اخبار داغ

معاون وزیر کشور تأکید کرد

ضرورت اجرای طرح ایمن‌سازی شهرها برای کاهش تصادفات جاده‌ای

ضرورت اجرای طرح ایمن‌سازی شهرها برای کاهش تصادفات جاده‌ای
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: طرح ایمن‌سازی شهرها یکی از راه‌های موثر برای کاهش تصادفات جاده‌ای است که باید اجرایی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز مهدی جمالی نژاد پیش از ظهرامروز پنج شنبه در پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند یکی از غصه های بنده تلفات جاده‌ای است عمق اهمیت این موضوع را می رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: تلفات جاده استان کرمانشاه در سال گذشته برابر سقوط ۵ فوکر است و این می‌تواند یک فاجعه باشد و لازم است به این امر توجه بیشتری شود.

,

وی با بیان اینکه تلفات جاده‌ای یک عزم جدی را می‌طلبد گفت: خوشبختانه در استان کرمانشاه کارهای خوبی در این راستا صورت گرفته است به گونه‌ای که در کاهش تلفات جاده‌ای برون‌شهری استان کرمانشاه هفتمین استان و در کاهش تلفات جاده ای درون شهری چهارمین استان کشور است و این نشان از عظم استان در جهت کاهش این معضل است.

,

جمالی نژاد خاطر نشان کرد: اینکه استان کرمانشاه قطب پزشکی غرب کشور است و همچنین جاده های تاریخی بسیار و مسیر تردد زوار اربعین است یک فرصت برای استان محسوب می شود و نباید اجازه دهیم این فرصت ها تبدیل به تهدید شود.

,

این مسئول ادامه داد: با باز شدن مرز خسروی و تردد بیشتر زوار از این مرز امیدواریم میزان تصادفات جاده‌ای زیاد نشود.

,

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزاری شورای هماهنگی ترافیک استان و تشکیل کمیته ایمنی راه‌ها را یکی از مهمترین اقدامات جهت جلوگیری از تصادفات دانست و گفت: در استانها برای کاهش تلفات چه درون شهری و چه برون شهری لازم است برنامه مدونی را تدوین کنند و گزارش سه ماهه را داشته باشند چرا که رصد این موضوع می‌تواند نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح ایمن سازی شهرها یکی دیگر از راههای موثر برای جلوگیری از تصادفات جاده ای است اما بسیاری از شهرها این طرح را ندارند و شهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان به این مهم نیاز دارد لذا در جاهایی که تردد زیاد است مثل مدارس، مساجد، بانک ها و... حتماً باید ایمن‌سازی و طرح آرام سازی اجرا شود.

,

وی افزود: طرح ساماندهی استفاده از موتورسیکلت ها که به یکی از مشکلات جاده‌های تبدیل شده است باید در دستور کار قرار بگیرد.

,

جمالی نژاد با اشاره به این که ۶۰ درصد تلفات جاده ای در حین انتقال مصدومین به بیمارستان رخ می دهد گفت: باید برنامه‌ای برای کاهش این موضوع داشته باشیم و خلاءهای موجود در این رابطه را پر کنیم.

,

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین تاکید کرد: برای هوشمند کردن و بی خطر کردن نقاط حادثه خیز باید کارهای اساسی انجام دهیم و با نصب و هوشمند کردن امکانات جاده ای خطرات را کاهش دهیم.

,

وی با تصریح اینکه امسال مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان برای بحث اربعین در نظر گرفته شده است، افزود: حدود ۴۰ درصد این میزان یعنی ۵۰ میلیارد بیشتر تخصیص ندادند و ۷۵ میلیارد آن باقی مانده است پیشنهاد بنده این است که نامه ‌ای تنظیم کنم که مابقی را صد درصد تخصیص داشته باشند که برای ایمن‌سازی جاده‌ها آن را در نظر بگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه