اخبار داغ

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی:

از ۵۴ فرودگاه کشور، ۴۷ فرودگاه غیراقتصادی است/ با خصوصی‌سازی کیفیت و قیمت افزایش پیدا می‌کند

از ۵۴ فرودگاه کشور، ۴۷ فرودگاه غیراقتصادی است/ با خصوصی‌سازی کیفیت و قیمت افزایش پیدا می‌کند
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: از بین 54 فرودگاه کشور، 47 فرودگاه کشور غیراقتصادی است ولی دیدگاه ما این است که فرودگاه ابزار توسعه است و نباید فقط به جنبه اقتصادی به آن نگاه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حمید گرمابی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل صحن شورای شهر نیشابور گفت: مجمع خیرین و جهادگران حفظ آب در شهرستان نیشابور ایجاد شد و طرح در حال کشوری شدن است، امیدواریم تمام اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در شهریور ماه پس از حضور در نیشابور طرح را در صحن علمی مجلس مطرح کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء دانشکده علوم پزشکی و گرفتن رشته پزشکی خواسته ما بود که از تیرماه 95 پیگیر آن هستم، در آخرین پیگیری با معاون آموزشی وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری کردم و امروز برای ایجاد رشته پزشکی به نیشابور خواهند آمد.

,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای دانشگاه شدن در شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون گذاشته‌اند که فقط مراکز استان می‌توانند دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

,

گرمابی تأکید کرد: دیروز نهال اولیه فرودگاه کاشته شد، از بین 54 فرودگاه کشور، 47 فرودگاه کشور غیراقتصادی است ولی دیدگاه ما این است که فرودگاه ابزار توسعه است و نباید فقط به جنبه اقتصادی به آن نگاه کرد. از بین شهرهایی که فرودگاه دارد شهر 20 ام از نظر جمعیت هستیم، طی این سال‌ها به نیشابور ظلم شده است و برای ایجاد فرودگاه تنها راه هیئت‌امنایی است.

,

وی تأکید کرد: طی سه فاز فرودگاه تعریف‌شده است و 90 درصد مراحل اول کار انجام و عملاً هفته گذشته قرار داد مجری امکان‌سنجی بسته‌شده است، آزمایش مکانیک خاک نیز در محل موردنظر انجام‌شده است.

,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری تا سقط 100 میلیارد ریال شده است تا تاکسی هوایی ایجاد کند، سعی کرده‌ایم مجموع کارهایی که می‌شود را در این پروژه انجام دهیم.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: انتقال آب از سد بار به فیروزه آغازشده بود ولی به علت مشکلاتی که پیمانکار داشت پروژه را رها کرده است و مسئولین قول داده‌اند تا مهرماه پیمانکار قبلی را خلأ ید کنند و به پیمانکار جدید بسپارند. یکی از اقلام اصلی انتقال آب از این سد به نیشابور لوله‌ها هست و خوشبختانه قبل از نوروز قسمتی از لوله‌های فایبرگلاس خریداری شده است.

,

وی افزود: فولاد با تصفیه فاضلاب توسط این شرکت موافقت کرده است و قرار است قسمت بالای شرکت را به تصفیه فاضلاب اختصاص دهد و با این اتفاق قسمت اعظمی از آب سد بار را می‌توان برای آب شرب استفاده کرد.

,

گرمابی با اشاره به سرپرستی فرمانداری فیروزه گفت: 374 روز سرپرستی غیرعادی است، پیگیری‌هایی صورت گرفته است و امیدواریم به‌زودی این مشکل حل شود.

,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور با توجه به خارج شدن زبرخان از دستور کار هیئت دولت، خواستار برگشت این موضوع به روند کار بودم که خوشبختانه مورد تأیید قرار گرفت، اما به دلیل تعداد کم مرکز بخش میان جلگه، امکان مطرح‌شدن این بخش به‌عنوان شهرستان وجود ندارد.

,

گرمابی افزود: در مورد مدیریت دستگاه سیاسی شهرستان صحبت‌هایی هست ولی هنوز جدی نیست، امکان تغییر فرماندار و بدنه فرمانداری وجود دارد.

,

حمید گرمابی با اشاره به مشکلات خودروسازی اظهار داشت: 30 تا 40 درصد از وقت ما در مجلس را خودروسازی‌ها می‌گیرند و من نیز عضو آن هستم اما شرایط برای تحقیق و تفحص از خودروسازان فراهم نیست، تیمی با تجربه و کار کرده داریم که در حال فعالیت هستند و ایران‌خودرو بیشتر کارها انجام‌شده است ولی سایپا هنوز انجام نشده است

,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه عنوان داشت: در شرکت‌های ایران‌خودرو و ساپیا شفافیتی در شرکت‌های تابعه وجود ندارد، ایران‌خودرو 80 شرکت تابعه و مراودات مالی دارد و به راحتی نمی‌شود فهمید چه اتفاقی بین این شرکت‌ها در حال انجام است، بهتر است منتظر نتایج رسمی تحقیق و تفحص باشیم.

,

وی ادامه داد: یکی از مواردی که بسیار تأکید داریم خصوصی‌سازی خودروسازان است، مشکلاتی توسط خودروسازها هست و راه‌حل نهایی خصوصی‌سازی به‌شرط در نظر گرفتن همه شرایط است، از خصوصی‌سازی تجربه خوبی نداریم، خصوصی‌سازی به‌شرط شفافیت کامل باید انجام شود.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با خصوصی‌سازی کیفیت و قیمت افزایش پیدا می‌کند، همچنین روش حاشیه بازار روش درستی نیست و شخص وزیر هم به این روش انتقاد دارند.

,

وی افزود: دولت می‌خواهد تا سال آینده خصوصی‌سازی انجام شود و امیدواریم شتاب بیشتری بگیرد، با کاهش پنج درصد از مالیات واردات خودرو موافق بودم و اعتقاد دارم حمایت از این صنعت کافی است.

,

این نماینده بیان داشت: بدهی خودروسازان به بانک‌ها بیش از 100 هزار میلیارد ریال، به قطعه سازان 150 میلیارد ریال است و به مردم نیز بدهی دارند.

,

گرمابی خاطر با اشاره به آخرین وضعیت ورزشگاه انقلاب خاطر نشان کرد: 65 میلیارد ریال ورزشگاه انقلاب تاکنون تخصیص پیدا کرده است و 85 میلیارد ریال دیگر مانده است و دستور پرداخت داده شده است. مطمئن نیستم پروژه در هفته دولت افتتاح شود ولی امیدواریم طی دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

,

وی با اشاره به مباحث سهمیه کنکور ادامه داد: با برداشتن کل سهمیه‌ها موافق هستیم ولی سهمیه‌هایی به دلایلی امکان قابل حذف نیست، فرزندانم در مقاطعی از سهمیه عضو هیئت‌علمی استفاده کرده‌اند و در مقاطعی خیر، فرزندم در دانشگاه شیراز قبول شد و بدون تغییر رشته به دانشگاه امیرکبیر منتقل شد.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به‌عنوان استاد دانشگاه تفاوت میان بچه‌های کلاس‌ها می‌بینم و اختلاف سطح مشهود است، این سهمیه‌ها وجود دارد و امیدواریم کنکور فقط بر اساس مباحث علمی باشد.

,

گرمابی تأکید کرد: نبودن این سهمیه‌ها را ترجیح می‌دهم اما باید جایگزینی به برخی سهمیه‌ها داده شود، اگر راه جایگزین پیدا شود بعد می‌شود در مورد برداشتن کل سهمیه‌ها قدم برداشته شود چون اعتقاد دارم هم‌سطح شدن کلاس مناسب‌تر است.

,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه تأکید کرد: در شهرداری‌ها منابع مالی زیادی وجود دارد و این حجم یک مقداری مفاسد دارد، قطعاً می‌شود قوانین را عوض کرد ولی با قوانین فعلی البته با نظارت بیشتر می‌شود جلو این فساد را گرفت، بهتر است درباره این مطلب بر اساس آمارها صحبت کرد.

,

وی افزود: بعضی وقت‌ها امکان دارد موضوعی استثنا باشد و در حال حاضر موردی که قانون در مورد شهرداری‌ها نیاز به تغییر داشته باشد نرسیده‌ام، از طریق فضای مجازی، خبرنگاران و مردم می‌شود این استثناها را کاهش دهند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه