اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی درگز عنوان کرد؛

۱۱ واحد اقامتی بوم‌گردی درگز در انتظار دریافت پروانه بهره‌برداری/ تبعیت از بافت سنتی، پیش شرط تأسیس اقامتگاه است

۱۱ واحد اقامتی بوم‌گردی درگز در انتظار دریافت پروانه بهره‌برداری/ تبعیت از بافت سنتی، پیش شرط تأسیس اقامتگاه است
رئیس اداره میراث فرهنگی درگز گفت: در حال حاضر در شهرستان درگز یک واحد اقامتی در حال بهره برداری است، 7 اقامتگاه دیگر در حال سیر مراحل اداری بوده و تعداد 4 واحد در حال بررسی و تشکیل پرونده هستند که مجموعا 12 مجموعه اقامتگاه بوم گردی خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح توس اقامتگاه های بوم گردی از جمله هدف های گردشگری هستند که در چند سال اخیر بسیار رونق گرفته و مسافران مختلفی را به سمت و سوی خود جذب کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

شهرستان درگز هم با داشتن طبیعت بسیار زیبا و مناطق بکر و چشم نواز، از این قافله عقب نبوده و در حال راه انداختن اقامتگاه هایی برای جذب توریست و استفاده گردشگران است.

,

روستای ریشخوار یکی از روستاهای دارای قابلیت جذب گردشگر از توابع بخش چاپشلو، دهستان میانکوه درگز است که در 80 کیلومتری جنوب شهر واقع شده و از نظر بافت روستایی، نوع  معماری، مناظر زیبای طبیعی، منابع غنی آب و پوشش جنگلی کم نظیر است.

,

محمد مددی رئیس اداره میراث فرهنگی درگز در گفتگو با خبرنگار ما ضمن توصیف ظرفیت های فراوان روستای ریشخوار در بحث بوم گردی عنوان کرد: خوشبختانه پس از تشکیل پرونده، بازدید و مستند سازی اولین ساختمان مورد تقاضا در این روستا جهت تبدیل به اقامتگاه بوم گردی، ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان دستور موافقت آن را صادر کرد.

,

وی اظهار کرد: مشکل و ممانعتی برای تبدیل کاربری منازل قدیمی به اقامتگاه های بوم گردی در هیچ نقطه ای از شهرستان و روستاهای اطراف وجود ندارد اما نکته حائز اهمیت این است که اقامتگاه حتما باید دارای سبک و سیاق معماری قدیمی با تجهیزات سنتی باشد.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی درگز گفت: شرایط به قدری فراهم است که حتی افراد دارای زمین خالی در روستاها و باغ ها هم می توانند اقدام به تاسیس اقامتگاه کنند، به شرطی که بنای آنها از بافت سنتی منطقه تبعیت کرده و از به کار بردن مصالح، نما و تزیینات جدید خودداری کنند.

,

مددی تبیین کرد: اقامتگاه های درگز معمولا خدمات گردشگری خود را به مسافران شهرها و استانهای اطراف ارائه می کنند؛ چرا که مردم محلی ترجیح می دهند برای گذراندن اوقات فراغت خود به طبیعت اطراف شهرستان بروند که البته این یک اتفاق طبیعی است.

,

وی تشریح کرد: در حال حاضر در شهرستان درگز یک واحد اقامتی در حال بهره برداری است، 7 اقامتگاه دیگر در حال سیر مراحل اداری بوده و تعداد 4 واحد در حال بررسی و تشکیل پرونده هستند که مجموعا 12 مجموعه اقامتگاه بوم گردی خواهند شد.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی درگز خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز می توانند برای مشاهده نام، اطلاعات و تصاویر اقامتگاههای بوم گردی استان و شهرستان درگز به سایت اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی به آدرس http://tourism.razavichto.ir/boomgardi.aspx رفته و مرتبط با مقصد سفر خود اطلاعات لازم در خصوص اقامتگاه های بوم گردی استان را کسب کنند.

, http://tourism.razavichto.ir/boomgardi.aspx, http://tourism.razavichto.ir/boomgardi.aspx,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه