اخبار داغ

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد:

چین خواستار نشست شورای امنیت درباره اوضاع کشمیر شد

چین خواستار نشست شورای امنیت درباره اوضاع کشمیر شد
یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که نماینده دائم چین در سازمان ملل خواستار برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت برای رسیدگی به اوضاع «جامو و کشمیر» شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع دیپلماتیک روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که چین خواستار برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به اوضاع «جامو و کشمیر» شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد: «نماینده دائم چین در سازمان ملل با در نظر گرفتن نامه ارسالی پاکستان، خواستار (برگزاری) نشست محرمانه شده‌ است».

, اسپوتنیک,

اوایل روز گذشته، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان، طی یک تماس تلفنی در خصوص اوضاع کشمیر گفت‌وگو کردند.

,

وزارت خارجه روسیه در خصوص این تماس تلفنی توضیح داد: «طرف روسی بر لزوم کاهش تنش‌ها تأکید کرد و گفت که پاکستان و هند باید به صورت دوجانبه و با استفاده از ابزار سیاسی و دیپلماتیک، اختلافات خود را برطرف کنند. نماینده روسیه در سازمان ملل نیز به این موضع ثابت (روسیه) متعهد است».

,

روز سه شنبه هفته جاری، قریشی طی نامه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد تا رایزنی‌هایی را درباره اوضاع کشمیر صورت دهد.

,

هفته گذشته، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین ضمن ابراز نگرانی از اوضاع کشمیر تأکید کرد که این مسئله باید از طریق صلح‌آمیز و طبق منشور سازمان ملل، قطعنامه‌های شورای امنیت و توافقات دوجانبه رفع شود.

,

شامگاه چهارشنبه (16 مرداد) نیز درگیری‌های شدیدی میان نظامیان هند و پاکستان در مرز کشمیر به وقوع پیوست. رسانه‌های محلی با استناد به منابعی در ارتش هند مدعی شدند نیروهای نظامی مستقر در خط مرزی کمشیر به تبادل سنگین آتش پرداختند. منابع هندمدعی شده‌اند نیروهای پاکستانی درگیری‌ها را با شلیک خمپاره‌ای آغاز کردند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه