اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان شد؛

شیخ زکزاکی در آستانه تبدیل شدن به «ماندلای اسلامی»/ انتقال شیخ به هند به بهانه درمان نقشه انگلیس بود

شیخ زکزاکی در آستانه تبدیل شدن به «ماندلای اسلامی»/ انتقال شیخ به هند به بهانه درمان نقشه انگلیس بود
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: محدوده تأثیرات شیخ ابراهیم زکزاکی تنها به سیاه پوستان منطقه نیجریه نیست بلکه ایشان توانسته است بر کل سیاه پوستان آفریقا و جهان تأثیر بگذارد و در واقع شیخ زکزاکی در آستانه تبدیل شدن به ماندلای اسلامی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان، با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته علیه شیخ ابراهیم زکزاکی با هدف جلوگیری از تأثیرگذاری بیانات و رهنمودهای وی است، گفت: شیخ زکزاکی از نظر جسمی در شرایط مساعدی قرار ندارد و با توجه به نظر پزشکان به دلیل آسیب هایی که در حمله ارتش نیجریه به محل اقامت او شده است، وی همچنان مجروح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی یکی از چشمان خود را از دست داده و ترکش هایی در بدنش وجود دارد، ابراز کرد: شیخ از نظر جسمی بسیار کم توان شده؛ اما ایشان از نظر فکری و تأثیر گذاری افکار به اندازه‌ای قدرت دارد که دولت نیجریه نگران تماس او با مردم و رسانه ها است.

,

شیخ زکزاکی در آستانه تبدیل شدن به ماندلای اسلامی

, شیخ زکزاکی در آستانه تبدیل شدن به ماندلای اسلامی ,

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: تأثیرات شیخ ابراهیم زکزاکی تنها محدود به سیاه پوستان منطقه نیجریه نیست بلکه او توانسته است بر کل سیاه پوستان آفریقا و جهان تأثیر بگذارد و در واقع شیخ زکزاکی در آستانه تبدیل شدن به ماندلای اسلامی قرار دارد.

,

قنادباشی ضمن تأکید بر اینکه مجموعه اقدامات، محدودیت ها و آزار و اذیتی که علیه شیخ زاکزاکی صورت می‌گیرد به منظور جلوگیری از تبدیل شدن وی به چهره‌ بزرگ جهان اسلام است، بیان کرد: شیخ می تواند سیاه پوستان جهان را رهبری کند؛ آن هم در شرایطی که ترامپ جریانی را به راه انداخته و موجب جریحه دار شدن احساسات سیاه پوستان شده است.

,

وی با اشاره به کوشش ترامپ برای احیاء نژادپرستی اظهار کرد: زمینه‌ای برای سیاه پوستان برای یافتن یک رهبر پدید آمده است که بتواند در برابر قدرت ها بیایستند و با بیاناتش برای مبارزه علیه نژاد پرستی نوین بسیج و راهنمایی شوند.

,

سفر شیخ زکزاکی به هند، انتقال او از یک زندان به زندان دیگر بود

, سفر شیخ زکزاکی به هند، انتقال او از یک زندان به زندان دیگر بود,

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: سفر شیخ زکزاکی به هند در واقع انتقال او از یک زندان به زندان دیگر بود؛ آنان می خواستند با این انتقال فاصله‌ای هزاران کیلومتری بین شیخ زکزاکی و مردم مسلمان نیجریه که طرفدار او هستند ایجاد کنند.

,

قنادباشی عنوان کرد: در نیجریه و شهر آبوجا به دلیل وجود ثروتمندان و سفرای خارجی، امکانات پزشکی برای درمان او وجود دارد و حتی غیر از نیجریه برخی دیگر از کشورهای آفریقایی برای سفرای خارجی، مقامات سیاسی و ثروتمندان امکانات پزشکی بسیار خوبی را در اختیار دارند.

,

وی ادامه داد: هدف از اینکه هند برای اعزام شیخ زکزاکی جهت مداوا و درمان انتخاب می شود، قطعا تبعید ایشان از زندانی به زندان دور افتاده بود. به ویژه اینکه هند و نیجریه از جمله مستعمرات سابق انگلستان هستند و سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی انگلستان در دو کشور به تحرکاتی که صورت می گیرد اشراف دارند.

,

اعزام شیخ زکزاکی به هند نقشه انگلیس بود

, اعزام شیخ زکزاکی به هند نقشه انگلیس بود ,

قنادباشی تأکید کرد: آنچه که در قالب اعزام شیخ زکزاکی به هند صورت گرفته، نقشه انگلیسی ها بوده است؛ به این منظور که شیخ را مجدداً تحت قید و بند قرار دهند که البته شیخ ابراهیم زکزاکی هوشمندانه اقامت در هند را نپذیرفت؛ چرا که سیاست انتقال ایشان این بود که به فردی فراموش شده در هند تبدیل شوند.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه آنان در تلاش بودند نگرش شیخ زکزاکی را یک نگرش خرافی در هند جلوه دهند، افزود: در هند پرستش‌های مختلف بسیار خرافی وجود دارد که هیچ کدام ریشه الهی ندارند و نه تنها در مبارزه علیه استعمار نقشی را ایفاء نمی‌کنند بلکه به نفع آنان نیز فعالیت می کنند.

,

تلالو نور امید در دل مردم نیجریه با بازگشت شیخ زکزاکی به نیجریه

, تلالو نور امید در دل مردم نیجریه با بازگشت شیخ زکزاکی به نیجریه,

وی با اشاره به بازگشت شیخ ابراهیم زکزاکی به نیجریه ابراز کرد: اگر چه مردم این کشور اجازه تماس با او را ندارند ولیکن بازگشت شیخ زکزاکی موجب شد تا نور امید در دل ملت مسلمان نیجریه روشن شود.

,

قنادباشی با بیان اینکه از جمله دلایل اعزام شیخ زکزاکی به هند نگرانی از شهادت وی بود، اظهار کرد: ممکن است شیخ زکزاکی از نظر وخامت بیماری به مقام شهادت نائل شود و این مسئله برای دولت نیجریه خطرناک است.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه ضمن اشاره به فعالیت بیش از سی سال جنبش اسلامی توسط شیخ زکزاکی اظهار کرد: علی رغم اینکه این جنبش سه هفته گذشته منحل شده است ولیکن همچنان به فعالیت خود ادامه داده است؛ شیخ ابراهیم زکزاکی توانسته با استفاده از فرهنگ اهل بیت علیه السلام و عاشورا، نهضتی آسیب ناپذیر را به وجود آورد که در صورت شهادت ایشان مسلما ادامه پیدا خواهد کرد.

,

نتیجه عکس دولت نیجریه و انگلیس از اعمال محدودیت علیه شیخ زکزاکی

, نتیجه عکس دولت نیجریه و انگلیس از اعمال محدودیت علیه شیخ زکزاکی,

وی عنوان کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی نهالی را در سرزمین نیجریه نشانده که این نهال در آستانه تبدیل شدن به درختی تناور است که شاخ و برگش از آفریقا نیز می تواند فراتر رود و سیاه پوستان بسیاری از کشورها را در آمریکا و اروپا جذب کند.

,

قنادباشی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام آزار، اذیت و محدودیت‌هایی که علیه شیخ به کار می رود برای دولت نیجریه و استعمار انگلیس نتیجه عکس دارد و نهضت نیجریه در شرایطی نیست که حذف فیزیکی شیخ ابراهیم زکزاکی بتواند نگاه و حرکت آنها را متوقف کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه