اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران اعلام کرد

راه‌اندازی 1000 واحد تولیدی کوچک در مناطق بالادست مازندران/اقدامات بسیج در گام دوم انقلاب با محوریت جوانان است

راه‌اندازی 1000 واحد تولیدی کوچک در مناطق بالادست مازندران/اقدامات بسیج در گام دوم انقلاب با محوریت جوانان است
رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران گفت: امسال براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هزار نقطه مناطق بالا دست استان تولید در حوزه اشتغال خرد، طیور، آبزیان، دام و کشاورزی ایجاد می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی اقبال‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه در برنامه بسیج سازندگی مازندران، امسال حدود یک‌هزار و 800 پروژه داشتیم، اظهار کرد: غالب این پروژه‌ها مربوط به محرومیت زدایی بوده که از این میزان، 519 پروژه در سه ماه نخست امسال افتتاح و 516 پروژه نیز در روزهای گذشته توسط سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد و مابقی نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در این پروژه‌ها حدود 500 گروه جهادی در قالب 5 هزار نیرو در 24 گروه تخصصی به کار گرفته شد؛ افزود: در حوزه‌های آب‌رسانی، ساخت مدرسه، ساخت سازه‌های بتنی، ساخت خانه‌های بهداشت، ساخت غسال‌خانه، آسفالت راه، رانش برداری، ساخت پل و در زمینه کشاورزی و راه اندازی مشاغل خرد در حال فعالیت هستیم و بخشی هم به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران درباره تعداد کل گروه‌های جهادی استان خاطرنشان کرد: امسال 800 گروه جهادی را به کار گرفتیم که تقریبا با ظرفیتی بالغ بر 8 هزار نفر با سازماندهی در 24 رشته تخصصی در جای جای استان و کشور مشغول فعالیت هستند.

این مسئول ادامه داد: غالب گروه‌های جهادی فعال در استان متشکل از جوانان برومندی هستند که در درجه اول با فرهنگ کار و تلاش آشنا می‌شوند و در درجه دوم، تجربیات این افراد در گروه‌ها، ذخیره آتیه کشور خواهد شد و این بهترین فرصت برای دورخیز کردن برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب و گام دوم انقلاب است.

اقبال‌پور بیان کرد: گام دوم که ما داریم روی آن برنامه ریزی می‌کنیم؛ پایگاه‌های ما هر یک به یک یا چند گروه تخصصی جهادی مبدل و به پایگاه‌هایی خدمات رسان تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به ورود جدی به موضوع آموزش، عنوان کرد: در حوزه‌های حرفه و مشاغل به صورت جدی وارد شدیم تا در مجموع به آنجا منتهی خواهد شد که ما بتوانیم ظرفیت جوانان ما به صورت خیلی منسجم استفاده کنیم و به این روند شتاب دهیم چرا که وقتی برای تلف کردن نیست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: باید گروه‌های جهادی ما در هر کجا که ورود پیدا می‌کنند، ان مشکل را برطرف کنند که البته در این فرایند ما مشکل قوانین را داریم که این قوانین مربوط به 50 سال پیش است و باید اصلاح شوند.

این مسئول افزود: این قوانین کهنه به موضوعاتی نظیر کار، اشتغال خرد و مسائلی از این دست بر می‌گردد که باید به روز و اصلاح شوند؛ یعنی قوانین تولیدی که برای شرکتی بزرگ نظیر کاله وضع شد؛ همان را برای یک شرکت کوچک تولیدی وضع کردند که موجب بروز مشکلات در این حوزه شده است.

اقبال‌پور متذکر شد: از آنجا که بسیج یک نهاد توسعه گرا است می‌تواند اصلاحاتی را در این امور ایجاد کند، هم افزایی هایی هم صورت گرفته تا بتوانیم حداقل در مناطق بالا دست امسال در هزار نقطه تولید را در حوزه اشتغال خرد، طیور، آبزیان، دام، کشاورزی و غیره اصلاحاتی را ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: ما مجمع جهادگران را در استان تشکیل دادیم، روسای آنان را از شرق تا غرب مشخص کردیم و از آنجا که در حوزه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی کمک کار دولت است، کمک کنیم تا این زمان کوتاه تر شود و محرومیت زدایی در کل استان مرتفع شود.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه