اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

مشکلات خانواده‌ها به دلیل فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است

مشکلات خانواده‌ها به دلیل فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: بیشتر مشکلات خانواده های ما به دلیل فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است از طرف دیگر 6000 حدیث در خصوص ازدواج و روابط زن و شوهری داریم ولی متأسفانه ما هیچ کدام را در زندگی خود به کار نمی‌گیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام مسلم داودی نژاد، مدرس و کارشناس خانواده ظهر امروز در جشن ازدواج «همسفر تا بهشت» که با حضور 320 زوج پاسدار و فرزندان پاسداران شاغل و بازنشسته در مجتمع آیه های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: همواره زن و شوهر می توانند در کنار هم باعث رشد و ارتقاء همدیگر شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات خانواده های ما به دلیل فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است، گفت: 6000 حدیث در خصوص ازدواج و روابط زن و شوهری داریم ولی متأسفانه ما هیچ کدام را علاوه بر اینکه در زندگی خود به کار نمی‌گیریم، حتی تا به حال نشنیده ایم.

,

این کارشناس خانواده تصریح کرد: زوج های جوان باید 5 مؤلفه اصلی را در زندگی مشترک خود رعایت کنند تا زندگی مشترک شیرینی را تجربه کنند که اولین مؤلفه تغییر نگرش خود نسبت به اطرافیان است زیرا 80 درصد مشکلات از نگرش افراد منشأ می‌گیرد لذا باید نگاهت را عوض کنی تا احساساتت عوض شود.

,

داوودی نژادی تغییر اخلاق را دومین مؤلفه اصلی برای حل مشکلات زناشویی دانست و افزود: متأسفانه اکثر افراد در مشکلات و اختلافات تنها عیب ها و اخلاق طرف مقابل را می بینند که این اشتباه است لذا باید برای حل مشکلات از اخلاق خود شروع کنیم.

,

وی ادامه داد: زن و شوهر باید در زندگی مشترک رازدار باشند و اسرار و اختلافات زندگی خود را حتی برای پدر و مادر خود تعریف نکنند زیرا آن ها قادر به دادن بهترین مشاوره نیستند و حرف های آن ها در زندگی شما تأثیر می گذارد و بر اختلافات بیشتر دامن می زند.

,

این مدرس دانشگاه و حوزه یادآور شد: زوج های جوان باید در زندگی خود صبور باشند و باید گفت زوج ها باید از بحث های طولانی مدت به شدت بپرهیزند حتی اگر حق با آن ها است زیرا باعث تبدیل بحث به قرقر و کدورت های بزرگتر می شود.

,

داوودی نژاد بیان کرد: زوج های موفق افرادی هستند که از ابراز علاقه به یکدیگر خجالت یا واهمه ای ندارند و نمی‌گویند طرف مقابل با این حرف پر رو می شود.

,

وی یادآور شد: زن و شوهر باید همدیگر با تحسین کنند و باید به زوج های جوان گفت در محبت کردن اغراق کنید زیرا افراد تشنه محبت هستند و با این کار بیشتر به شما جذب می شوند و از طرف دیگر زوج ها باید یاد بگیرند با هدیه دادن محبت را در خانواده خود زیاد کنند.

,

این استاد خانواده گفت: زن و شوهر باید در زندگی مشترک سیاست داشته باشند و در این را همسر خود را تحسین، تمجید و تائید کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه