اخبار داغ

بر اثر ابتلا به سرطان؛

پیتر فوندا بازیگر مطرح سینمای آمریکا درگذشت

پیتر فوندا بازیگر مطرح سینمای آمریکا درگذشت
پیتر فوندا بازیگر قدیمی هالیوود و برادر جین فوندا در ۷۹ سالگی درگذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انترتینمنت ویکلی، پیتر فوندا بازیگری که بیش از همه برای بازی در فیلم «ایزی رایدر» شناخته می‌شود بر اثر سرطان درگذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پیتر فوندا که پسر هنری فوندا و برادر کوچکتر جین فوندا بود، در ۷۹ سالگی درگذشت.

,

خانواده این بازیگر با صدور بیانیه‌ای این خبر را دیروز جمعه اعلام کردند. وی که ۲ نامزدی اسکار را در کارنامه داشت بر اثر عوارض سرطان ریه در خانه و در کنار خانواده‌اش در لس‌آنجلس جان باخت.

,

آنها در بیانیه خود ضمن این که خواستند تا به سوگواری خانواده به صورت خصوصی احترام گذاشته شود، درخواست کردند تا از او به عنوان فردی مدافع آزادی یاد شود.

,

پیتر فوندا که پس از بازی در فیلم متفاوت «ایزی رایدر» در سال ۱۹۶۹ به شهرت جهانی رسید متولد نیویورک و فرزند هنری فوندا و فرانسس فورد سیمور بود.

,

او در کنار خواهر بزرگ‌ترش جین بزرگ شد و وقتی این دو ۱۰ و ۱۲ سال داشتند با خودکشی مادرشان به دلیل بیماری روانی روبه رو شدند.

,

پیتر در کتابی که سال ۱۹۹۸ با عنوان «به بابا نگو: خاطرات» منتشر کرد از این واقعه به عنوان رویدادی یاد کرد که برای پدر سخت‌گیرشان که اغلب دور از خانه بود، سخت بود و تلاش داشت تا درباره آن دروغ بگوید و آن را نادیده بگیرد.

,

بعدها و با پیشنهاد یک نقش به او توسط پدرش که نقش وندا نوادا در سال ۱۹۷۹ بود، پیتر با پدرش آشتی کرد.

,

پیتر در رشته بازیگری تحصیل کرده بود و اولین بار در سال ۱۹۶۱ در برادوی روی صحنه رفت. وی همان سال با سوزان بریور ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند دختر است.

,

او دو سال بعد به دنیای سینما پا گذاشت و اولین نقشش را در فیلم «تامی و دکتر» ایفا کرد و در نهایت با «ایزی رایدر» به شهرت جهانی رسید. او در این فیلم تهیه‌کننده و از نویسندگان فیلمنامه هم بود و نامزدی اسکار را برای بهترین فیلمنامه غیراقتباسی کسب کرد.

,

وی در خاطراتش نوشته که پس از آن در دریای مواد مخدر و زندگی بی‌بندو بار غرق شد و که موجب جدایی از همسرش در سال ۱۹۷۲ شد. وی سه سال بعد دوباره ازدواج کرد و به بازیگری ادامه دارد که فیلم‌های چون «طلای اولی» و «قطار ۳ و ۱۰ دقیقه به یوما» از جمله آن‌ها هستند.

,

او کارگردانی چندین فیلم مستقل را هم انجام داد و نامزدی ۴ گلدن گلوب را کسب کرد و ۲ مورد از آن‌ها را برد. یک نامزدی امی و یک نامزدی اسکار دیگر از جمله موفقیت‌های بعدی وی بود.

,

از جدیدترین نقش‌آفرینی‌های وی بازی در سریال‌های «سی‌اس‌آی: نیویورک»، «هاوایی فاویو-او»، «بلک لیست» و «قانون میلو مورفی» بوده است.

,

در زمان درگذشتش او در حال پیش تولید فیلمی جدید بود که قرار بود سال ۲۰۲۰ اکران شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه