اخبار داغ

وزیر صمت خبر داد:

حمایت تولیدکنندگان چادرمشکی با "پروژه چادر"/ قیمت چادر مشکی با افزایش تولید خود به خود پایین می آید

حمایت تولیدکنندگان چادرمشکی با "پروژه چادر"/ قیمت چادر مشکی با افزایش تولید خود به خود پایین می آید
وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه. با افزایش تولید چادر قیمت آن هم اتوماتیک وار کاهش می یابد,گفت: برای تولیدکنندگان چادر تسهیلاتی در نظر گرفته ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ طبق قانون دولت و وزارت صنعت,معدت و تجارت موظف و موکلف است از واحدهای تولید پارچه چادر مشکی و تولیدکنندگان چادر حمایت کند.این در حالی است که تاکنون و ویژه تر در دولت روحانی از این تولیدکنندگان حمایتی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

در این باره رضا رحمانی در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان گفت: کارخانجات تولیدکننده چادر داریم اما متأسفانه از نظر کیفیت آن گونه که باید تولیدات با کیفیت عرضه نمی کنند.

,

وی اظهار کرد: با این وجود به واحدها تولیدکننده از مرحله نخست یعنی تولیدکنندگان نخ تا تولیدکننده چادر مأموریت هایی داده ایم تا در مسیر تولید بیشتر و بهتر گام بردارند.

,

وزیر صمت افزود: همچنین برنامه هایی برای همکاری بیشتر بین واحدهای نساجی و پترشیمی داشتیم که از سال سال گذشته آغاز شده و در هفته ای که گذشت گزارش های خوبی در این باره ارائه داده اند.

,

رحمانی تصریح کرد: امیدواریم به حدی از تولید برسیم تا هم نیاز داخل تأمین شود و هم حتی صادرکننده در این عرصه باشیم.

,

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار عصرهمدان درباره چرایی افزایش قیمت چادر در سایه عدم حمایت دولت, عنوان کرد: اگر تولید در داخل کشور مناسب و به اندازه تولید شود اتوماتیک وار و خودجوش منجر به کاهش قیمت چادر می شود.

,

وزیر صمت با بیان اینکه امروزه متأسفانه چادرهای وارداتی از کره و ژاپن داریم, ادامه داد: هم اکنون پروژه ای را را برای تولید این محصول با عنوان پروژه چادر تعریف کردیم و طبق این پروژه بنا داریم تا چادر در داخل کشور به اندازه تولید شود و در این پروژه به تمامی مراحل تولید توجه شده است.

,

رحمانی با بیان اینکه برخی واحدهای تولید پارچه چادر تعطیل شده اند, تصریح کرد: از نظر تسهیلاتی,تأمین ارز و ماشین آلات و گاهی معافیت مالیاتی برای تولیدت کنندگان چادر مزایایی در نظر گرفته ایم.

,

وی همچنین گفت: گاهی برخی واحدهای تولیدکننده چادر فعال بودند ولی چادر تولید نمی کردند با این تولیدکنندگان هم وارد مذاکره شدیم و تشویق کردیم تا نمونه های خود را تولید کنند.

,

به گزارش عصرهمدان، گرچه وزیر صمت از حمایت های همه جانبه خود از تولیدکنندگان پارچه چادر حرف ها به میان آورد اما آنچه که برای مردم مشهود و ملموس است افزایش بی رویه قیمت چادر است که هر روز با آن رو به روبرو هستند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه