اخبار داغ

گفت‌وگو با واسطه‌گری که 100 زندگی موفق برقرار کرد؛

تغییر معیارهای ازدواج در جوانان امروزی/ تضادهای حرف و عمل مسئولان سبب سلب اعتماد جوانان شده است

تغییر معیارهای ازدواج در جوانان امروزی/ تضادهای حرف و عمل مسئولان سبب سلب اعتماد جوانان شده است
تسهیل‌کننده ازدواج گفت: تاکنون بیش از 100 زوج جوان را به هم معرفی کردم و با یکدیگر ازدواج کردند و همه تا این لحظه موفق بوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اول ذی‌الحجه مصادف با پیوند آسمانی حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به نام روز ازدواج و آغاز هفته ازدواج نام‌گذاری شده است. در جریان ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نکات بسیار مهم آموزشی و الگویی از جمله قناعت، دوری از تجملات، سخت نگرفتن بر یکدیگر و خصوصیات معنوی، دینی و اخلاقی وجود دارد که بایستی جوانان امروزی توجه بیشتری به آن داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
ازدواج نقش مهمی در زندگی آدمی داشته و جنبه‌های مختلفی از زندگی شخصی و اجتماعی یک فرد را در برمی‌گیرد. همچنین در تعالیم دینی نیز از ازدواج به عنوان محبوب‌ترین بنا نزد خداوند یاد شده است.
,
 
,
در این میان با توجه به گسترش تجملات و چشم‌وهم‌چشمی‌ها در جامعه، موضوعی به نام ازدواج آسان، سال‌هاست که مطرح می‌شود تا با گسترش آن در جامعه، زمینه را برای کاهش تجملات و ازدواج آسان برای جوانان فراهم کرد.
,
 
,
اگر نگاهی به اطراف خود بیاندازیم به خوبی می‌فهیم که ازدواج آسان در بسیاری از مواقع در حد شعار مانده و خانواده‌ها و جوانان، ازدواج را سخت گرفته و خانواده‌ها به جای این‌که در راه گسترش ازدواج آسان گام بردارند، به مادیات توجه دارند و ازدواج آسان را به فراموشی نهاده‌اند.
,
 
,
برقراری 100 زندگی موفق
, برقراری 100 زندگی موفق, برقراری 100 زندگی موفق,
فاطمه وردی واسطه‌گر و تسهیل‌کننده ازدواج در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: هدف خاصی از واسطه‌گری ازدواج ندارم و به این صورت نبود که از قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده باشم.
,
 
,
وی افزود: از جوانی وقتی خودم ازدواج کردم هرگاه در میان همکاران و اقوام پسر و دختر جوانی را می‌دیدم به یکدیگر معرفی می‌کردم و در این کار خیر سهیم می‌شدم.
,
 
,
تسهیل‌کننده ازدواج گفت: از سن 25 سالگی تاکنون که 67 سال سن دارم هر جا دختر و پسری را می‌بینم که از نظر فرهنگی، خانوادگی و شخصیتی برای هم مناسب هستند و تا حدودی روی آن‌ها شناخت داشتم، به یکدیگر معرفی می‌کنم.
,
 
,
وردی ادامه داد: تاکنون بیش از 100 زوج جوان را به هم معرفی کردم و با یکدیگر ازدواج کردند و همه تا این لحظه موفق بوده‌اند.
,
 
,
وی با بیان این‌که عده زیادی می‌ترسند که در امر ازدواج قدم بگذارند، گفت: من زوجین را اجبار به ازدواج نمی‌کنم بلکه فقط آن‌ها را به هم معرفی می‌کنم و به آن‌ها می‌گویم تا جایی که من می‌شناسم این خانواده یا دختر یا پسر این ویژگی‌ها را دارند در نهایت تصمیم با خود شما است بایستی خودتان تحقیقات لازم را انجام دهید.
,
 
,
تسهیل‌کننده ازدواج بیان کرد: تا دو سال پیش به طور مداوم دختران و پسران زیادی به من مراجعه می‌کردند اما در دو سال اخیر این امر کمرنگ شده و تعداد بسیار کمی مراجعه می‌کنند چراکه معیارهای ازدواج در چند سال اخیر تغییر کرده است و مانند زمان قدیم نیست که توکل بر خدا داشته باشند.
,
 
,
وردی افزود: امروز برای پسران فقط دو معیار زیبایی و کارمندبودن خانم ملاک شده است و در مورد این سوال نمی‌کنند که خانواده، اخلاق و رفتار خانم به چه صورت است.
,
 
,
وی ادامه داد: دختران کارمند نیز ملاک‌های خاص خود را دارند و به راحتی تن به ازدواج نمی‌دهند در نتیجه ازدواج‌ها بسیار کم شده است.
,
 
,
فضای مجازی در انتخاب معیارهای ازدواج جوانان تأثیر گذاشته است
, فضای مجازی در انتخاب معیارهای ازدواج جوانان تأثیر گذاشته است, فضای مجازی در انتخاب معیارهای ازدواج جوانان تأثیر گذاشته است,
تسهیل‌کننده ازدواج به تأثیر فضای مجازی در انتخاب معیارهای ازدواج جوانان اشاره و تأکید کرد: قطعا فضای مجازی در انتخاب معیارهای ازدواج جوانان تأثیر گذاشته چراکه ممکن است سرگرمی‌ها و برنامه‌هایی را در این فضا ببینند که احساس کنند نیازی به ازدواج ندارند.
,
 
,
وردی ادامه داد: اقتصاد خانواده‌ها و بیکاری نیز از دلایل کم‌شدن ازدواج در چندسال اخیر شده است همچنبن امنیت شغلی وجود ندارد و پدر و مادرها نیز به دلیل نبود شغل جرأت نمی‌کنند در این امر قدمی بردارند.
,
 
,
وی متذکر شد: همچنین اعتماد و توکل خانواده‌ها کم شده و منجر به کمرنگ‌شدن ازدواج شده است و همه چیز را راحت می‌خواهند به دست آورند.
,
 
,
تسهیل‌کننده ازدواج افزود: در زمان قدیم همه جوانان از صفر آغاز می‌کردند و کم‌کم صاحب همه چیز می‌شدند اما اکنون خانواده‌ها همه لوازم و شرایط زندگی را با قرض و وام آماده می‌کنند و وقتی دو جوان وارد زندگی می‌شوند و با مشکل مالی روبرو می‌شوند چون تحمل بسیاری از مشکلات را ندارند از یکدیگر جدا می‌شوند.
,
 
,
وردی تصریح کرد: توقعات جوانان امروزی زیاد شده و ازدواج با رکود مواجه شده است و تا معیارها عوض نشود مسأله ازدواج نیز حل نخواهد شد.
,
 
,
وی بیان کرد: معیارهای مردم در جامعه اسلامی باید بر مبنای تقوا، دیانت، پرهیزگاری و ساده‌زیستی باشد.
,
 
,
تسهیل‌کننده ازدواج خاطرنشان کرد: جوانان معیارهای نادرستی دارند خانواده‌ها نیز جوانان را آن طور که باید هدایت نمی‌کنند در نتیجه ازدواجی صورت نمی‌گیرد و ازدواج‌ها کم و طلاق‌ها رو به رشد است.
,
 
,
مسئولان زمینه ایجاد شغل را برای جوانان فراهم کنند
, مسئولان زمینه ایجاد شغل را برای جوانان فراهم کنند, مسئولان زمینه ایجاد شغل را برای جوانان فراهم کنند,
وردی ادامه داد: اگر مسئولان زمینه ایجاد شغل را برای جوانان فراهم کنند قطعا وقتی جوان شغل داشته باشد ازدواج به خودی خود صورت می‌گیرد.
,
 
,
وی با بیان این‌که جامعه ما جامعه مدرک‌گرایی شده است، متذکر شد: توقع جوان با مدرک بالا رفته است و جوان به این نگاه نمی‌کند چقدر واقعا سواد دارد چون مدرک دارد تن به انجام بسیاری از شغل‌ها نمی‌دهد.
,
 
,
تسهیل‌کننده ازدواج عنوان کرد: هر گاه دختر و پسری را به هم معرفی می‌کردم که با یکدیگر ازدواج می‌کردند وقتی دو جوان در کنار همدیگر خوشبخت هستند و بعد چندین سال کنار هم و صاحب فرزند هستند من نیز شاد هستم.
,
 
,
وردی ادامه داد: من این کار را تنها برای رضای خدا و آرامش درونی خود انجام می‌دهم و تأثیرات مثبت آن را بارها در زندگی‌ مشاهده کرده‌ام.
,
 
,
وی با بیان این‌که دارای پنج فرزند هستم گفت: چهار فرزندم ازدواج کرده‌اند و من هیچ‌گاه در ازدواجشان سختگیری نداشته‌ام و همیشه به اقوام و دوستان نیز توصیه می‌کنم که سخت نگیرید و به خداوند توکل کنید و به خانواده‌هایی که توان مالی مناسبی دارند توصیه می‌کنم فرزندانشان را حمایت کنند.
,
 
,
تسهیل‌کننده ازدواج با بیان این‌که ازدواج سنتی در جامعه بسیار کم شده است، گفت: امروزه دختر و پسر همه صحبت‌های خود را می‌کنند و آن‌گاه خانواده‌ها با یکدیگر آشنا می‌شوند.
,
 
,
وردی افزود: وقتی ازدواج سنتی از بین رفته و دختر و پسر در کوچه و خیابان با یکدیگر آشنا می‌شوند و ازدواج می‌کنند به ندرت زندگی موفقی دارند چراکه بعد از مدتی از یکدیگر سرد می‌شوند و عشق آتشینشان از بین می‌رود و وقتی می‌بینند آن معیارهای مورد نظر یکدیگر را ندارند منجر به طلاق می‌شود.
,
 
,
خانواده‌های امروزی با عملکرد خود ابهت پدر و مادری را از بین برده‌اند
, خانواده‌های امروزی با عملکرد خود ابهت پدر و مادری را از بین برده‌اند, خانواده‌های امروزی با عملکرد خود ابهت پدر و مادری را از بین برده‌اند,
وی با بیان این‌که مشکلاتی که در ازدواج جوانان وجود دارد به دلیل کم‌کاری مسئولان و خانواده‌ها است، یادآور شد: خانواده‌های گذشته ابهت داشتند اما خانواده‌های امروزی با عملکرد خود ابهت پدر و مادری را از بین برده‌اند.
,
 
,
تسهیل‌کننده ازدواج ادامه داد: امروزه وارد هر خانه‌ای که می‌شوی همه با گوشی همراه سرگرم هستند و با یکدیگر ارتباط کلامی برقرار نمی‌کنند.
,
 
,
وردی افزود: همچنین ارتباط کلامی فرزندان با پدر و مادر نیز کم شده است؛ والدین حوصله ندارند و محبت عاطفی با بچه برقرار نمی‌کنند و دنبال مسائل مادی هستند و بچه‌ها را به حال خود رها کرده‌اند.
,
 
,
وی با یبان این‌که برای این‌که شرایط ازدواج به گذشته برگردد خانواده‌ها باید از خودشان آغاز کنند، گفت: خانواده‌ها باید بچه‌ها را از همان کودکی پر توقع بار نیاورند و در اجتماع مراقب دوستان فرزندانشان باشند چراکه تأثیرگذاری جامعه روی جوانان بیشتر است و اگر به این صورت پیش رود فاجعه رخ می‌دهد همچنان که تاکنون نیز رخ داده است.
,
 
,
تضادهایی که در حرف‌ها و عمل مسئولان وجود دارد سبب سلب اعتماد جوانان به همه چیز شده است
, تضادهایی که در حرف‌ها و عمل مسئولان وجود دارد سبب سلب اعتماد جوانان به همه چیز شده است, تضادهایی که در حرف‌ها و عمل مسئولان وجود دارد سبب سلب اعتماد جوانان به همه چیز شده است,
تسهیل‌کننده ازدواج ادامه داد: تضادهایی که در حرف‌ها و عمل مسئولان وجود دارد سبب سلب اعتماد جوانان به همه چیز شده است.
,
 
,
وردی عنوان کرد: مسئولانی که نتوانستند مسأله‌ای چون حجاب را بین جوانان جا بیاندازند چطور می‌توانند مشکلات جوانان را حل کنند؟
,
 
,
وی متذکر شد: عامل مشکلات در ازدواج جوانان مسئولان هستند چراکه آن طور که باید و شاید کار نمی‌کنند.
,
 
,
تسهیل‌کننده ازدواج ادامه داد: امروز جوان در مقطع دکتری تحصیل می‌کند اما امید به آینده ندارد که لازم است فکری اساسی برای جوانان گرفته شود.
,
 
,
وردی تصریح کرد: مردم مطالبه‌گر نیستند و بی‌تفاوت از کنار یکدیگر می‌گذرند چراکه اگر نسبت به بسیاری از مسائل بی‌تفاوت نباشند باعث ایجاد تلنگر در جوان می‌شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه