اخبار داغ

گزارشی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور؛

آزادمردانی از جنس ایثار و مقاومت/ صبر و بصیرت آزادگان؛ منشوری جاودانه فراروی نسل امروز

آزادمردانی از جنس ایثار و مقاومت/ صبر و بصیرت آزادگان؛ منشوری جاودانه فراروی نسل امروز
روز 26 مرداد 1369، میهن اسلامی شاهد حضور کبوتران سبکبالی بود که پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند. قاصدک آزادی در چنین روزی پیام آورِ رهایی شده و این کبوتران از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، 26 مردادماه سال 1369 بود که آزادگان سرافراز ایران پس از تحمل سال ها اسارت در اردوگاه های عراق پای به میهن اسلامی گذاشتند و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

آزادگانی که با ایمان راسخ خود در برابر تمام فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و از شکنجه های مزدوران بعث هیچ هراسی به خود راه ندادند.

و امروز نیز بعد از سال ها همچنان یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده‌ای است که پس از تحمل سال ها شکنجه و دوری از عزیزان خود به وطن بازگشتند.

آن ها که در سال های درد و فراق، دور از دیار به سر می بردند، کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین به همراه دارند که هر کدام از آن ها، درس بزرگی از استقامت و آزادگی است.

میهن اسلامی، چراغانی بود و شعف و سروری وصف ناپذیر از حضور این رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ایران را فراگرفته بود.

مقام معظم رهبری نیز در مورد آزادگان می‌فرمایند: "شما ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستید که در دست دشمن غصب شده بودید. خدای متعال شما را به ملّت و به این کشور اسلامی برگرداند".

روز 26 مرداد 1369، میهن اسلامی شاهد حضور کبوتران سبکبالی بود که پس از سال ها زندان در اسارتگاه، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می گذاشتند. قاصدک آزادی در چنین روزی پیام آورِ رهایی شده و این کبوتران از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند. میهن اسلامی، چراغانی بود و شعف و سروری وصف ناپذیر از حضور این رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ایران را فراگرفته بود.

اولین عکس‌العمل آزادگان از دیدن وطن، بوسه زدن بر خاک آن بود، سرزمینی که قدم به قدم آن با خون بهترین فرزندان این ملت و اسوه جوانان کشورتطهیر شده بود. حرکت بعدی، زیارت مرقد پیر و مرادشان خمینی کبیر(قدس سره) و بیعت با جانشین خلف او مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود و این همه نشان از علاقه وافر و پایبندی آنان به اسلام، انقلاب و میهن عزیزشان بود.

آنها توانستند در سال های زجر و شکنجه، درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را، توفنده و مقاوم حفظ کنند و تقوا و مردانگی خود را مضاعف نمایند تا در بازگشت به میهن در صحنه های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه ای باشند برای همگان تا در دوران سازندگی، ملت ما پر صلابت تر، مقاومتر، با دشمنان خود رو به رو شود و مشکلات و مصائب را با صبر و بردباری به منظور پیشرفت، ترقی و عظمت ایران اسلامی تحمل نماید.

مقام معظم رهبری درباره آزادگان می فرمایند: یکی از چیزهایی که شما را، دل هایتان را زنده نگه می داشت، پرامید نگه می داشت، یاد آن چهره و روحیه ی پر صلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند. حال پدری را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند، راحت می شود فهمید.

مسأله اسارت طولانی این ملت به نوبه خود امتحان دیگری بود که ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما همانند ملت ایران از خود آزاد مردی نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازی به وطن بازگشتند....شما در دوران اسارت، شرایط سختی را گذراندید، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدید.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر آزاده با بیان اینکه آزادگان طلایه داران مقاومت و وارثان خون شهیدان و نماد استقامت، سفیران عزت، آزادگی و ایستادگی هستند و همچنان با صلابت و استوار، در عرصه توسعه و سازندگی کشور نقش آفرینی می کنند.  

مظلومی با بیان اینکه آزادگان حریت و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند اظهار داشت: آزادگان، سرمایه ها و گنجینه هایی هستند که همیشه باید مورد تجلیل و تکریم قرار گرفته و از آنان قدرشناسی به عمل آید.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به برنامه های بنیاد در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: به مناسبت بازگشت قهرمانانه و غرور آفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، برنامه های بزرگداشت 26 مرداد در 22 شهرستان این استان صورت می گیرد.

مظلومی با اشاره به تجدید میثاق آزادگان با آرمان‌های شهدا گفت: آزادگان عزیز، با حضور در گلزار شهدا و عطر افشانی، غبارروبی و نثار فاتحه به ارواح پاک آلاله های خونین بال، یاد و خاطره همرزمان شهید خویش را گرامی خواهند داشت.

وی با اشاره به تقارن سالروز بازگشت آزادگان سرافراز با دهه امامت و ولایت عنوان کرد: همزمان با 26 مرداد، آزادگان سادات شهرستان های مازندران دیدار و مورد دلجویی قرار می گیرند.

مدیر کل بنیاد شهید مازندران پیاده روی خانوادگی آزادگان را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گردهمایی آزادگان در 22 شهرستان مازندران با انجام برنامه‌های فرهنگی،هنری، تجلیل و سخنرانی برگزار می شود.

این مسئول برگزاری یادواره شهدای آزاده آمل، ارسال پیامک، برگزاری مسابقات والیبال کارکنان بنیاد، مصاحبه با آزادگان، دیدار با ائمه جمعه، تجلیل از آزادگان در نماز جمعه را از دیگر برنامه های این بنیاد در سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی عنوان کرد.

مظلومی با اشاره به استقامت آزادگان عزیز در دوران اسارت اظهار کرد: آزادگان با پایمردی خویش اوج ایثار و حوانمردی را به منصه ظهور گذاشتند.

وی یاد و خاطره شهدا و شهدای عزیز را گرامی داشت و گفت: آزادگان، افتخار ملت و پیام آوران وحدت، صمیمیت و استقلال و آزادی هستند‌.

با تکریم مقام شامخ آزادگان سرافراز و قدردانی از مقاومت و پایداری آنان طی دوران اسارت در زندان‌های رژیم بعثی، صهیونیستی صدام و ضرورت قدرشناسی و تکریم مجاهدت‌های صادقانه و فداکارانه این عزیزان به عنوان سرمایه‌های ملی و آیه‌های عزت و سربلندی ملت ایران تاکید می شود که آزادگان، فرزندان راستین حضـرت امام خمینی(ره) تحت فرامین ومنویات مقام معظم رهبری همراه با خانواده‌های معظم شهیدان انقلاب اسلامی ودفاع مقدس همچنان با روحیه استکبارستیزی و انقلابی خود طلایه‌دار مقاومت ملت ایران در مصاف با جبهه متحد دشمنان اسلام و جریان‌های تکفیری و بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه