اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

اینستکس برنامه کلاهبرداری است/ آزادگان سند مقاومت جمهوری اسلامی هستند/ صنعت دفاعی، موتور پیشران کشور و نماد خودباوری به توان داخلی است

اینستکس برنامه کلاهبرداری است/ آزادگان سند مقاومت جمهوری اسلامی هستند/ صنعت دفاعی، موتور پیشران کشور و نماد خودباوری به توان داخلی است
ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و به موضوعاتی از جمله اینستکس، مقاومت اسلامی و همچنین اهمیت حرکت های جهادی در کشور پرداخته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امام جمعه مشهد:

,

اینستکس برنامه کلاهبرداری است

, اینستکس برنامه کلاهبرداری است,

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست برحسب فرموده مقام معظم رهبری در خطبه نخست نماز جمعه در تبیین مصادیق تقواست؛ هفته گذشته به دلیل تقارن با روز عرفه جمله‌ای از دعای شریف عرفه مطرح شد.

, .,

امام جمعه مشهدمقدس عنوان کرد: تقوا عامل سعادت است و این مسئله در دعای عرفه نیز عنوان شده است؛ اینکه در این دعا امام(ع) به درگاه خدا عرضه می‌دارد مرا به وسیله تقوا سعادتمند کن بیانگر این است که سعادت معلول تقوا است اما از نظر فلاسفه گاه معلول مصداق علت قرار می‌گیرد.

, .,

علم‌الهدی افزود: سعادت مصداق تقوا است برحسب اینکه گاهی معلول مصداق علت قرار می‌گیرد؛ اگر دنبال مصداقی در سرنوشت انسان باشیم مصداق تقوا در سرنوشت انسان، سعادت است.

, .,

خطیب جمعه مشهدمقدس در ادامه با اشاره به مشکلات فضای مجازی خاطرنشان کرد: قبلا اضطراب فقط در فضای حقیقی بود اما امروز این دغدغه دو برابر شده و پدر و مادر نمی‌داند بر فرزندش در فضای مجازی چه می‌گذرد؛ اکنون فرزندان از ابتدای شب در خانه هستند اما در برابر مانیتور نشسته و مشخص نیست کجا را سیر می‌کند.

, .,

علم‌الهدی عنوان کرد: اضطراب‌ها آرامش را از پدر و مادر گرفته و لذت این زندگی خانوادگی را از میان برده است؛ خانواده را تلخ‌کام کرده، حل این مسئله کجاست و چطور می‌شود لذت خانوادگی را برای این خانواده تامین کرد؟ باید فرزندان و خانواده را در بستر تقوا بار آورد و تنها در این صورت است که از اضطراب و نگرانی رها می‌شویم. باید تقوا بر زندگی خانوادگی ما حاکم شود.

, .,

وی در ادامه با اشاره به اینکه امشب شب میلاد مسعود امام هادی(ع) است خاطرنشان کرد: این عید سعید را تبریک می‌گویم، فردا نیز ورود آزادگان به سرزمین میهن است که تابلوهای شفاف ایثارگری و مقاومت هستند و امیدواریم که برکات این عزیزان در این موقعیت خاص گام دوم انقلاب در توسعه انقلاب مقدس اسلامی ما موثر باشد.

, .,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مسئله عظمت ولادت امام هادی(ع) به عنوان نور دیده امام هشتم(ع) که در حقیقت عید امروز و فردای ما تعلق خاصی به وجود اقدس امام رضا(ع) دارد؛ عامل کشف و شکست توطئه حکومت عباسی بود، با ولادت ایشان توطئه شیطانی مامون شکست خورد و شکست این توطئه اعلام شد.

, .,

علم‌الهدی تاکید کرد: مامون گرایش شیعه را به آقازاده حضرت رضا(ع) دید و درصدد برآمد این امام به ظاهر کودک را در تیول قدرت خلافت قرار دهد و دستور داد امام جواد(ع) را به بغداد آوردند و با یک شگرد شیطانی امام را مورد تجلیل قرار داد و برای هضم امامت در خلافت دختر 9 ساله خود را به نکاح امام جواد درآورد.

, .,

وی خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) حجت بالغه الهی است و از قدرت وابستگی به خلافت به عنوان یک جریان آزاد برای توسعه ولایت و امامت اهل بیت(ع) و خودشان استفاده کردند اما این گونه نبود که امامت در خلافت هضم شود.

, .,

خطیب جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: امام ما، امام امروز ما است، امام هادی(ع) و امام جواد(ع) امام امروز ما هستند؛ اینها 12 قرن پیش بودند اما سیره و روش و تعالیمشان امروز در حقیقت زنده‌کننده جریان زندگی دینی و اسلامی و ولایی ما مردم است، روش ائمه(ع) در مقابل دشمن چه بود؟ وقتی توطئه‌ای صورت می‌گرفت ائمه مشکل توطئه را به وسیله خود دشمن برطرف نمی‌کردند بلکه یک برنامه مستقلی را در درون جریان امامت و ولایت اجرا می‌کردند و دشمن را شکست می‌دادند.

, .,

علم‌الهدی افزود: این روش را ما نیز امروز باید در زندگی سیاسی و اقتصادی رعایت کنیم، دشمن با تحریم اقتصادی درصدد سقوط انقلاب و نظام است و سفره ما را هدف گرفته است، در مسئله اقتصاد دو نظریه است؛ نظریه اول نظریه و اندیشه مقام معظم رهبری است که باید بنشیند زیرا یک ملت بزرگ 80 میلیونی با ثروت و فناوری هستید و یک اقتصاد مقاومتی خودکفایانه در زندگی برنامه‌ریزی کنید.

, .,

وی تصریح کرد: این برنامه‌ریزی باید ما در شرایطی قرار دهد که در برابر توطئه دشمن آسیب‌پذیر نباشد، از بیش از چهار سال گذشته مقام معظم رهبری تیتر این برنامه یعنی اقتصاد مقاومتی را ارائه کرده و راهکار و مولفه و کیفیت اجرا و خصوصیات را نیز بیان کردند؛ مقابل این نظریه نظریه دوم است که برای برطرف کردن مشکل تحریم سراغ دشمن برویم و از طریق دشمن مشکل را برطرف کردیم.

, .,

علم‌الهدی بیان کرد: چهار سال این را تجربه کردیم و در برجام و قصه آن علاف شدیم و این قضیه از این طریق برطرف نشد و معقول هم نیست برطرف شود زیرا دشمن برای براندازی ما توطئه دارد و نمی‌شود سراغ او رفت؛ ما رفتیم و نتیجه‌اش را نیز دیدیم و قضیه بدتر نیز شد اکنون برادران و خواهران این نظریه دوم است.

, .,

وی خاطرنشان کرد: روش ائمه(ع) این بود که سراغ ائمه نمی‌رفتند؛ امام جواد(ع) مرکز خانوادگی خود در کاخ خلافت را ویران کردند و آن را بایکوت کرده و دختر خلیفه را منزوی کرده و در جای دیگری کانون زندگی را تنظیم کردند و این روش ائمه(ع) است.

, .,

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برجام را 4 سال تجربه کردیم و اکنون نوبت اینستکس شده؛ برنامه‌ای که رئیس جمهور فرانسه 100 دقیقه در موردش بحث می‌کند مشخص است برنامه کلاهبرداری است و برنامه برطرف کردن مشکل ما نیست، در مسئله کاهش تعهدات برجامی ما در وضعیتی که شورای عالی امنیت ما تصویب کرد این‌ها آبرویشان در دنیا رفته چون پیمان شکن بودند اگر این برنامه را ادامه دهیم خسارت 4 سال برجام را نیز تامین می‌کنیم و هم اینکه دشمن بی‌آبرو شده است و هم مسئله انتخابات آمریکا که جریان ایده‌آل استکبار است شکست می‌خورد. مزدور بی‌جیره مواجب ترامپ 100 دقیقه با رئیس جمهور ما حرف می‌زند و اینستکس را مطرح می‌کند. در مسئله برجام رهبری مسئله‌ای را مطرح کردند و عمل نشد.

, .,

علم‌الهدی ادامه داد: رهبری فرمودند بگذارید هر مقدار آنها در تعهدات عمل کردند عمل کنید اما متاسفانه این کار نشد؛ از همان اول سانتریفیوژ را حلب پاره کردند و بتون ریختند و آب سنگین اراک را از بین بردند و آنها به تعهدات عمل نکردند. این‌ها گفتند فناوری را برگردانید و غنی‌سازی 20 درصد را صورت ندهید و سانتریفیوژ را جمع کرده و دنبال آب سنگین اراک نروید تا اینستکس اجرایی شود.

, .,

وی خاطرنشان کرد: اینستکس از برجام هم بدتر است اگر جوانبش را ببینیم نباید آنها امروز و فردا کنند، مگر در همین اینستکس 7 ماه ما را معطل نکردند. اینها در مقام عمل باز عمل نمی‌کنند و ما فقط باید فناوری خود را متوقف کنیم و بعد با یک توطئه شدیدتر به ما فشار بیاورند؛ اینجا گوش به فرمایش مقام معظم رهبری دهید، یک جا گوش ندادید و ضرر کردید. نسخه عملیاتی تمام مسائل ما را ائمه(ع) ارائه کرده‌اند و باید به آنها تاسی کنیم.

, . , .,

امام جمعه تربت حیدریه:

,

عزت مسلمین در سایه مقاومت و تبعیت از ولایت است

, عزت مسلمین در سایه مقاومت و تبعیت از ولایت است,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: از مصادیق مهم تقوا پذیرش ولایت اهل بیت و تبری از ظالمان است، بنابراین چنانچه کسی ولایت ولی خدا و امام حق را نبپذیرد و تحت ولایت حاکم جور و طاغوت باشد این پذیرش طاغوت با بندگی و ایمان به خدا همخوانی ندارد و در یک مکان قابل جمع نیست.

, .,

وی تصریح کرد: اگر خواسته باشیم در صف مومنان خدا جایی داشته باشیم شرط آن داخل شدن در ولایت خدا که ظهور آن در ولایت امام عدل است، لذا غدیر آمده تا بفهماند سیاست به همگان مرتبط است.

,

عصمتی تاکید کرد: کسی که می گوید من به سیاست کاری ندارم و در اداره نظام اجتماعی دخالتی نمی کنم این شخص یا غدیر تناسبی ندارد و پیام غدیر را که پیامبر (صلی الله) ابلاغ کرده را خوب درک نکرده است.

, .,

خطیب جمعه تربت حیدریه بیان کرد: معنای غدیر آن است که با حجت خدا که در زمان غیبت فقیه جامع الشرایط است باید بیعت کرد و تحت ولایت حجت الهی قرار گرفت تا مومن باشد لذا هرکس زیر این پرچم قرار نگیرد با ایمان به خدا فاصله گرفته است.

, .,

امام جمعه تربت حیدریه افزود: پیامبر(صلی الله) در غدیر این نکته را خاطر نشان کردند که بدون در نظر گرفتن همه مصلحت اندیشی ها باید مدیریت جامعه اسلامی تعیین تکلیف شود تا جامعه در طول تاریخ گرفتار کج روی ها نشود و راه سعادت در سایه ولایت توسط امام عدل طی شود.

, .,

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی افزود: امروز شاهدیم که عزت مسلمین در سایه مقاومت ظهور پیدا کرده و نظام سلطه در هر میداتی که برای مقابله با اسلام حضور پیدا می کند با شکست مواجه می شود و  این موفقیت ها مرهون مفاومت و تبعیت از ولایت و امامت جامعه اسلامی است.

, .,

وی بیان کرد: عمده مشکلات جامعه اسلامی در ابن است که تبعیت درستی از ولایت نشده و اگر این تبعیت به طور صحیح انجام شود یقینا در مقابل همه مشکلات و معضلات اجتماعی با آموختن درس مقاومت و ایستادگی دشمنان ولایت و اسلام ناامید خواهند شد.

, .,

امام‌جمعه سرخس:

,

حرکت‌های جهادی منشأ تحولات بزرگ در کشور است

, حرکت‌های جهادی منشأ تحولات بزرگ در کشور است,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه اصلی‌ترین پیام غدیر ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی است، اظهار کرد: این مقام به فردی می‌رسد که موردقبول خدای متعال و معصوم باشد؛ امام علی علیه‌السلام در این روز به این مقام که یکی از مهم‌ترین عناصر در دین اسلام است، رسیدند.

, .,

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه اکمال دین به این نیست که فقط احکام دین اسلام گفته شود، افزود: دین اسلام باید مبین، امام، حاکم و مفسر داشته باشد تا هر جایی دین در بدعت‌ها قرار گرفت جلوی این بدعت‌ها را بگیرد.

, .,

وی بیان شریف «مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلىٌّ مَولاه» را نشانه حقانیت دین اسلام دانست و گفت: در روایات داریم، هر کسی عید غدیر را گرامی بدارد و بمیرد خدای متعال او را در زمره شهدا قرار می‌دهد؛ عیدی که بزرگ‌ترین عید الهی است.

, «, .,

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه عید بزرگ غدیر باید از غربت خارج شود، عنوان کرد: در این چند روز باید مراسمات جشن غدیر باشکوه برگزار شود و پیام غدیر به گوش همگان برسد.

, .,

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه خروجی مراسمات غدیر باید بصیرت افزا باشد، بیان داشت: اگر مسلمانان زیر پرچم غدیر قرار بگیرند می‌توانند در برابر تمامی دشمنانشان ایستادگی کنند.

, .,

امام‌جمعه سرخس غدیر را وحدت‌آفرین برشمرد و اظهار داشت: هر گروهی به پیام‌های غدیر التزام داشته باشد، در اوج عزت و عظمت است.

, .,

وی اضافه کرد: ایران اسلامی امروز الگویی برای ایستادگی در برابر استکبار است، چون ملت ایران پیام‌های غدیر را درک کردند.

, .,

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: اگر انصارالله یمن در برابر استکبار و ۱۷ کشور متجاوز ۵ سال مقاومت و ایستادگی می‌کند به برکت غدیر و ولایت‌پذیری است.

, .,

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز پیام غدیر در صنعت دفاعی ما تجلی یافته است، گفت: امروز بهترین موشک‌های نقطه زن که اندام مستکبران را به لرزه انداخته است به برکت ولایت و پیام‌های غدیر توسط متخصصان صنعت دفاعی ما ساخته می‌شود، بنابراین در هر صنعتی به پیام غدیر عمل شود آن صنعت پیشرفت می‌کند.

, .,

امام‌جمعه سرخس با تقدیر از دستگاه قضایی برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم که بر اثر برخوردهای قاطع دستگاه قضایی نظارت‌ها در حال ساماندهی و ریشه فساد در حال خشک شدن است.

, .,

وی در ادامه حرکت‌های جهادی را منشأ تحولات بزرگ در کشور دانست و تصریح کرد: در جریان سیل امسال گروه‌های جهادی تحسین همگان را برانگیختند.

, .,

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان تأکید کرد: یک گروه جهادی منسجم، متحد و فراگیر از همه تخصص‌ها به نام «یاوران مهدی» باید در شهرستان سرخس شکل بگیرد تا بتوانیم در کمترین زمان در صورت حوادث احتمالی به مردم آسیب‌دیده خدمت‌رسانی کنیم.

, .,

خطیب جمعه خلیل آباد:

,

غدیر شناسنامه و هویت شیعه و امامت است

, غدیر شناسنامه و هویت شیعه و امامت است,

حجت الاسلام علی ناهیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد با اشاره به دیدار جمعی از گروه های جهادی با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از گروه های جهادی جوان در دهم مرداد، 9 نکته را به این جوانان توصیه کردند و در این دیدار فرمودند که کار شما با ارزش است که سپاس امسال من آن را ادا نمی کند و سپاس خداوند نصیبتان باد.

, .,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار خواستار همگانی شدن شعار خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت شدند، تشریح کرد: در این راستا دوازده هزار گروه جهادی در کشور در قالب بسیج سازندگی و گروه های جهادی و بسیج جهادی تلاش می کنند.

, .,

خطیب جمعه خلیل آباد همچنین با تاکید بر اینکه گروه های جهادی دست بر روی کمک به افرادی گذاشته اند که واقعا نیازمند کمک و یاری هستند، بیان کرد: خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت مبنای حرکت جهاد خدمت رسانی است که در بخش های مختلف کشور با رعایت مقررات صورت می گیرد.

, .,

وی در ادامه با بیان اینکه 26 مرداد 69 سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است، تاکید کرد: آزادگان با صبر و استقامت و پایداری در برابر جنگ همه تمام عیار عقیدتی دشمن، هیمنه حزب بعث را در هم شکستند.

, .,

حجت الاسلام ناهیدی با تاکید بر اینکه آزادگان وفاداری خود را به آرمان ها انقلاب، حضرت امام (ره) و خط سرخ ولایت ثابت کردند، افزود: بازگشت این غیور مردان به خصوص سید آزادگان شهید ابوترابی را گرامی می داریم.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم با بیان اینکه در جهت اهمیت غدیرخم، آیاتی در قرآن مجید نازل و احادیث فراوانی از اهل بیت نقل شده است، اظهار کرد: یکی از مسائل عقیدتی که در منظومه فکری شیعه مثل خورشید می درخشد و بالندگی و طراوت شیعه مدیون آن است اعتقاد به ولایت است.

, .,
,
, .,

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه در طول تاریخ اسلام برای تثبیت این مسئله امامت و ولایت مجاهدهای زیادی انجام گرفته و خون های زیادی بر زمین ریخته است، ابراز کرد: از روزی که حضرت علی (ع) به ناحق کنار گذاشته شد مظلومیت شیعه آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد.

, .,

وی با تاکید بر اینکه در فرهنگ تشیع امامت از اصول دین و غدیر نیز شناسنامه و هویت شیعه و امامت است، تصریح کرد: این مسئله آنقدر مهم است که پیامبر در حدیثی خطاب به حضرت علی (ع) فرمودند که اگر آنچه درباره امامت تو که به من ابلاغ شده بود را اعلام نمی داشتند عمل من کامل نمی شد.

, .,

ناهیدی در پایان با بیان اینکه ولایت فقیه دنباله ولایت در غدیر خم و درسی است که از آنجا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه باید جدی گرفته شود و همه تبعیت از مقام ولایت را در دستور کار خود قرار دهند.

, .,

امام جمعه درگز:

,

صنعت دفاعی، موتور پیشران کشور و نماد خودباوری به توان داخلی است

, صنعت دفاعی، موتور پیشران کشور و نماد خودباوری به توان داخلی است,

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه 25 مرداد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: خداوند اعمال خوب انسان را با دو شرط تقوا و اخلاص قبول می‌کند.

, .,

وی در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع عید غدیر در روایات اهل بیت علیهم السلام عنوان کرد: غدیر مهمترین روز عالم است چرا که در این روز دین کامل شده و نعمت بر بندگان تمام می شود؛ غدیر آمد که بگوید نعمتها با ولایت کامل می شوند و خدا از اسلام بدون ولایت راضی نیست؛ همه مردم تا روز قیامت رسالت دارند موضوع ولایت را به نسل های بعد از خود منتقل کنند.

, .,

امام جمعه درگز همچنین گفت: خدا در روز عید غدیر به اندازه دو برابر تمام روزهای مهم و با ارزش سال، گناهان بندگان خود را می آمرزد؛ هدیه دادن در روز غدیر به اندازه ای مهم است که سفارش شده اگر پول ندارید، قرض کنید و هدیه بدهید؛ و در نهایت اطعام به یک مومن در روز غدیر ثواب اطعام دو میلیون پیامبر و صدیق و شهید را دارد.

, .,

حجت الاسلام ایروانی تبیین کرد: یکی از نقاط قوت نظام ما در دفاع مقدس همین روحیه جهادی و انقلابی است که شهدا و جانبازان از خود نشان دادند؛ اگر شهدا یک بار جان دادند آزادگان ما روزی یک بار جان می دادند و سخت ترین شکنجه های روحی و جسمی را تحمل می کردند.

, .,

وی مسجد را پایگاه اصلی تبلیغات اسلام دانست و تاکید کرد: مسجد هم باید جبهه ای باشد برای تربیت نیروی نظامی و هم محلی برای کارهای فرهنگی و اجتماعی؛ مسجد طراز اسلامی باید کارکرد همه جانبه همچون حل مشکلات خانوادگی و اجتماعی مردم داشته باشد.

, .,

امام جمعه درگز تصریح کرد: صنعت دفاعی ما موتور پیشران پیشرفت های کشور در عرصه های گوناگون و نماد خودباوری به توان داخلی است؛ ما امروز موفق ترین کشور منطقه در حوزه دفاعی هستیم، پیشرفت های ما چشم جهانیان را خیره کرده و دشمن را مایوس از تجاوز.

, .,

وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حجاب و عفاف برخی اماکن تفریحی شهرستان گفت: کار بسیار خوبی که از هفته های گذشته آغاز شده و انشالله ادامه خواهد داشت حضور تیم های تذکر لسانی ستاد امر به معروف شهرستان در مناطقی همچون زو درونگر و تفرجگاه چهلمیر است؛ امر به معروف بر همه واجب است و نباید نسبت به فساد و بی بند و باری سکوت کنیم، در غیر اینصورت عقوبت آن دامن همه مارا خواهد گرفت.

, .,

حجت الاسلام ایروانی تبیین کرد: آغاز به کار بنیاد برکت در 20 روستای درگز عامل تحولات خوبی برای شهرستان است؛ امیدواریم مسئولین با جدیت بیشتری همکاری کرده و از این فرصت برای حل مشکلات اقتصادی شهرستان استفاده کنند.

, .,

امام جمعه قوچان:

,

تحقق عدالت در گرو مبارزه با فساد است

, تحقق عدالت در گرو مبارزه با فساد است,

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی دستجردی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قوچان ضمن گرامیداشت دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر گفت:  فعالیت های جهادی، برخاسته از ایمان و ضمیر معنوی جهادگران است و یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در موضوع فعالیت های جهادی به آن تاکید دارد، مساله خودسازی و دل کندن از بهره های شخصی است که منجر به کار بزرگی چون منفعت رسانی به دیگران می شود.

, .,

وی با بیان اینکه گذشتن از خود و نفع رسانی به دیگران در فعالیت های جهادی مصداق ایثارگری و از خودگذشتگی بوده و منجر به تقویت اراده، کسب رضایت الهی و  توسعه فکر و اندیشه می شود، افزود: افراد خوب و مومن جامعه به خوبی از عهده این کارهای بزرگ و جهادی بر می آیند و این حرکت عظیم جوانان در فعالیت های جهادی به همه ثابت می کند که می توان با دستان خالی اما با تکیه بر خدا کارهای بزرگی انجام داد.

, .,

وی فعالیت های جهادی جوانان در قوچان را بسیار چشمگیر دانست و ادامه داد: در این شهرستان هرکجا که اعلام نیاز می شود، جوانان با تمام توان برای کمک و اقدامات جهادی حرکت می کنند.

, .,

خطیب نماز جمعه قوچان با بیان اینکه کار جهادی می بایست همگانی شود زیرا قرار نیست فقط عده ای خاص فعالیت های جهادی را انجام دهند، تصریح کرد: همگانی شدن فعالیت های جهادی یکی از منویانت رهبر انقلاب بوده و معتقدیم تبلیغ این اعمال خوب و جهادی و تشویق مردم می تواند منجر به همگانی شدن اقدامات جهادی شود.

, .,

حجت الاسلام دستجردی با بیان اینکه فعالیت های جهادی الگوی بسیار خوبی برای کمک به نیازمندان،  حمایت از مظلومین و همچنین پیشرفت در سایر بخش ها است، تاکید کرد: در صنعت دفاعی اگر شاهد پیشرفت هستیم به واسطه فعالیت های جهادی بوده است و همچنین آزادسازی نفتکش ایرانی در جبل الطارق با فعالیت جهادی مسئولین محقق شد.

, .,

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با تاکیذ بر این نکته که مبارزه با فساد می بایست بصورت جدی پیگیر شود، خاطر نشان کرد: تحقق عدالت در گرو مبارزه با فساد است زیرا شاخصه اصلی فساد، ایجاد اختلال در توسعه و پیشرفت جامعه است و از سویی در بیانیه گام دوم انقلاب، چهارمین بندی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده تحقق عدالت و مبارزه با فساد است.

, .,

وی با بیان اینکه باید از قوه قضادیه که با تمام توان به میدان مبارزه به فساد آمده، تشکر کرد، بیان داشت: استمرار مبارزه با مفسدین، ایستادگی همه جانبه در برابر فساد و پرهیز از برخوردهای گزینشی از مهمترین نکات قابل تامل در مبارزه با فساد است.

, .,

امام جمعه قوچان با اشاره به این نکته که اختلافات موجود میان برخی از کشورهای اسلامی باید با همکاری کشورهای اسلامی رفع شود و نباید به آمریکا و رژیم اشغالگر قدس اجازه داد که معامله قرن را اجرایی کنند، گفت: تحقق معامله قرن، ضربه سختی به هویت کشورهای اسلامی خواهد زد و منجر به له شدن فلسطین مظلوم خواهد شد و از سویی آسیب به اقتصاد جامعه و کشورهای اسلامی، غارت منابع کشورهای اسلامی، گسترش ظلم و بدعهدی میان کشورهای جهان از عواقب تحقق معامله قرن است

,

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی مساجد یادآور شد: بیداری ضمیر انسان ها، همدلی و دلسوزی در مسائل جامعه، گسترش عدالت، آبادانی شهر و ... از مسجد آغاز می شود و می بایست با توان بیشتری در مسائل مربوط به مسجد فعالیت کرد.

, .,

خطیب نماز جمعه قوچان در پایان با اشاره به سه برنامه فرهنگی پیش بینی شده در دهه ولایت بیان کرد: با دست خالی و همکاری ادارات و ارگان ها، مراسم تجلیل از حافظان و قاریان قرآن روز شنبه برگزار خواهد شد و حجت الاسلام طباطبائی مهمان ویژه این برنامه خواهند بود، همچنین بازخوانی واقعه غدیر روز دوشنبه در پارک نشاط برگزار و یادواره شهدای سادات شهرستان در شب عید غدیر و با حضور تمام سادات شهرستان برگزار خواهد شد.

, .,

امام جمعه موقت سبزوار

,

آزادگان سند مقاومت جمهوری اسلامی هستند

, آزادگان سند مقاومت جمهوری اسلامی هستند,

حجت الاسلام محمد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با اشاره به سالروز آزادی آزادگان سرافراز وبازگشت آنها به میهن اسلامی اظهارداشت: آزادگان گنجینه های مملو از تجربه دفاع مقدس هستند  وباید نسبت به انتقال این تجربیات به نسل جوان گام های اساسی برداشت.

, .,

وی با بیان اینکه اقتدار امروز کشور مرهون جانفشانی شهدا و مقاومت رزمندگان است تاکید کرد : آزادگان در سال های اسارت با مقاومت خود درس ایستادگی را به جهانیان دادند.

, .,

سلیمانی در ادمه با اشاره به در پیش بودن عید ولایت تاکید کرد: عید غدیر را باید آنطور که شایسته این عید است برگزار کرده و در شناساندن این اتفاق مهم تلاش کرد.
امام جمعه موقت سبزوار همچمین بر تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در کشور توسط کارشناسان اشاره کرد وافزود یکی از مهم ترین اولویت های رهبر معظم انقلاب تکیه بر استفاده از جوانان است.

, .,
, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه