اخبار داغ

کاهش سهم بوشهر در افزایش جذب دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان کشور

کاهش سهم بوشهر در افزایش جذب دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان کشور
با وجود افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان کشور در جذب دانشجومعلم و نیاز شدید آموزش و پرورش به جبران نیروی انسانی، شاهد کاهش سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در جذب دانشجومعلم نسبت به سال گذشته هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش کشور بخاطر اعمال سیاست های اشتباه سالیان گذشته تبدیل به معضلی جدی شده است که با افزایش سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان می توان طی چند سال با برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح بر این کمبود غلبه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

با وجود این امید می رفت در سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان کشور در سال تحصیلی جدید اقدامی موثر صورت گیرد که خوشبختانه این اتفاق افتاد و نسبت به سال گذشته افزایش داده شد اما در استان بوشهر اتفاق دیگری رخ داد.

,

سرپرست آموزش و پرورش استان بوشهر پیش از این با بیان این که امسال ۸۱۲ نفر در آموزش و پرورش استان بوشهر بازنشسته خواهند شد گفته بود: “سعی می‌کنیم برای جبران کمبود نیرو از مجاری قانونی اقدام کنیم و نیروی مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان، مربیان پیش‌دبستانی و واگذاری ساعت به نیرو‌های شاغل و خرید خدمت تامین کنیم.”

,

اما آنچه جای تعجب دارد این است که برخلاف نیاز شدید آموزش و پروش استان به معلم، شاهد کاهش سهمیه جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نسبت به سال گذشته هستیم.

,

هرچند امسال شاهد افزایش میزان سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان در کشور هستیم، سهمیه استان بوشهر که در سال ۹۷ بیش از ۵۰۰ نفر بوده، در سال ۹۸ به ۳۷۲ نفر رسیده است.

,

خرداد امسال رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهربا اشاره به وضعیت جذب دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان، از عدم فضای کافی آموزشی و خوابگاهی برای جذب دانشجو معلم انتقاد کرده بود.

,

تعداد بازنشستگان آموزش و پرورش در حال افزایش است و استان با مشکل کمبود نیرو مواجه است کما اینکه در سال گذشته دانشجویان ورودی سال ۹۵ دانشگاه فرهنگیان برای جبران کمبود نیرو، ناچار به تدریس در کنار تحصیل شدند.

,

دانشگاه فرهنگیان به دلیل بهره مندی از فضای آموزشی مناسب برای تربیت معلم در تامین نیروی انسانی ورزیده و علاقه مند به معلمی نقشی موثر دارد همچنین باتوجه به سفارشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان و اشاره به این نکته که بهترین جایگاه برای جذب  نیروی کار در زمینه ی تربیت آموزگار، دانشگاه فرهنگیان است، علت این کاهش ظرفیت به چه تدبیری باز می گردد که به زیان دانش آموزان بوشهری تمام خواهد شد.

,

رفع مشکل فضای آموزشی و خوابگاهی برای اداره کل آموزش و پرورش استان آنقدر سخت است که درصدد نادیده گرفتن و از دست دادن آموزش دانش آموزان توسط معلمان کاربلد و آشنا به حرفه ی معلمی برآمده است؟ قطعا هزینه کردن در آموزش و پرورش اسراف که نیست، سرمایه گذاری است و توجیحاتی از قبیل نداشتن فضای آموزشی و خوابگاهی عذر بدتر از گناه است که امید است بی مهری به امر مهم آموزش با کیفیت نیروی انسانی در اولویت اول آموزش و پرورش قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه