اخبار داغ

باج‌گیرهای سیاسی علت اصلی عدم انتخاب فرماندار در بوکان

باج‌گیرهای سیاسی علت اصلی عدم انتخاب فرماندار در بوکان
از ۲۴ فروردین ماه و به دنبال استعفاء جمال خسروی و تائید آن توسط استاندار آذربایجان غربی، سومین شهر پرجمعیت و همچنین مهمترین شهر استان از نظر موقعیت خاص جغرافیایی توسط سرپرست اداره می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس؛ اگر روزشمار تقویم را مرور کنیم شهرستان بوکان بیش از ۴ ماه است که روزهای بدون فرماندار را تجربه می کند روزهایی که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی برای شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس؛,

از ۲۴ فروردین ماه و به دنبال استعفاء جمال خسروی و تائید آن توسط شهریاری استاندار آذربایجان غربی، سومین شهر پرجمعیت و همچنین مهمترین شهر استان از نظر موقعیت خاص جغرافیایی توسط سرپرست اداره می‌شود.

,

جدای از نبود فرماندار، هم اکنون صندلی پست های مهم دیگری همچون بخشدار مرکزی، معاون سیاسی اجتماعی و معاون عمرانی فرمانداری را نیز خالی هستند و عملا شهر بوکان تنها با یک نفر(سرپرست) اداره می شود که عملا این مهم سبب شده است در استانه انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی شهرستان بوکان وارد چالش بسیار مهمی شود.

,

طی چند ماه گذشته نام های بسیاری در محافل سیاسی و عمومی شهر برای تصدی پست فرمانداری بوکان بر سر زبان ها بوده که تا کنون و به علت های مختلفی از جمله حضور باج خور های سیاسی و عدم توجه استاندار به سومین شهر استان پروسه انتخاب فرماندار بوکان مسکون مانده است.

,

متاسفانه طی چند ماه گذشته و به دنبال غیب شدن عثمانی از صحنه سیاسی بوکان به عنوان نمانیده این شهر در مجلس به عنوان مهمترین چهره در انتخاب فرماندار سابق عده ای سیاست زده یا همان (باج خور های سیاسی) که سودای در دست گرفتن مدیریت کامل شهر را در سر می پرورانند بارها با حضور در استانداری تحت عنوان مختلف سیاسی سبب عدم انتخاب فرمانداری شایسته برای بوکان به علت کوتاه ماندن دست خود از مدیریت شهر شده اند

,

بی شک و بر اساس تمام اطلاعات موجود بوکان را نه می توان شهری اصلاح طلب دانست و نه اصول گرا بلکه مردم این شهر طی انتخابات گذشته همراه با موج عمومی ایجاد شده در کشور پای صندوق های رای رفته اند و جدای از این نیز هیچ یک از افرادی که در بوکان ادعای اصلاح طلبی و اصول گرای می کنند دارای شناسنامه حزبی نیستند و عملا تنها از این نام ها نان می خورند و برای خود نام می خرند.

,

جدای از زیرآب زنی باج گیر های سیاسی در عدم علت انتخاب فرماندار برای شهرستان بوکان باید به بی مهری استاندار نسبت به این شهر مهم استان نیز توجه ویژه ای داشته باشیم که طی دوران حضورش در استان آذربایجان غربی حضورش در این شهرستان کمتر از دو ساعت آن هم طی دو سفر جداگانه بوده است.

,

آنچه مسلم است استاندار آذربایجان غربی هیچگونه نگاهی چه منفی و چه مثبت به سومین شهر پرجمعیت استان ندارد و عملا آن را به حال خود رها کرده است که البته باز می توان ردپای باج گیر های سیاسی بوکانی را در این قضیه به خوبی مشاهده کرد.

,

بدن تردید هم اکنون شهر بوکان با مشکلات بیشماری در حوزه های مختلف رو به رو است و عدم وجود مدیریت با ثبات در شهرستان بر چالش های این شهر خواهد افزود، هر چند طی ۳ ماه گذشته و با حضور خسروپور به عنوان سرپرست فرمانداری شاهد کارهای بسیار خوبی بویژه در حوزه عمرانی بوکان بوده ایم.

,

اداره شدن فرمانداری به صورت سرپرستی و خالی بودن ۴ پست مهم مدیریتی در فرمانداری یک شهر به عنوان اصلی ترین ارگان تصمیم گیرنده جدای از ایجاد شکاف ها در سطح مدیریت شهر و جامعه سبب عدم تصمیم گیری های کلان و اینده محور برای شهرستان می شود که متاسفانه باید علت ایجاد تمام این مشکلات ها همان باج گیر های سیاسی در بوکان و بی مهری استاندار به این شهر دانست.

,

امید است طی هفته های آتی که می تواند برای مردم بوکان بسیار سرنوشت ساز نیز باشد باج گیر های سیاسی در این شهرستان با عقب نشینی از روند دستور کار فعلی خود مسئولان استان را در انتخاب فرمانداری کاری، مدیر و مدبر باز بگذارند که این خواست همه مردم فرهیخته شهر بوکان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه