اخبار داغ

امام جمعه موقت زیراب مطرح کرد؛

توفیقات انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت‌های جوانان انقلابی و متعهد

توفیقات انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت‌های جوانان انقلابی و متعهد
امام جمعه موقت زیراب گفت: امروز اگر توفیقی برای انقلاب اسلامی حاصل شده بواسطه مجاهدت‌های بی دریغی بوده که درمدت این ۴۰سال صورت گرفته است، این مهم بدست جوانان انقلابی، متعهد، عالم و اندیشه‌ورز محقق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محسن قبادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: خداوندمتعال این قاعده را برای انسان حتم و قطعی فرمود که درسایه سعی و تلاش به آنچه که شایسته است دست یابد، ازطرفی درکلام اهل بیت علیهمالسلام نیز تصریح و تاکید شده است بر اجتهاد یعنی کوشش.

وی افزود: آنجا که فرمود:اعینونی بالورع واجتهاد، یعنی با تقوا و تلاش امام معصوم را یاری کنید، سکون و رخوت هیچگاه انسان را به تعالی نخواهد رساند.

امام جمعه موقت زیراب خاطرنشان کرد: در روایت آمده شخصی محضرامام صادق سلام الله علیه عرضه داشت؛من درخانه می‌نشینم و برای رزق و روزی ازخدا درخواست می‌کنم و از شما هم می‌خواهم برایم دعا کنید، حضرت فرمودند: هرگز چنین نخواهم کرد، خداوند سعی و تلاش را واسطه رزق قرارداده است.

قبادیان با بیان اینکه عصرحاضر نیز بواسطه رنگ ولعاب مدرنیته ازاین قاعده مستثنی نیست، افزود: امروز اگر توفیقی برای انقلاب اسلامی حاصل است بواسطه مجاهدت‌های بی دریغی است که درمدت این ۴۰سال صورت گرفته است، این مهم بدست جوانان انقلابی، متعهد، عالم و اندیشه‌ورز محقق شد.

وی تاکید کرد: جوانانی که مانند آهن سخت در کشاکش مشکلات و تنگناها از پا ننشستند و باتوکل به پروردگار ان تنصرالله ینصرکم را تجربه کردند، حسن باقری ها، ابراهیم همت ها، تهرانی مقدم ها، احمدی روشن ها، حججی ها و گمنامانی که بعدها تاریخ از سرسختی و استقامتشان سخن ها خواهدداشت.

امام جمعه موقت زیراب خاطرنشان کرد: در ابتداء سال جاری بعد از خسارات ناشی از سیل به چشم خود دیدیم که جوانان متعهد و انقلابی این دیار لباس مقدس بسیجی را برتن کردند وآتش به اختیار شتافتند برای یاری هم میهنانشان.

قبادیان افزود: دیدیم که بیل وک لنگ جای ژ۳و کلاشینکف های خط مقدم را در دستان نیرومند این جوانان گرفت، دیدیم که با نشاطی معنوی و روحانی قلب محزون سیل زدگان را به نور امید گرما بخشیدند، دیدیم که چگونه مشکلات را گردن شکستند و معادلات جنگ نرم را برهم زدند.

وی با بیان اینکه اینجا است که توجه ویژه رهبر انقلاب به جوان مومن متعهد انقلابی برای برداشتن گام دوم انقلاب اسلامی تبلور میابد، افزود: به فرمایش رهبری توجه کنید، دقیقا نقطه مقابل لیبرال مدرنیته، روحیّه‌ی جهادی را بر روحیّه‌ی تافته‌ی جدابافته بودن ترجیح بدهید. یکی از خطراتی که گریبان کسانی را که یک امتیازی دارند می‌گیرد، این است که احساس کنند تافته‌ی جدابافته‌اند، احساس کنند یک سر و گردن از همه بالاترند؛ این خطر بزرگی است، این یک خطر شخصیّتی است، یک بیماریِ شخصیّتی است؛ نگذارید این بیماری در شما رشد بکند و راهش هم این است که کار جهادی و روحیّه‌ی جهادی را در خودتان تقویت کنید. روحیّه‌ی جهادی یعنی کار را برای خدا انجام دادن، کار را وظیفه‌ی خود دانستن، همه‌ی نیروها را در راهِ کارِ درست به میدان آوردن؛ این روحیّه‌ی جهادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

این مسئول ادامه داد: برای اینکه این روحیّه‌ی جهادی در شما تقویت بشود، حضورتان در اردوهای جهادی خیلی خوب است. نگویید وقتمان تلف می‌شود؛ نه، بیشترین و بهترین استفاده از وقت همین است. درستان را بخوانید، پژوهشتان را بکنید، کارتان را بکنید، در اردوهای جهادی هم که در دوره‌ی سال، چند هفته‌ای انسان را مشغول میکند شرکت کنید. این شما را با متن مردم آشنا میکند، این شما را با مشکلات و معضلات جامعه که غالباً از چشم مسئولین دور میماند، آشنا میکند. بعضی از مسئولین خبر از واقعیّتهای جامعه ندارند، دُور خودشان و یک شعاع محدودی را فقط می‌بینند؛ [اینکه‌] در روستاها چه می‌گذرد، در شهرهای دور چه می‌گذرد، در خانواده‌های فرودست چه می‌گذرد، اینها را اصلاً ملتفت نیستند. این را من در طول این تجربه‌ی طولانی بیست سی ساله، مکرّر تجربه کرده‌ام؛ این را دیده‌ام در بعضی‌ها که به شما عزیزانم دارم عرض می‌کنم؛ خبر ندارند که چه هست. شما الان جوان هستید، نیرو دارید، حوصله دارید، وقت دارید، گرفتاری زیادی ندارید، از این فرصت استفاده کنید. یکی از فرصتها هم همین اردوهای جهادی است؛ این اردوهای جهادی بمراتب بهتر از اردوهایی است که هنوز هم معمول است. با اینکه من هشدار داده‌ام، بعضی‌ها اردو درست می‌کنند که بفرستند اروپا؛ اردوی دانشجویی به اروپا! یکی از غلطترین کارها این است؛ این اردوی جهادی، از آن بمراتب بهتر و شرافتمندانه‌تر و مفیدتر است. حضور در اردوهای جهادی، تماس مستقیم با مردم، احساس مسئولیّت پیدا می‌کنید. انسان وقتی خدمت کرد به‌طور مستقیم، خدمت در چشم انسان عزیز می‌شود؛ نقاط ضعف را پیدا می کنید.

امام جمعه موقت زیراب تصریح کرد: گروه‌های جهادی در سیل اخیر متهم به ریا وخودنمایی شدند اما ایکاش دوربین های خاص و غوغاسالار بعد از خوابیدن تب و تاب خبری مناطق سیل زده هم می دیدند که جهاد چگونه بدور از ریا و خودنمایی، در سکوتی مخلصانه ادامه دارد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه