اخبار داغ

تیران و کرون، قطب تولید محصولات کشاورزی استان اصفهان

تیران و کرون، قطب تولید محصولات کشاورزی استان اصفهان
70 درصد جمعیت تیران و کرون به کشت محصولات کشاورزی مشغول هستند و فراهم کردن زمینه فروش بهتر و صادرات این محصولات یکی از خواسته های مهم کشاورزان است که این کار با راه اندازی پایانه صادراتی و برند سازی، بسته بندی مخصوص و بازاریابی محقق خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از صاحب نیوز؛ خشکسالی و کمبود بارش برف و باران در سال های اخیر مشکلات زیادی را برای کشاورزان در سراسر کشور ایجاد کرد و تیران و کرون با بیشترین جمعیت روستایی و کشاورز در استان اصفهان، با کاهش شدید میزان کشت و کار روبرو شد. کشاورزان تیران و کرون با همکاری جهاد کشاورزی تغییر روش های آبیاری و تغییر الگوی کشت را برای حل معضل کم آبی در دستور کار خود قرار داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

 

,

تیران و کرون قطب تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای و زراعی استان

, تیران و کرون قطب تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای و زراعی استان,
مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون در گفتگو با این پایگاه خبری با بیان اینکه این شهرستان دارای 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی است، تصریح کرد: 13 هزار هکتار از این اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی است که بر اساس شرایط خشکسالی طی چند سال اخیر در کل کشور و استان برنامه تغییر الگوی کشت محصولات با مصرف پایین آب در دستور کار  مدیریت جهاد کشاورزی قرار گرفت.
,
 
,
محسن حاج عابدی با اشاره به حمایت جدی وزرات کشاورزی از طرح های نوین، گفت: 140 هکتار گلخانه مدرن در حال حاضر در شهرستان تیران و کرون فعالیت می کند و بالاترین جذب تسهیلات، عقد قرارداد و معرفی در کل استان را شهرستان تیران و کرون به خود اختصاص داده است.
,
 
,
وی برنامه آینده جهاد کشاورزی را افزایش دو برابری سطح گلخانه ها دانست و افزود:راه اندازی 40 هکتار گلخانه در دست اقدام است و با تامین زیر ساخت های لازم از جمله گاز توسعه قابل توجهی در زمینه کشت های گلخانه ای خواهیم داشت.
,
 
,
 
,
تغییر الگوی کشت و انجام آبیاری نوین در تیران و کرون
, تغییر الگوی کشت و انجام آبیاری نوین در تیران و کرون,
 
,
مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه محصولات گلخانه ای این شهرستان از جمله فلفل دلمه ای و گوجه در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد، خاطرنشان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی، موسیر، زعفران، نعناع و  بادرنجبویه برای عرضه به بازارهای مختلف در کشور در دستور کار قرار گرفته است.
,
 
,
حاج عابدی با اشاره به اهمیت زراعی سازی کشت گیاهان دارویی برای افزایش اشتغال و تولید و کمک به حفظ مراتع، یادآور شد: زراعی سازی کشت موسیر در مزارع و با متراژ بالاتر از تیران و کرون شروع شده و از مناطق دیگر برای مشاوره به این شهرستان مراجعه می کنند.
,
 
,
کشت زعفران در 205 هکتار از اراضی تیران و کرون
, کشت زعفران در 205 هکتار از اراضی تیران و کرون,
 
,
وی میزان اراضی زیر کشت محصول زعفران در تیران و کرون را 205 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: کشت زعفران و گل محمدی و صنایع تبدیلی آن در آینده با حمایت های جهاد کشاورزی از کشاورزان افزایش زیادی خواهد داشت.
,
 
,
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به تغییر روش های آبیاری به روش های نوین تحت فشار در مزارع، گفت: تعداد زیادی از مزارع و باغ های شهرستان با روش غرقابی آبیاری می شوند که با تغییر به روش های نوین در تعدادی از مزارع و باغات، نهایت استفاده از آب انجام شده است و انجام این طرح ادامه خواهد داشت.
,
 
,
 
,
درب های سنگی باغات شهرستان تیران و کرون و انگور آن از شهرت زیادی برخوردار است
, درب های سنگی باغات شهرستان تیران و کرون و انگور آن از شهرت زیادی برخوردار است,
 
,
حاج عابدی با بیان اینکه درب های سنگی باغات شهرستان تیران و کرون و انگور آن از شهرت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: افزایش میزان بارندگی و تکمیل منابع آبی سد خمیران موجب افزایش عملکرد و تولید انگور این شهرستان در سال جاری شد و اکنون در 1600 هکتار از اراضی تیران و کرون انگور مرغوب کشت می شود.
,
 
,
وی ادامه داد: استفاده از روش های نوین کشت انگور در دستور کار کشاورزان منطقه قرار گرفته که در اولین قدم در شهر عسگران یک تاکستان 82 هکتاری به روش مدرن و مکانیزه در حال احداث است.
,
 
,
مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با اشاره به کیفیت بی نظیر و مرغوب بودن انگور این شهرستان، گفت: 20 درصد محصول انگور شهرستان به صورت غوره، 60 درصد به صورت انگور برای تازه خوری و بقیه برای صنایع تبدیلی از جمله شیره و کشمش مورد بهره برداری قرار می گیرد.
,
 
,
حدود 70 درصد جمعیت شهرستان به کشت محصولات کشاورزی و گلخانه ای مشغول هستند
, حدود 70 درصد جمعیت شهرستان به کشت محصولات کشاورزی و گلخانه ای مشغول هستند,
 
,
حاج عابدی با بیان اینکه حدود 70 درصد جمعیت شهرستان به کشت محصولات کشاورزی و گلخانه ای مشغول هستند، تصریح کرد: محوریت کار در تیران و کرون کشاورزی است و تزریق تسهیلات مختلف در این بخش، بیکاری در شهرستان را به صفر خوهد رساند.
,
 
,
یکی از کشاورزان شهرستان تیران و کرون در گفتگو با این پایگاه خبری با اشاره به اهمیت حل مشکلات برای بهره بری بهتر از محصولات کشاورزی، گفت: مشکل خرید محصولات کشاورزی بخصوص زعفران و محصولات گلخانه ای از کشاورزان موضوعی مهم است چرا که محصولات صادارتی شهرستان احتیاج به کد اقتصادی برای فروش آسان تر و سریع تر دارد.
,
 
,
ساماندهی بازار خرید و فروش محصولات زراعی ضروری است
,
 
,
وی ادامه داد: راه اندازی یک پایانه صادراتی یا مرکز فروش در شهرستان می تواند این معضل را برطرف کرده و علاوه بر سود بیشتر برای کشاورز، از خرده فروشی یا از بین رفتن محصولات جلوگیری کند.
,
 
,
این کشاورز خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه  صادرات محصولات داخلی به مناطق مختلف یکی از خواسته های مهم کشاورزان شهرستان است و این کار با راه اندازی این پایانه و برند سازی، بسته بندی مخصوص و بازاریابی محقق خواهد شد.
,
 
,
کشاورزی دیگر با بیان اینکه سهمیه آب موجود در شهرستان در برخی مواقع جوابگوی میزان کشت انجام شده نیست، خواستار افزایش سهمیه آب کشاورزی از محل ذخیره آب چشمه مرغاب شد.
,
 
,
وی افزود: مسئولین نسبت به تامین منابع آبی قنوات و حل مشکلات ریزش برخی قنوات اقدام کنند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه