اخبار داغ

کارشناس مسائل اجتماعی:

برای تحقق الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی از توان داخلی باید استفاده کرد

برای تحقق الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی از توان داخلی باید استفاده کرد
رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ارزش های اسلامی تضمین کننده ماندگاری، پیشرفت و توسعه انقلاب است، گفت: برای تحقق الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی از توان داخلی باید استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن خیری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به شکاف بین مردم و مسئولین ، اظهار داشت: توقع انقلاب این هست که این رابطه بین مردم و مسئولین بیشتر و مستحکم تر شود .
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما مردمی و پایه آن دلدادگی است و الگوی اسلام هم این است که رابط امت و امام در صدر همه ارکان نظام انقلابی تبلور و تجسم داشته باشد.
این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه در برهه ای از زمان برخی ارزش ها بعد از انقلاب به فراموشی می رفت، گفت: خوشبختانه با نگاه خاص رهبری انقلاب این نوع مسائل کنترل شد.

وی اضافه کرد:  تلاش رهبری و تاکید ایشان بر سیاست توسعه عدالتی و عدالت محوری، این زمینه را فراهم کرد که تخطی از آرمان های انقلاب کاهش پیدا کند و فضا و فرهنگ به سمت ضد ارزش تلقی شدن اشرافیگری سوق پیدا کند.

برای تحقق الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی از توان داخلی باید استفاده کرد
رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بحث الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی، ابراز داشت: رهبری عبارت پیشرفت را بجای توسعه بکار بردند تا ذهنیت به سمت نظریه های توسعه غربی و غیر اسلامی نرود و گرایش پیدا نکند و توجه به درون مایه های فرهنگی و خمیرمایه های فکری و ارزشی اسلامی باشد.
وی تاکید کرد: چندین سال است که ایشان بر این نکته تاکید دارند و پایه و اساس را بر روی پیشرفت عدالت محور قرار داده اند؛ وقتی گفته می شود عدالت طبیعتا همه زوایای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... را شامل می شود.

رفتار و ارزش های انقلابی عامل ماندگاری انقلاب است
حجت الاسلام خیری با اشاره به اینکه چیزی که باعث ماندگاری انقلاب می شود همین ارزش ها و در راس آن رفتار و سلوک انقلابی است، ابراز داشت: امروز هم که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب روی جوانان تاکید دارند به این دلیل است که جوانان به جای سازمان ها و نهاد می توانند انقلاب را بسازند.
وی عنوان داشت: مسئولین ما جدای از مردم نیستند و این مردم هستند که نماینده مجلس، رئیس جمهور و.. را انتخاب می کنند لذا اگر ما بر مشی رهبری گام گذاشتیم که تبلور آن در بیانیه گام دوم انقلاب است یعنی بصیرت داشتند، عمار گونه و ابوذر گونه وارد شدند، تحمل زیاده خواهی ، اشرافیگری مسئولین را نداشته باشیم.

ارزش های اسلامی تمضین کننده ماندگاری و پیشرفت انقلاب است
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: به مرور زمان این فاصله طبقاتی کمتر خواهد شد و ارزش های اسلامی که تضمین کننده ماندگاری، پیشرفت و توسعه انقلاب است بیشتر خواهد شد.
وی بیان داشت: هرچه بتوانیم دستاوردهای انقلاب را تئوریزه کنیم و عقبه تئوریک داشته باشیم به معنای الگوی پیشرفت نزدیک تر خواهیم شد.

تمدن اسلامی با دستاوردهای انقلاب شکل خواهد گرفت
حجت الاسلام خیری بیان داشت: اگر بتوانیم این مسائل را تبیین و تبدیل به کتاب کنیم و در دانشگاه ها به جای نظریه های غربی تدریس شود به مرور زمان تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: یکی از آرمان های اساسی انقلاب ما مردمی بودند است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
, برای تحقق الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی از توان داخلی باید استفاده کرد,
,
,
,
, رفتار و ارزش های انقلابی عامل ماندگاری انقلاب است,
,
,
,
, ارزش های اسلامی تمضین کننده ماندگاری و پیشرفت انقلاب است,
,
,
,
, تمدن اسلامی با دستاوردهای انقلاب شکل خواهد گرفت,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه