اخبار داغ

امام جمعه موقت قزوین:

خدمت به محرومان ریشه در سنت الهی دارد/ جهادگران بسیجی فرهنگ ایثار را در عمل نشان می‌دهند

خدمت به محرومان ریشه در سنت الهی دارد/ جهادگران بسیجی فرهنگ ایثار را در عمل نشان می‌دهند
امام جمعه موقت قزوین گفت: حضور در عرصه‌های بسیج سازندگی در واقع نوعی انتقال فرهنگ و هجرت محسوب می‌شود، با این کارها فرهنگ ایثار و خدمت به دیگران انتقال پیدا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌‌الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با  شاخص، با اشاره به اجتماع جهادگران بسیجی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و تاکید مقام معظم رهبری به جایگاه گروه‌های جهادی اظهار کرد: اسلام تعابیر مختلفی از جهاد دارد که در واژه به جد و جهد و تلاش معنا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی افزود: حفاظت از مرزهای اسلامی که امروز توسط مرزداران صورت می‌گیرد و یا جهاد در مقابل هجوم دشمن مانند جنگ تحمیلی نوعی جهاد محسوب می‌شود.

,

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: در قرآن جهاد با مال و جان هم در ردیف جهاد ذکر شده به طوری‌که بر اساس آیه ۱۰ سوره مبارکه صف، عنوان شده که اگر می‌خواهید که من راهنمایی‌تان کنم به جهادی که به وسیله آن از عذاب دردناک قیامت نجات پیدا کنید باید به چارچوب اعتقادات اسلامی ایمان داشته باشد.

,

قابل ادامه داد: آنچه که ما امروز به عنوان جهاد سازندگی داریم در قالب جهاد با جان و مال است؛ کسانی هستند که مصالح را برای ساخت خانه یک مستضعف یا مسجد و مدرسه فراهم می‌کنند و گروه دیگری هم آماده می‌شوند که این خدمات را با جان و زحماتشان ارائه دهند.

,

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی احیاگر بسیاری از سنت‌های طرد شده‌ای است که در طول تاریخ وجود داشته و یکی از آن‌ها همان جهاد یا بسیج سازندگی است که امروز در کشور داریم.

,

قابل اضافه کرد: اوایل انقلاب جهاد سازندگی در قالب یک ارگان رسمی فعال علاوه بر جبهه‌های جنگ در داخل روستاها و شهرها خدمات زیادی هم ارائه کرد که بعدها در جهاد کشاورزی ادغام شد.

,

جهادگران بسیجی از فرصت‌های مهم زندگی خود می‌گذرند

, جهادگران بسیجی از فرصت‌های مهم زندگی خود می‌گذرند,

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: امروز این سنت به دستور رهبر انقلاب به سپاه و بسیج واگذار شده و جوانان بسیجی در قالب جهادگران، خدمات ارائه می‌کنند و خداوند می‌فرماید؛ کسانی که در راه خدا با جان و مالشان کمک می‌کنند نیز پاداش بزرگی دریافت خواهند کرد.

,

وی تصریح کرد: خداوند برای جهادگران بسیجی پاداش بزرگی در نظر گرفته به طوری که مقام معظم رهبری تاکید کردند که کار شما با تشکر بنده قابل جبران نیست، دلتان اگر محکم باشد خداوند جبران خواهد کرد.

,

قابل ادامه داد: این کارها به وسیله انسان‌های فهیم، مخلص و خدومی که از فرصت‌های مهم زندگی خود می‌گذرند و در قالب گروه‌های سازندگی، عمرانی، بهداشتی، درمانی و آموزشی برای خدمات رسانی به مردم مناطق محروم، حاصل می‌شود و مجموعه این کارها در غالب جهاد رخ می‌دهد.

,

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: از زیبایی‌های جمهوری اسلامی همین جلوه‌های ایثار، از خود گذشتگی و خود را در طبقه محرومین دیدن است و این زیبایی‌‎ها باید در قالب چهره‌ جوانان دیده شود چراکه از خانواده‌های خود می‌گذرند تا بتوانند به افراد بی بضاعت کمک کنند.

,

وی اظهار کرد: حضور در عرصه‌های بسیج سازندگی در واقع نوعی انتقال فرهنگ و هجرت محسوب می‌شود، با این کارها فرهنگ ایثار و خدمت به دیگران انتقال پیدا می‌کند.

,

قابل در پایان گفت: در روایات تاکید بسیاری بر خدمات رسانی شده است به طوری که بعد از واجبات الهی کاری افضل‌تر و بالاتر از خدمت به محرومین نیست؛ امیدواریم این فرهنگ نسل به نسل در میان جوانان ما انتقال یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه