اخبار داغ

رحمانی‌ فضلی:

اربعین مسئله شیعه، اهل تسنن و فارس و عرب نیست/ همکاری کشورها برای برگزاری این مراسم ورای پروتکل‌های رسمی است

اربعین مسئله شیعه، اهل تسنن و فارس و عرب نیست/ همکاری کشورها برای برگزاری این مراسم ورای پروتکل‌های رسمی است
وزیر کشور گفت: اربعین مسئله شیعه، اهل تسنن و فارس و عرب نیست، بلکه موضوع انسانی است که به همه انسانی‌های آزادی‌خواه برمی‌گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور صبح امروز در دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی در تالار قدس حرم مطهر رضوی گفت: آن چیزی که فانی است و از بین رفتنی است پدیده ای است که ویژگی های ماده را داشته باشد یعنی زمان پذیر، مکان پذیر و ابعاد قابل اندازه گیری داشته باشد لذا فنا پذیر است و مرگ به سراغش می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه آن چیزی که فرای زمان و مکان باشد جاودانه است افزود: زیبایی، ایمان و اعتقاد از جنس جاودانگی و ماندگاری است لذا رمز جاودانگی در عشق، اعتقاد، زیبایی و محبت است.

,

وزیر کشور اظهارکرد: اگر اربعین باقی مانده و می ماند و جاودانه می شود و چشمه سار جوشان عاشورا و تاسوعا و سیر غدیر و امامت و ولایت همچنان در طول تاریخ تا زمانی که عالم و انسان هست می جوشد سیرآب و شکوفا می کند به دلیل این است که اربعین از جنس عشق و محبت و زیبایی، از جنس شدن و تعالی و رشد است.

,

وی اربعین را مسیر رسیدن به خدا و تحقق شعار انا لله و انا الیه راجعون دانست و افزود: ما باید به عنوان مسلمان و موحد باید مفتخر باشیم به اینکه جزو برگزیدکان هستیم که خدا نوید پیروزی این برگزیدگان را داده است.

,

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: مسیرهای جاودانگی، همه اعتقادات و ارزشهایی است که از وحی و از سرجشمه ناب قدرت مطلق توسط راهنمای اصلی یعنی قرآن، ائمه و ولایت  و در مسیری است که اولیای خدا به ما نشان داده‌اند.

,

وی با بیان اینکه بر اساس اعتقادات، اسلام دین جهانی است و غدیر امر جهانی است چراکه دین خدا منطبق بر فطرت انسانی است افزود: درمسیر جریان زلال و شفاف حقیقت خدمت می کنیم که اگر این خدمت از صدق و صفا و خلوص باشد از برکت آن جامعه و خودمان برخوردار می شویم.

,

وزیر کشور خاطرنشان کرد: علی رغم مخالفت ها، مقابله و مبارزه ها و انحرافات دین اسلام در مسیر حرکت خودش دلهای مردم را سیراب می کند و پذیرش آن از طرف انسان ها به راحتی صورت میگیرد.

,

وی با اشاره به اینکه نگرانی استکبار، موشک وانرژیِ هسته ای نیست افزود: نگرانی آنها این است که اسلام دنیا و اخرت بشر را نوید داده است و این انسان های دارای ناتوانی و مشغول ایسم های مختلف در حوزه های شرقی و غربی عدالت و آزادی نتوانسته‌اند سیراب شوند.

,

رحمانی‌فضلی گفت: انسانها در پی عدالت و زندگی مسالمت آمیز و در پی آزادی هستند و همه مکاتب مدعی چنین موضوعاتی در عرصه حهانی شکست خورده‌اند و قدرت های شرقی با شعار عدالت و قدرت‌های غربی با شعار آزای موفق نشده‌اند.

,

وی افزود: نتیجه مادی گری منبعث از عقل بشری نتوانسته به مطالبات و نیازهای بشری پاسخ دهد و انسانها سرگشته و حیران از ناامیدی ها دل و فطرت خود را به آموزه های عمیق فطری و دینی واگذار میکنند.

,

وزیر کشور ضمن تأکید بر این مطلب که توحه به دین اسلان دشمن را نگران کرده است اظهار کرد: قصد دارند سرچشمه اسلام ناب را دچار خدشه کند لذا روزی با جنک و تحریم و روزی  با راه انداختن جریان سلفی گری، طالبان و داعش این هدف را دنبال می کنند اما همه هدف این است که چهره زلال رحمانی و رحمت دینی را خشن و ضد حقوق بشر و ضد صلح نشان دهند.

,

وی افزود: همه این ها ساخته خود استکبار بوده اما عبث و بیهوده است و روز به روز چهره حقیقی اسلام و صلح دوست و رحمانی و حقوق بشری اسلام بیش تر نمایان می‌شود.

,

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: همه متوجه شده اند و هرچه ناخالصی ها کنار برود و رنگ های تزویر کنار برود هر جند برای دنیای اسلام هزینه های تمدنی و انسانی دارد اما برای ما منفعت دارد که همه قدرت تشخیص بین خالص و ناخالص را پیدا کرده‌اند لذا این ها اثرات اربعین و عاشورا، اثرات اعتقادات دینی و آیشخور توحید، نبوت، معاد و امامت است.

,

وی افزود: جریان عظیم اربعین شروع شده و هر سال باشکوه تر، موثرتر و با نفوذتر مسیر را طی میکند به عنوان موضوع بینالمللی معرفتی و جامعه‌‌شناختی در حال مطالعه است.

,

وزیر کشور خاطرنشان کرد: موضوع عاشورا و تاسوعا و اربعین و مناسبت های اسلام چشمه های جوشانی هستند که مسیر تاریخی بشریت را آبیاری می‌کنند و سیراب می کنند و لذا مسئله اربعین موضوع شیعه و اهل سنت و همچنین فارس و عرب نیست بلکه موضوع انسانی است که به همه انسان های ازادی خواه و منطبق با فطرت بازمی گردد.

,

وی ضمن اشاره به اهمیت خدمت زائران در جریان اربعین افزود: باید بدانیم این مسیر صورت مسئله و معنا دارد و ظاهر این است که حرکت مردمی رو به گسترش داریم که از نظر محاسبات جهانی همه در حیرت هستند که بیش از 10 میلیون در آرامش و امنیت و برادری در اخلاص جمع می شوند.

,

رحمانی فضلی گفت: چگونه می شود کشوری مانند ایران ظرف 20 روز بیش از 2 میلیون زائر را از نفاط مختلف کشور به کشوری دیگر مانند عراق تأمین زیرساخت ها شکل می گیرد.

,

وی با بیان اینکه مردم تلاش دارند و همه امکانات پای کار هستند افزود: بیش از 80 درصد اقدامات و متابع و شرایط به وسیله مردم تامین می شود و آستان قدس تامین کننده زیرساخت ها و تسهیلات خدماتی است و سایر آن توسط مردم تامین می شود.

,

وزیر کشور اظهار کرد: باطن و معنای قضیه در همان مسیر فیزیکی که طی می شود باید در حوزه معنا، عشق، زیبایی و عقلانیت و فکر و فراتر از خود رفتن و تعالی نیز باید همزمان قدم برداریم.

,

وی افزود: عظمت ظاهری شاید در درازمدت نتواند معنای گسترش ایده های ناب فکری باشد لذا باید درکنار ظاهر امر، در حوزه فرهنگی، معارفی و اخلاق نیز کار جلو برود و اگر در عرصه کمال گرایی انسان و تعالی جویی بکار گرفته شود جامعه الگو می شود.

,

رحمانی فضلی تصریح کرد: موضوع اربعین موضوع برادری، رحمانیت، ایثار و همکاری است که بین ما و کشورها، مردم و مسئولان عراق و سایر کشورها در این مسیر به نحو احسن جاری است که البته هیچ کدام در چارچوب پروتکل های رسمی نیست و فعالیت‌ها ورای این قرادادها است و بر اساس اعتماد، اخلاق و اعتلا است.

,

وی افزود: همانطور که عاشورا و اربعین ماندگار است، همه افراد که گام در این مسیر حقانیت دینی برمی دارند ماندگار و جاودانه هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه