اخبار داغ

با وجود مخالفت‌های آمریکا؛

دادگاه عالی جبل الطارق حکم آزادی نفتکش گریس 1 را صادر کرد

دادگاه عالی جبل الطارق حکم آزادی نفتکش گریس 1 را صادر کرد
با وجود تلاش های آمریکا برای ادامه توقیف نفتکش ایرانی، سرانجام امروز دادگاه عالی جبل الطارق حکم آزادی نفتکش گریس ۱ را صادر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دادگاه عالی جبل الطارق حکم آزادی نفتکش گریس 1 را صادر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس گزارش رویترز،‌ پایگاه خبری «گیبرالتار کرونیکل» روز پنج‌شنبه گزارش داد دادگاه عالی منطقه جبل‌الطارق حکم پایان توقیف نفتکش گریس-1 را صادر کرده است.

,

قاضی دادگاه عالی جبل‌الطارق در حالی این حکم را صادر کرده است که بر اساس گزارش‌های رسانه‌های جبل‌الطارق، ساعاتی پیش وزارت دادگستری آمریکا نامه‌ای به مقامات قضایی جبل‌الطارق ارسال کرده و از آنها خواسته است توقیف نفتکش گریس-1 را تمدید کنند.

,

نفتکش گریس‌-1 که بیش از دو میلیون بشکه نفت خام ایران را با خود حمل می‌کند، روز پنج‌شنبه 13 تیرماه به بهانه واهی و بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

,

در پی توقیف نفتکش گریس-1 برخی منابع خبری مدعی شدند که این نفتکش حامل سلاح بوده است اما دولت محلی منطقه جبل‌الطارق پس از انجام بررسی‌های آزمایشگاهی دقیق تأکید کرد که نفتکش گریس‌-1 تنها حامل نفت خام بوده است.

,

دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه 14 تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به مدت 14 روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید 30 روزه توقیف نفتکش گریس‌-1 داد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه