اخبار داغ

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان عنوان کرد؛

کاهش ۶۴ درصدی کشفیات قاچاق احشام در مرزهای آذربایجان‌غربی/ رسانه‌ها به عنوان قطب دفاعی کشور عمل کنند

کاهش ۶۴ درصدی کشفیات قاچاق احشام در مرزهای آذربایجان‌غربی/ رسانه‌ها به عنوان قطب دفاعی کشور عمل کنند
سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی، از کاهش ۶۴ درصدی کشفیات قاچاق احشام در مرزهای این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، فردین پیری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط مرزبانان آذربایجان‌غربی در طول سال‌جاری، اظهار داشت: با وجود افزایش ۳۰ درصدی عملیات مرزبانی در سال‌جاری شاهد کاهش کشفیات بوده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: به عنوان مثال، قاچاق احشام با ۶۴ درصد و سوخت با ۱۲ درصد کاهش مواجه بوده که نشان دهنده موفقیت طرح‌های مرزبانی در حوزه پیشگیری است.

,

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: برخلاف کشفیات در حوزه دام و سوخت، در برخی حوزه‌ها شاهد افزایش کشفیات بوده‌ایم که البته این موضوع ارتباط مستقیمی با معابر رسمی دارد که قاچاق به‌صورت رسمی انجام می‌شده است.

,

وی، ادامه داد: در این خصوص، در بحث طلا ۳۸۲ درصد افزایش داریم که بیشتر در معابر رسمی بوده، همچنین در مورد ارز، ۱۰۰ درصد افزایش کشف دلار، ۱۰۰ درصد یورو و ۱۵۶ درصد افزایش کشفیات لیر در معابر رسمی را شاهد بودیم.

,

پیری، بیان داشت: در حوزه مواد مخدر ۸۴ درصد افزایش داریم، در این زمینه کشفیات سال قبل ۱۹۸ کیلو بوده که امسال ۳۶۶ کیلو شده است. همچنین در خصوص دستگیری متهم، از ۱۷ نفر در سال قبل به ۲۸ نفر در سال‌جاری افزایش دارد و ۶۴ درصد افزایش داشته است.

,

وی، خاطرنشان کرد: در مورد کشف خودروی حامل مواد مخدر، از ۵ خودرو در سال ۹۷ به ۱۱ خودرو در سال‌جاری افزایش را شاهد هستیم که در این حوزه نیز ۱۲۰ درصد افزایش دارد.

,

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی، در خصوص ارزش ریالی کالای مکشوفه قاچاق طی سال گذشته و سال جاری، گفت: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در سال قبل ۴۳۵ میلیارد ریال بود که امسال ۳۰۵ میلیارد ریال شده و در این مورد ۳۰ درصد کاهش داریم.

,

وی، ابراز داشت: با تلاش مرزبانان و نیز با ارائه تجهیزات مناسب، در صدد انسداد کامل نوار مرزی و برخورد جدی با قاچاقچیان هستیم. البته باید خاطرنشان شود که در مرزهای آذربایجان‌غربی هیچ معبر خودرویی نداریم.

,

پیری، در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد از نقاط مرزی آذربایجان‌غربی توسط فنس و موانع فیزیکی مسدود شده، بیان داشت: تمام مرزهای استان توسط نیروهای مرزبانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دست کنترل قرار دارند و در این زمینه از هیچ تلاش و رصدی کوتاه نمی‌آییم و در صورت داشتن مشکل قطعا با جدید و قاطعیت برخورد می‌شود.

,

وی، در زمینه تجهیزات، جاده‌ها و ساختمان‌های مرزی هم گفت: در این خصوص هر کشوری برای خود پروتکل‌های خاصی دارد و بنا بر تصمیمات امنیتی و مرزی انجام می‌شود و به هیچ عنوان نشانه کم‌لطفی در حق مرزبانان نیست.

,

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به رسالت رسانه‌ها در حوزه مرزی و امنیت پایدار، عنوان کرد: امروز مولفه‌های امنیت تغییر کرده و نسبت به گذشته تعاریف متفاوتی دارد که از نظامی خارج شده و شامل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سایبر می‌شود. تهدیدات نرم بر تهدید سخت غلبه یافته و تلاش برای برتری در حوزه سخت به صرفه نیست بر همین اساس در حوزه نرم وارد شده‌اند که سلاح اصلی آن رسانه است.

,

وی، تاکید کرد: قطب دفاعی کشورها رسانه است. رصد رسانه‌های معاند و رسیدن به نحوه مقابله با تهاجمات باید برای رسانه‌ها مهم باشد و این امر جز با شناخت مولفه‌های امنیت مقدور نمی‌شود. رسانه‌ها در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نقش اساسی دارند و به همین دلیل باید در اخبار نسبت به تجزیه، تحلیل، پایش و رصد و کنترل دقت کافی داشته باشند.

,

پیری، ادامه داد: امنیت امروز از طریق رسانه و فضای ایجابی ممکن می‌شود نه لوله تفنگ و اسلحه. رسانه‌ها باید صرفنظر از اخبار داخلی کشور حتما به موضوع اخبار فرامنطقه‌ای و بین‌المللی تجزیه و تحلیل توجه کرده و با این اخبار مقابله مناسب داشته باشند.

,

وی، ابراز داشت: توجه به زمان و مبدا شروع یک خط خبری توسط معاندان و مخالفان امری اساسی است که برای مقابله با چنین اموراتی باید رسانه‌های رسمی به میدان آیند. در موضوع انتشار اخبار نیز باید توجه داشت که با هوش هیجانی اقدام نشود و نسبت به دقت نظر تاکید شود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه