اخبار داغ

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان:

516 آزاده سرافراز سهم استان از دوران دفاع مقدس/61 آزاده رجعت کردند

516 آزاده سرافراز سهم استان از دوران دفاع مقدس/61 آزاده رجعت کردند
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان سهم استان از دوران هشت سال دفاع مقدس را 516 آزاده سرافراز دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، 29 سال پیش سالی پر تلاطم برای مردم ایران بود، ماجرا از این قرار است هنگامی که دشمن بعثی به ‌اشاره و حمایت سردمداران استکبار جهانی به خیال خام خود برای ضربه زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی عزم خود را جزم کرده بود جوانان غیور این مرز و بوم اگر چه اصول نظامی را یاد نداشتند اما پا به میدان نبرد گذاشته و با اراده قوی و توکل بر خدا حسرت دست اندازی به این آب و خاک را بر دل دشمن و حامیانش گذاشتند و مانع پیشروی دشمن پست و زبون به کشور شدند.

جوانانی که از جان خود گذشتند و با سن و سال کمی که داشتند هر آن چه در طبق اخلاصشان بود بکار گرفته تا پیروزی را از آن ملت ایران کنند.

در دوران هشت سال دفاع مقدس 250 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی شد که سهم سیستان وبلوچستان قریب به دو هزار شهید است.

در میان رشادت‌های رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت عزتمندانه و بی‌نظیر آزادگان سرافراز برگ زرین و درخشانی بود که حیرت جهانیان را به دنبال داشت. آزادگانی که در سخت‌ترین شرایط اردوگاه‌های دشمن بعثی در زیر شکنجه‌های وحشیانه خصم دون پایمردی کردند تا ثابت کنند در اسارت ظاهری نیز خود را رزمنده و مدافع نظام و انقلاب می‌دانند و الحق که این پایمردی آزادگان و سال‌ها تحمل درد و رنج جانبازان کم از شهادت ندارد، به گونه ای که 26 مرداد ماه سال 69 هنگامی که گرمای هوا به اوج خود رسیده بود برگی دیگر در تقویم زرین کشور ورق خورد و انتظار یعقوبیان به وصال یوسف ها پیوند خورد.

اگر نگاهی به آمار اسرای ایرانی د‌‌ر د‌‌وره هشت ساله جنگ تحمیلی بیاند‌‌ازیم خواهیم د‌‌ید‌‌ د‌‌ر طول جنگ حد‌‌ود‌‌ 45هزار نفر از رزمند‌‌گان اسلام به اسارت د‌‌رآمد‌‌ند‌‌ و حد‌‌ود‌‌ 25 هزار نفر د‌‌یگر از آنان مفقود‌‌الاثر شد‌‌ند‌‌.

به گفته عباس پالاش، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون سهم این استان از دوران هشت سال دفاع مقدس 516 آزاده سرافراز است که از این تعداد 61 آزاده عروج یافته می باشند.

وی با بیان این مطلب که با هیچ بیان و هیچ قلمی نمی توان ذره ای از درک حالت و شرایط آزادگان در دوران اسارت را به تفسیر کشید، گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس بزرگ مردانی بودند که در هر شرایطی از شهادت گرفته تا جانبازی و آزادگی و رزمندگی برگزیده خدا بودند که قلبی با صلابت از ایمان راسخ به خدا داشتند.

پالاش با توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و در بین نسل جوان افزود: ذکر فداکاری و مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس موجب زنده نگه داشتن و پویایی اسلام و انقلاب اسلامی و بیانگر آمادگی و حفظ قدرت دفاعی ملت قهرمان ایران است.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, ه‌,
,
,
,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه