اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان:

مشارکت 5هزار دانش آموز در طرح هجرت سه/ 243 مدرسه مرمت و زیباسازی می شود

مشارکت 5هزار دانش آموز در طرح هجرت سه/ 243 مدرسه مرمت و زیباسازی می شود
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: در طرح هجرت 3 بالغ بر پنج هزار نفر دانش آموز دختر و پسر بیش از 243 مدرسه را رنگ آمیزی، بهینه سازی، مرمت و زیباسازی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر جعفری در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون استفاده تک تخصصی از گروه های جهادی بسیجی را یکی از ظرفیت های بسیج سازندگی دانست و افزود: طرح هجرت 3  دانش آموزی بهترین فرصت برای ساماندهی  فعالیت های جسمی نوجوانان است که اجرای آن منجر به مسئولیت پذیری افراد و همچنین آمادگی در برقراری ارتباطات اجتماعی و فراگرفتن  مهارت های  نوین زندگی می شود.

وی بیان کرد: در این راستا از ظرفیت بسیج دانش آموزی در اوقات طرح فراغت و عید نوروز استفاده کرده و علاوه بر اینکه دانش آموزانی که تمایل و تخصص دارند برای انجام کارهای عمرانی و رفع محرومیت زدایی به روستاها اعزام می شوند بخش اعظم آنها در مدارس تحت عنوان طرح هجرت 3 با همکاری آموزش و پرورش بکار گیری می شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان ادامه داد: امسال در طرح هجرت 3 بالغ بر پنج هزار نفر دانش آموز دختر و پسر بیش از 243 مدرسه را رنگ آمیزی، بهینه سازی، مرمت و زیباسازی می کنند.که در کنار آن از مسائل فرهنگی، اعتقادی و مذهبی غافل نیستیم و از ظرفیت علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن نیز بکارگیری می شود.

وی تصریح کرد: در روند اجرای این طرح بخشی از مصالح برای انجام کار را بسیج سازندگی و بخش دیگر مانند رنگ و ... را آموزش و پرورش تهیه می کند به گونه ای که دانش آموزان حاضر در طرح ابتدا آموزش های اولیه را فر می گیرند.

جعفری یکی از اهداف طرح هجرت 3 را آشنایی با مشاغل و مهارت آموزی عنوان کرد و گفت: غنی سازی اوقات فراغت و در مرحله بعد کمک به آموزش و پرورش و مدرسه یکی دیگر از اهداف این طرح است که منجر می شود دانش آموزان در حفظ و نگهداری از مدرسه و وسایل آن بیشتر تلاش و این فرهنگسازی ترویج پیدا کند.

به گزارش عصرهامون طرح هجرت 3 براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ترغیب دانش آموزان به کار و تلاش و به منظور پرکردن اوقات فراغت در فصل تابستان طراحی شد که از سال 70 تاکنون در کشورمان به همت بسیج سازندگی، دانش آموزی و آموزش و پرورش در حال اجرا است.

مشارکت در ساخت و ساز و بهسازی مدارس و فراهم سازی زمینه های مناسب برای فعالیت جوانان در صحنه سازندگی کشور، ایجاد فضای مناسب برای تشکیل و یادگیری فعالیت های گروهی، بهره برداری از توان متخصصان بسیجی در امور تخصصی و سازندگی، کاهش هزینه های دولت با استفاده از طرح بسیج سازندگی از دیگر هدف های طرح هجرت 3 است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
, ،,
,
,
,
, و,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه