اخبار داغ

معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری:

اعلام رسمی خبر ساقط کردن پهپاد آمریکایی از اصابت موشک به آن مهمتر بود/ ماجرای توئیت یک مقام اماراتی درباره ضعف آمریکا در قبال ایران

اعلام رسمی خبر ساقط کردن پهپاد آمریکایی از اصابت موشک به آن مهمتر بود/ ماجرای توئیت یک مقام اماراتی درباره ضعف آمریکا در قبال ایران
معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: سپاه اعلام کرد که ما این پهپاد را زدیم؛ بنا به نظر کارشناسان اعلام رسمی این خبر از خود زدن پهپاد مهم‌تر بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از  صاحب نیوز؛ مهدی فضائلی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در اصفهان با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان عرصه خبر و رسانه اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که در بهمن ماه سال گذشته و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب توسط مقام معظم رهبری صادر شد، از جهات مختلفی قابل اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بیش از بیست روز ذهنشان مشغول این بیانیه بود و چهار پنج روز هم روی این مقوله متمرکز شدند و برخی از جلسات خود را لغو کردند؛ این بیانیه در واقع محصول یک وقت گذاری ویژه است.

,

وی افزود: در این بیانیه نمی توان کلمه ای را پیدا کرد که بود و نبود آن فرقی نداشته باشد، یعنی تک تک کلمات حاوی پیام مهمی است.

,

فضائلی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در ماه مبارک رمضان در ارتباط با این بیانیه صحبت کردند و توضیحاتی فرمودند، این یک فرصت خوب بود که اهداف و محورهای این بیانیه را از زبان خالق آن بشنویم.

,

وی با اشاره به فرمایشات رهبری افزود: شناخت عظمت انقلاب، راه طی شده در طول چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب طی شده و جایگاه که اکنون در آن قرار داریم، عظمت چشم اندازی که فرا روی ملت ایران ترسیم شده که انقلاب به سمت این چشم انداز حرکت و ان را محقق کند و قوه محرکه و پیشرانی که انقلاب را از نقطه ای که در ان قرار دارد به چشم اندازی که برای ان تعریف شده برساند چهار محور اصلی بیانیه است.

,

معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: یکی از وظایف اصحاب رسانه در ابتدا این است که این چهار محور را خوب درک و درباره شناخت پیدا کنند، چرا که اگر خودشان آگاهی و فهم لازم را نداشته باشند نمی توانند آن را به مخاطب انتقال دهند.

,

* گاهی به انقلاب ظلم می کنیم

, * گاهی به انقلاب ظلم می کنیم, * گاهی به انقلاب ظلم می کنیم,

وی با بیان اینکه قدرت تفکیک نشان از بلوغ یک جامعه است، افزود: ما گاهی به انقلاب ظلم می کنیم، چرا که گاهی به خاطر ضعف هایی که برخی از کارگزاران دارند پای انقلاب می نویسیم؛ برخی افرد هم  ادعای مسلمانی دارد اما برخی رفتارهای اسلامی را انجام نمی دهد که در این جا عیب از اسلام نیست.

,

فضائلی اذعان کرد: اگر ما وضعیت امروز انقلاب را حتی در چند ماهه اخیر بررسی کنیم، در می یابیم که امریکایی ها در برنامه ریزی های خود تصمیم گرفتند جمهوری اسلامی ایران را در شدید ترین تحریم ها قرار دهند و منتظر بودند با این فشارها اتفاقاتی در داخل کشور بیفتد و جمهوری اسلامی از برخی از سیاست های خود دست بردارد و از امریکایی تمکین کند.

,

این مسئول بیان کرد: با تحریم سپاه در سال گذشته، این نوع از تحریم وارد فاز جدیدی شده و پیام هایی دریافت شد که اگر به نیروهای امریکایی و یا متحد آن ها آسیبی وارد شود جمهوری اسلامی را مقصر دانسته و حتی به نوعی تهدید نظامی هم انجام دادند.

,

معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: این اتفاق افتاد و به متحدان آمریکا آسیب وارد شد و این بار آمریکایی ها پیام دادند اگر برای خود ما اتفاق بیفتد اقدامات تلافی جویانه انجام می دهیم که این اتفاق هم افتاد و پهباد امریکایی ساقط شد.

,

* اعلام خبر ساقط کردن پهپاد امریکایی از اصابت موشک به آن مهمتر بود

, * اعلام خبر ساقط کردن پهپاد امریکایی از اصابت موشک به آن مهمتر بود, * اعلام خبر ساقط کردن پهپاد امریکایی از اصابت موشک به آن مهمتر بود,

وی افزود: بعد از ساقط شدن پهباد اختلاف نظری بود که ساقط شدن پهباد اعلام شود یا نشود؛ بعد از چند ساعت جمع بندی این بود که اعلام شود و سپاه اعلام کرد که این پهباد توسط سپاه زده شده است و به نظر برخی کارشناسان اعلام رسمی این خبر از زدن پهباد مهمتر بود.

,

فضائلی در ادامه گفت: با این اعلام امریکایی ها در مخمصه ای افتادند و چند ساعت بسیار بدی را تجربه کردند که تغییر صحبت های ترامپ گویای این قضیه است؛ البته نقل از پشت پرده های این تغییر مواضع حاکی از آن است که نتانیاهو گفته بود گوشت ما زیر دندان حزب الله است.

,

وی با اشاره به قدرت و عظمت امریکایی ها گفت: در پادگان حشد الشعبی عراق ماشینی منفجر شد که امریکایی ها بلافاصله پیام دادند که ما نبودیم و دخالتی نداشتیم، این همان امریکایی است که ادعای کد خدایی جهان و برترین قدرت جهان را دارد.

,

فضائلی عنوان کرد: بعد از ماجرای پهپاد در ارتباط توقیف کشتی انگلیسی هم ماجرا تکرار می شود؛ اگر نوار گفتگوهای نیروهای سپاه و کشتی انگلیسی که شامل مکالمه یک افسر جوان ما با یک شناور معمولی است را بشنویم، می فهمیم که ادبیاتش افتخار آفرین است.

,

معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: امروز باید این ماجرا به شکلی پایان پذیرد که هیچکس جرئت نکند منافع ما در هیچ جای دنیا را مورد هدف قرار دهد و این پایان دهنده توطئه ای باشد که می خواستند ما را در زمینه دریایی محدود کنند.

,

* یک مقام اماراتی تویئت زد امریکایی ها در مقابل ما شیر هستند و در مقابل ایران خرگوش

, * یک مقام اماراتی تویئت زد امریکایی ها در مقابل ما شیر هستند و در مقابل ایران خرگوش, * یک مقام اماراتی تویئت زد امریکایی ها در مقابل ما شیر هستند و در مقابل ایران خرگوش,

وی با اشاره به توئیت یکی از سران کشور امارات گفت: این مسئول اماراتی در توئیت خود گفته بود چرا امریکایی ها در مقابل ما شیر هستند و در مقابل جمهوری اسلامی ایران خرگوش؛ این ها نشان از عظمت انقلاب است.

,

فضائلی تصریح کرد: علی رغم همه امکانات امارات و عربستان و حمایت های امریکا در مقابل یمن، یمنی ها با کمترین امکانات و در مسیر مقاومت یک عظمتی را خلق کردند و اکنون می بینیم که امارات و عربستان به جان هم افتادند.

,

وی با اشاره به عقب نشینی اماراتی ها در مقابل جمهوری اسلامی اذعان کرد: امارات تا دو سه ماه قبل یکی از پایگاه های امریکایی بود، اما بعد از هشدارهای جمهوری اسلامی دست و پای خودشان را گم کردند.

,

معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری بیان کرد: اگر می بینیم مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد به این علت است که از روحیه انقلابی در این زمینه ها فاصله گرفته و آدم های انقلابی و متعهد در این زمینه سر کار نبوده است.

,

* تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند ورود جوانان و رسانه ها

, * تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند ورود جوانان و رسانه ها, * تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند ورود جوانان و رسانه ها,

وی افزود: ما در زمان جنگ نیازمند سیم خاردار در کشور بودیم اما در حال حاضر همین در نقطه ای قرار گرفتیم که پهپاد امریکایی مورد هدف قرار می گیرد و امریکایی ها جرئت واکنش ندارد؛ این به برکت انقلاب است.

,

فضائلی گفت: این بیانیه و چشم انداز ترسیم شده و برای تحقق آن مگر اینکه نیروهای جوان، آگاه، متعهد و انقلابی به عرصه بیایند؛ به بیان دیگر این هدف محقق نخواهد شد مگر اینکه یک دولت و مجلس جوان و انقلابی داشته باشیم که بخشی از محقق شدن این موضوع بر عهده رسانه ها خواهد بود.

,

معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به دستاوردهای جوانان در عمر 40 ساله انقلاب، عنوان کرد: در زمان جنگ، فرماندهان ما جوانان بودند و دانشمندان هسته ای و موشکی ما هم میانگین سن ۳۵ ساله دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه