اخبار داغ

مدیریت جهاد کشاورزی عنبرآباد خبر داد؛

وجود 10 رقم خرما در عنبرآباد/ پیش بینی جمع آوری 30 هزار تنی در سال 98

وجود 10 رقم خرما در عنبرآباد/ پیش بینی جمع آوری 30 هزار تنی در سال 98
مدیریت جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت: در شهرستان عنبرآباد بیش از ۱۰ رقم خرما وجود دارد که شامل : مضافتی ، کلوته، خنیزی ،مرداسنگ ، ربی ، قربانی هلیله ای ، زاهدی ، پیارم است که متوسط عملکرد خرما هشت و نیم تن در هکتار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن طاهری مدیرجهادکشاورزی عنبرآباد در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: سطح زیرکشت خرما در این شهرستان ۶هزار ۵۰۰ هکتار است که از این سطح ۶ هزار هکتار آن مثمر ثمر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , راه آرمان؛,

وی تصریح کرد: در شهرستان عنبرآباد بیش از ۱۰ رقم خرما وجود دارد که شامل : مضافتی ، کلوته، خنیزی ،مرداسنگ ، ربی ، قربانی هلیله ای ، زاهدی ، پیارم ، و برداشت در ارقام میان رس شامل کلوته، مضافتی و خنیزی از نیمه دوم مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

,

وی اظهار کرد: متوسط عملکرد خرما هشت و نیم تن در هکتار است که پیش بینی می شود از مجموع سطح زیر کشت محصول خرمای این شهرستان ۳۰ هزار تن محصول تولید و پس از سورت و بسته بندی به سردخانه های شهرستان منتقل شده و متناسب با نیاز بازار به بازارهای داخلی و بخشی از آن نیز به بازارهای خارجی صادر می شود.

,

مدیرجهادکشاورزی عنبرآباد گفت: تغییرات اقلیمی ، تنش های دمایی و وقوع بارندگی در زمان گرده افشانی در باغات منطقه باعث خسارت بدتلقیحی ، عدم تلقیح و کاهش محصول در سطح باغات شده است.

,

طاهری گفت: تعداد ۴۰ سردخانه در شهرستان عنبرآباد با ظرفیت ۶۰ هزار تن کار نگهداری خرما را بر عهده دارند و این ظرفیت خوبی برای انبار محصول خرما است.

,

مدیریت جهاد کشاورزی در پایان خاطر نشان کرد: با هدف اقتصادی نمودن محصول ، برنامه حذف باغات پیر ، فرسوده و غیر اقتصادی را با جایگزینی ارقام سازگار با منطقه و اقتصادی شامل زاهدی ، پیارم ، مجول در دستور کار دارد و کشاورزان عزیز می توانند جهت راهنمایی لازم و دریافت نهال به مدیریت جهاد کشاورزی یا مراکز خدمات مراجعه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه