اخبار داغ

رئیس مرکز اسلامی مسکو :

دشمنان اسلام با تخریب و توهین به اهل بیت(ع) به دنبال شکستن قداست دین هستند

دشمنان اسلام با تخریب و توهین به اهل بیت(ع) به دنبال شکستن قداست دین هستند
نماینده مقام معظم رهبری در روسیه با اشاره به اینکه جریان لائیک و جریان ظاهراً دین‌دار دو لبه یک قیچی هستند، گفت:دشمنان اسلام با تخریب و توهین به اهلبیت(ع) به دنبال شکستن قداست دین هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام صابر اکبری ضمن تبریک ولادت امام علی‌نقی(ع) در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مظلومیت اهلبیت(ع)، اظهار کرد: گاهی توسط عده ای معلوم‌الحال از جمله شاهین نجفی که هیچ پایبندی به هیچ دین و مسلکی ندارند به اهل بیت(ع) توهین می شود این توهین ها به دلیل این است که بازگشت به دین و مسائل معنوی و تقدیس مقدسات در دوران معاصر با بروز حرکت های اسلامی مخصوصاً پیروزی انقلاب اسلامی رشد پیدا کرده است.

استاد دانشگاه بیان کرد: جریان هتاک به اهل بیت(ع) دقیقاً همان مسیری است که سال‌هاست به دنبال زدودن مسائل دینی و قداست امور بودند جریان هتاک با موج عظیم دین خواهی و معنویت خواهی در جهان مبارزه می کند و می خواهد قداست الهی که ریشه در تاریخ بشر دارد را از بین ببرد و با روش ها و شگردهای مختلف به دنبال حمله به معنویت های دینی هستند.

دشمنان اسلام با تخریب و توهین به اهلبیت(ع) به دنبال شکستن قداست دین هستند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
, دشمنان اسلام با تخریب و توهین به اهلبیت(ع) به دنبال شکستن قداست دین هستند,


نماینده مقام معظم رهبری در روسیه تأکید کرد: برخی از دشمنان اسلام با تمسخر و برخی با تخریب مزار اهل بیت(ع) و برخی با توهین به اهل بیت(ع) و مقدسات سعی می کنند حرمت و قداست دین را بشکنند.

وی گفت: توهین ها هم تنها اختصاص به امام هادی(ع) ندارد و دیگر اهل بیت(ع) هم آماج این حملات قرار گرفته اند از جمله تخریب قبور اهل بیت و دیگر اماکن مقدس؛ چه در کشورهایی که لائیک هستند و خیلی از مساجد به بهانه های مختلف در این کشورها تخریب شدند چه در کشورهای اسلامی که افراط گریان به اماکن مقدسه حمله کردند.

اکبری افزود: از نظر دینی حمله به اسلام از طریق جریان وهابیت پیگیری می شود دین بهانه این فرقه افراطی است اما در حقیقت حمله به مقدسات از طریق یک جریان افراطی غیردینی دنبال می شود که هردو جریان یک جریان واحد هستند که یک خاستگاه دارند و به دنبال مقابله با جریان فطری بشری می باشند که به دنبال باور و به دنبال اعتقادهای اصیل خودشان هستند.

عضو کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شهید مطهری می گوید اگرچه مارکسیسم و لیبرالیسم و سرمایه داری ظاهراً ضد هم هستند اما در حقیقت هر دو لبه یک قیچی هستند که یک ریشه را می برند.

جریان لائیک و جریان ظاهراً دین‌دار دو لبه یک قیچی هستند

نماینده مقام معظم رهبری در روسیه خاطرنشان کرد: جریان علم گرا و ضد دین و لائیک و جریان ظاهراً دین دار افراطی یک تیر هستند که باورهای اصیل و معارف شفاف دینی و انسان ساز دینی را از بین می برند و انسان‌ها را از منبع بزرگ الهی دور می کنند.

وی گفت: توصیه می کنیم جوانان در خصوص شخصیت و زندگی امامان معصوم مطالعه کنند و به دنبال جنبه های پنهان زندگی ائمه باشند اعتقاد داریم همه امامان یک نور واحد هستند پس همان علمی که در امام علی(ع) وجود دارد در امام هادی(ع) هم وجود دارد همان شجاعت و شهامتی که امام علی(ع)داشت امام هادی(ع) هم داشت منتهی به تناسب زمان استفاده می شد،  همان فقه و درایتی که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بر آن شناخته می شوند در دیگر ائمه هم وجود دارد اما بر اساس تناسب و آمادگی زمانه ارائه می شود.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: بعد از شهادت امام رضا(ع) امامان سن و سال کمتری دارند که این مسئله فصل جدیدی را باز می کند که در دوران نوجوانی ائمه به امامت می رسند و علم لدونی و علم الهی خداوند به آن‌ها عطا کرده است یک جنبه مهمی است که باید مورد مطالعه بیشتری قرار بگیرد..

  رئیس مرکز اسلامی مسکو افزود: روایت هایی که از امام هادی (ع) نقل شده بخش مهمی از معارف اسلام را تشکیل می دهد زیارت نامه هایی که از ایشان نقل شده است گنجینه های اصلی متون مذهبی ما است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جریان لائیک و جریان ظاهراً دین‌دار دو لبه یک قیچی هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه