اخبار داغ

عمران و آبادانی چراغ خاموش پیشرفت شهر باغین؛

عدم همدلی مردم مانعی برای آبادانی شهر است یا بی‌کفایتی مسئولان؟/ قبور شهدا در انتظار مرمت

عدم همدلی مردم مانعی برای آبادانی شهر است یا بی‌کفایتی مسئولان؟/ قبور شهدا در انتظار مرمت
متاسفانه سالیان متمادی است که شاهد عدم پیشرفت و آبادانی شهر باغین هستیم و این شهر نیاز به یک اقدام جهادی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ شهر باغین در ۲۰ کیلومتری کرمان واقع شده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر کلان شهرهایی همچون تهران، قم، اصفهان، شیراز و بندرعباس قرار گرفته است که می تواند به واسطه این موقعیت مهم وهمچنین عبور ومرور مسافرین زیارتی و سیاحتی از لحاظ اقتصادی و فرهنگی پیشرفت شایان توجهی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

همچنین می تواند به واسطه بناهای تاریخی از جمله حمام، کاروانسرا و خانه های قدیمی تحولی شگرف در امر بوم گردی و گردشگری در منطقه ایجاد کند که سبب توسعه در اقتصاد شهر شود.

,

وجود شهرک های صنعتی حومه می تواند اسپانسر اقتصادی و موجب اشتغال زایی محسوب شود.

,

اما متاسفانه باوجود موقعیت‌های گرانمایه و ناب موجود و پتانسیل های فوق‌العاده فعال انسانی در منطقه، روز به روز شاهد انحطاط ابناء فرهنگی و تاریخی، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، عدم توسعه عمرانی به دلایل نبود بودجه، جناحی و سیاسی بودن و به عبارتی طایفه ای حرکت کردن در امور فرهنگی و مذهبی شهر هستیم.

,

هرگاه مسئول دلسوز بومی و یا غیر بومی وارد این شهر کوچک شده و خواسته تا به امور جوانان از لحاظ فرهنگی و آبادانی شهر ورود نماید که با مانع تراشی برخی از بزرگان رو به رو شده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محی الدینی امام جمعه اسبق، جوان و فعال شهر باغین از جمله شخصیت هایی است که فعالیت های فرهنگی و اقتصادی زیادی انجام داد و به ویژه در زمینه سبک زندگی ایرانی اسلامی و رفع دغدغه معیشت جوانان زحمات زیادی متحمل شد، مهدیه صاحب الزمان (عج) یکی از بناهایی است که با همت، تلاش و پشتکار وی به ثمر نشست‌.

,

وی در حوزه جوانان تلاش بسیار نمود ولی بعد از مدتی به دلایل مسائل سیاسی، جناحی و برخوردهای نامناسب مردمی مجبور به ترک شهر شد. پس از آن نیز حجت الاسلام والمسلمین دشت آبادی نیز از این برخوردها بی نصیب نماند. اما امیدواریم با حضور فعالانه خطیب و امام جمعه توانمند فعلی حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل زاده بتوانیم شاهد پیشرفت شهر و از بین رفتن موانع موجود باشیم. (البته اگر مانع تراشان بگذارند).

,

,

, ,

,

, ,


شهر باغین بواسطه مهد پرورش ۵۵ شهید دفاع مقدس می تواند الگویی برای سایر شهرها و توابع باشد، ولی گاهی اوقات به دلایل عدم همدلی، وحدت و مطالبه گری مردم و سنگ اندازی برخی اشخاص هنوز نتوانسته این شهر جایگاهی بین شهرهای همجوار و توابع داشته باشد.

,
,

شاید بتوان گفت یکی از معضلاتی که همچنان بر دوش این شهرشهید پرور سنگینی می کند مرمت و بهسازی قبور شهدا است ولی متاسفانه قبور به دلایل آجری بودن و بر اثر فرسایش در حال تخریب هستند و چند سالی است که به حال خود رها شده اند.

,

,

, ,

گلکاری خیابان نماز جمعه و یا همان گلزار شهدا مربوط به سال قبل بوده و جداول نیز در حال تخریب هستند. ناگفته نماند که حضور و قدوم دو شهید گمنام که باعث خیر برکت بیشتر در شهر شده قرار بود برایشان بارگاهی ساخته شود ولی هنوز عملیاتی نشده است.

,

,

, ,

گفته می شود که دیار کریمان در زمان های گذشته دارای شش دروازه بوده است ولی امروز باید گفت که شهر باغین این رکورد را شکسته و به 8 یا 9 دروازه رسیده است.

,

از زمان شهردار فعلی ورودی اصلی شهر باغین به دلایل نامعلومی بسته شد و هنوز مشخص نیست که ورودی اصلی این شهر کجاست؟ در سال گذشته به مناسبت روز خبرنگار نشستی که با امام جمعه، رئیس شورا، شهردار و جمعی از مسئولین شهر داشتیم شهردار قول داد که تا پایان سال گذشته ورودی این شهر را مشخص و تابلوگذاری نماید که متاسفانه تا به امروز چنین اتفاقی نیفتاده است.

,

,

, ,

حتی شهرداری اینقدر به خود زحمت نداده است که گلکاری بلوار اصلی که از طرف کرمان به سمت رفسنجان و تهران می رود نیز نوسازی نماید، اگر به تصویر زیر توجه نمایید متوجه می شوید که کاشت این گل ها مربوط اوایل سال و یا بیشتر می باشد که علف های هرز زیادی مابین آنها رشد نموده و منظره زشتی را بوجود آورده است.

,

,

, ,

امین جعفری از زمانی که سکان شهرداری باغین را به عهده گرفته است تنها کاری که خیلی به چشم می آید ساخت یک کلبه خشت گلی است که نمی دانیم چه کارآیی دارد؟ در بیرون از شهر و روبروی پاسگاه احداث نموده، متاسفانه هزینه ای که برای آن برآورد شده نامشخص است و اطلاع رسانی نشده است. باید گفت بسیاری از کارهای شهرداری شفاف سازی نیست و گزارش عملکردی تاکنون برای اطلاع رسانی مردم و اصحاب رسانه ارائه نشده است.

,

به گفته مسئولان و شاهدان عینی هر کدام از مسئولین سازمان های دولتی در شهر باغین اقدام به جذب اعتبار برای بهسازی شهر نموده اند شهردار مانع فعالیت آنها شده و علت آن همچنان نامعلوم می باشد.

,

,

, ,

هر شهرداری که به شهر باغین پا می گذارد تنها به آبادانی بیرون از شهر توجه می کند و متاسفانه داخل شهر فارغ از هرگونه زیبایی و آبادانی است ، این شهر سالیان است که از عدم بهداشت آب، خرابی آسفالت خیابان ها و کوچه ها، مناظر نازیبای زمین هایی که پر از خار شده و به حال خود رها شده اند، عدم بیمارستان و یا بهداری مجهز، عدم پزشک متخصص، فضای سبز و محل بازی برای کودکان برخوردار است و کسی تا به حال دست به اقدام جهادی در این شهر نزده است.

آری شهر باغین که زمانی زبانزد عام و خاص بود امروز در انتظار آبادانی، پیشرفت و توسعه است.

,
,
,

آرمان کرمان؛ امید که فرماندار و مسئولین شهر کرمان به داد این دیار شهیدپرور برسند و نگذارند که اشخاص نالایق بر مسند این شهر حکومت کنند ، شاید برایتان سوال ایجاد شود که چرا کلمه «حکومت» را به کار بردم باور کنید این طور هم هست هنوز در این شهر تاریخی حاکمیت وجود دارد تا همدلی و وحدت. به نظر من برای این شهر یک اقدام جهادی نیاز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه