اشاره به اینکه مدیران امروزه سواد رسانه و شناخت لازم از رسانه ندارند، اظهار کرد: لزوم ایجاد فضای تعاملی بین دستگاه‌ها از بستر رسانه‌ها باید در دستور کار خبرنگاران و رسانه‌ها باشد تا به راحتی بتوانند افکار عمومی را با خود همراه کنید و هر کدام در حوزه اطلاع‌رسانی، صداقت و شفافیت کوتاهی کنید به مردم خیانت کرده‌اید.

,

وی با بیان اینکه قهرمان اصلی کشور مردم هستند و هر اتفاقی بیفتد مردم صحنه گردان هستند، تصریح کرد: محتوای رسانه بر نام رسانه غلبه کرده است و جز کیفی گرایی در رسانه هیچ راهی نداریم اگر می خواهیم میدان‌دار باشیم و جامعه مخاطب داشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه