اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان:

بازگشت رونق تولید پسته در کرمان با اصلاح باغات/ ۱۵ هزار تن تولیدی پسته استان در سال ۹۷

بازگشت رونق تولید پسته در کرمان با اصلاح باغات/ ۱۵ هزار تن تولیدی پسته استان در سال ۹۷
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: جهت حفظ و ارتقاء تولید پسته در استان کرمان، استفاده از سیستم های آبیاری نوین و همچنین عملیات اصلاحی باغات را دستور کار قرار دادیم تا امسال افزایش قابل توجه ای در تولید این محصول را شاهد باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه آرمان؛ پسته محصول اصلی و استراتژیک استان کرمان است که خشکسالی های اخیر و تغییرات اقلیمی، مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است و در تولید این محصول که بیش از 70 درصد پسته کشور را تامین می کند مشکلاتی را به وجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در همین راستا با محمدرضا پورخاتون گفت و گو کردیم و آخرین وضعیت پسته استان را از او جویا شدیم که در پاسخ گفت: با تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی های متمادی در سال های اخیر کشت و توسعه بعضی از محصولات باغبانی با محدودیت بیشتری مواجه شده است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، پسته یکی از گونه های متحمل به شرایط سخت است که با تغییرات اقلیمی و کاهش کمی و کیفی منابع آبی، ایجاد باغات پسته بجای سایر محصولات در استانهای دیگر نیز انجام شده است.

,

پورخاتون تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد از باغات پسته کشور در استان کرمان است که نقش عمده ای در تولید این محصول و ارز آوری برای کشور دارد.

,

وی تولیدی پسته استان کرمان در سال 97 را 15 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: در سال 97 تولید پسته استان کرمان 90 درصد کاهش پیدا کرد و انتظار ما در زمینه تولید این محصول برآورده نشد که تغییرات اقلیمی دلیل اصلی این اتفاق است چرا که دمای هوا در فروردین ماه به صورت ناگهانی افزایش پیدا کرد و  مانع تشکیل جوانه های این محصول شد.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر، برنامه های این استان در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی در باغات پسته با اجرای سیستم های آبیاری نوین و همچنین عملیات اصلاحی باغات صورت می گیرد که هدف از اجرای این طرحها حفظ و ارتقاء تولید این محصول می باشد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه