اخبار داغ

در راستای دهه ولایت مطرح شد؛

« الغدیر » جامع ترین کتاب در خصوص واقعه غدیر/ سادات با نماد شال و کلاه سبز در جشن حضور یابند

« الغدیر » جامع ترین کتاب در خصوص واقعه غدیر/ سادات با نماد شال و کلاه سبز در جشن حضور یابند
ظهر امروز جلسه هماهنگی مراسم جشن روز عید غدیر با حضور اعضای ستاد غدیر کوهبنان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از راه آرمان؛سومین جلسه هماهنگی مراسم جشن روز عید غدیر با حضور اعضای ستاد غدیر کوهبنان ظهر امروز در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

در این جلسه دبیر ستاد غدیر کوهبنان گفت : راه امیرالمومنین راه سعادت و خوشبختی در دو سرا هست لذا حضرت امام (ره) و شهیدان در این راه ثابت قدم ماندند و جاودانه شدند ،امنیت امروز ایران اسلامی به برکت وجود ولایت و رهبری ، شهیدان همیشه جاوید و سرداران و پاسداران همیشه بیدار است .

,

حجت الاسلام احمد رضا قربانی تاکید کرد : از خداوند بخواهیم همواره در مسیر ولایت حرکت کنیم در این مسیر بمیریم و در روز قیامت با ولایت محشور شویم .

,

وی بیان داشت : روز عید غدیر روز وحدت و همبستگی میان اقشار مختلف مردم است به همین مناسبت همه ساله جشن باشکوهی به همت مردم ولایت مدار کوهبنان در مسجد جامع شهرستان در محله انصار برگزار می شود که با اقامه‌نماز جماعت ظهر و عصر و‌پذیرایی اطعام از حاضرین همراه است .

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان ادامه داد : اجرای گروه سرود ، انجام صیغه عقد اخوت ، مولودی خوانی ، سخنرانی و…از جمله برنامه های جشن عید غدیر کوهبنان هستند.

,

در ادامه حجت الاسلام مهدی فقیهی ضمن تبریک دهه ولایت گفت: باید تلاش کنیم که همگان سرباز ولایت و رهبری باشیم تا بدین سبب خاری در چشم بدخواهان ولایت باشیم لذا کتب زیادی در باب ولایت نگاشته شده که کتاب «الغدیر» از مهم ترین آنهاست که زحمات زیادی جهت نگارش این کتاب کشیده شده است .

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان تصریح نمود: نویسنده این اثر ارزشمند به کشورهای عراق ، ایران اسلامی ، هند، سوریه و ترکیه سفر کرد و تمام‌کتب خطی و چاپی در مورد ولایت و امامت را مطالعه کرد لذا محکم ترین کتاب را در باب غدیر و ولایت به رشته تحریر درآورد.

,

وی بیان داشت : باید جوانان و نوجوانان را ترغیب به مطالعه خصوصا کتب مذهبی و فرهنگی کنیم چون توصیه برای دینداری مطالعه و علم است ،مهمترین حج پیامبر حجه الوداع است چون در این روز چهار مرتبه بر ولایت و رهبری مولای متقیان تاکید شده لذا اصحاب ، تابعین و علمای قرن دوم تا چهاردهم هجری بر این مهم تاکید کردند که تمام این مطالب مورد استفاده نگارنده کتاب الغدیر قرار گرفته است .

در ادامه علی عسکری برگزاری جلسات روشنگری و بصیرتی ،فضا سازی در اداره و کانون‌ها، تجلیل از دانش آموزان سادات شهرستان را از مهمترین برنامه آموزش و‌پرورش کوهبنان در دهه ولایت عنوان نمود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی کوهبنان تاکید کرد : برگزاری جشن مدیحه سرایی در کانون ها و دارالقران ، غباروی قبور مطهر شهدا ، تجلیل از دانش آموزان برتر قرانی و نهج البلاغه ، قرائت و تفسیر بخشی از خطبه غدیر و …از دیگر برنامه های دهه کرامت در آموزش و پرورش کوهبنان هستند .

در ادامه حجت الاسلام شیخ رضا قاسمی تاکید کرد: چون بخشی از جمعیت شهرستان کوهبنان را سادات تشکیل می دهند جا دارد سخنران، مجری ، مداح و قاری قران مراسم جشن عید غدیر از سادات شهرستان باشند .

,
,
,
,
,
,

رئیس دفتر امام جمعه کوهبنان بیان داشت : نظر به این که دانش آموز کوهبنانی همواره در مسابقات نهج البلاغه استان کرمان و کشور حائز رتبه های برتر هستند جا دارد که از وجود این عزیزان در جشن روز عید غدیر استفاده و از فعالین این عرصه تجلیل شود .

,

در ادامه خلیل الله باقی زاده گفت: برگزاری نشست های کتابخوان با موضوع غدیر و ولایت ، برگزاری عصر شعر با حضور شاعران آیینی و آزادگان شهرستان از جمله برنامه های امور کتابخانه ها در دهه ولایت هستند .

,

رئیس امور کتابخانه های عمومی کوهبنان گفت : برگزاری مسابقه کتابخوانی و تقدیر از برترین های مسابقات کتابخوانی طی ماه های گذشته دردهه ولایت انجام خواهد شد.

,

در ادامه محمد رضا توکلی گفت: علی مانند خورشید ، ماه و ستارگان است که به بشریت عزت و افتخار بخشید باید تلاش کنیم غذای روح بشریت را در ایام غدیر تامین کنیم ،بایستی جوانان را به مطالعه نهج البلاغه ترغیب و تشویق کنیم که سرچشمه تمام خوبی هاست.

,

مدیر خیریه سجادیه کوهبنان تاکید کرد : جا دارد در مساجد شهرستان فرازهایی مهم از نهج البلاغه به مناسبت های مختلف برای نسل جوان و نوجوان بیان شود چرا که دشمن با ترویج شبهه افکنی و دروغ پردازی در صدد است تا به اعتقادات جوانان ضربه بزند.

,

در ادامه سرهنگ‌صمدالله ترابی گفت: جا دارد در مراسم عید غدیر تمام کارها بدست سادات انجام شود و سادات با شال و کلاه سبز که نماد سادات است در جشن شرکت کنند.

,

فرمانده انتظامی کوهبنان تاکید کرد : در خصوص بحث امنیت با همکاری بسیج و سپاه پاسداران تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که جشن های دهه ولایت در مساجد و بقاع متبرکه کوهبنان در کمال آرامش برگزار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه