اخبار داغ

حاجی دلیگانی: دیگر از رئیس مجلس هم نمی‎توانیم انتقاد کنیم

حاجی دلیگانی: دیگر از رئیس مجلس هم نمی‎توانیم انتقاد کنیم
حسینعلی حاجی دلیگانی در صحن علنی مجلس گفت: این روند به جایی می‎رسد که ما دیگر از رئیس هم نمی توانیم انتقاد کنیم؛ ما این جا رأی می دهیم که رئیس از طریق آئین نامه دهان منتقدان را ببندد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ صبح امروز سیصد و پنجاه و سومین جلسه مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان برگزار شد. حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان بررسی گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس درباره طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس بیان کرد: در حال حاضر درباره اصل 90 قانون اساسی تصمیم می گیریم، این اصل بناست به شکایات مجلس، قوه قضائیه و قوه مجریه رسیدگی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
وی افزود: شرح وظایف و اختیاراتی که به این کمیسیون داده شده با نحوه پیشنهادی که در آئین نامه مصوب شد، منافات دارد؛ اختیارات این کمیسیون فرا قوه ای است ولی ما در حد یک هیئت رئیسه آن را خلاصه می کنیم.
,
 
,
حاجی دلیگانی با انتقاد از نحوه پرداختن مجلس به این موضوع خاطر نشان کرد: یکی از اختیارات این کمیسیون، رسیدگی به تخلفات رئیس و اعضای هیئت رئیسه است و ما در این آئین نامه می گوییم شما پیشاپیش قاضی خودت را در رسیدگی به تخلفات که بعداً انجام می دهی را انتخاب کن.
,
 
,
وی تصریح کرد: کجای دنیا این طور است که قاضی توسط خود متشاکی انتخاب شود، این کار نادرستی است که بنا داریم درباره آن تصمیم گیری کنیم.
,
 
,
نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: در سال های اخیر آئین نامه به سمت رئیس گرایی رفته و اختیارات نمایندگان کمتر شده؛ می خواهید باور کنید می خواهید نکنید.
,
 
,
حاجی دلیگانی خطاب به نمایندگان ادامه داد: به عنوان برادر شما، این نکته را درک کردم و گزارش می دهم که این روند به جایی خواهد رسید که ما دیگر از رئیس هم نمی توانیم انتقاد کنیم، در صورتی که الآن خیلی از افردای که از رئیس جمهور انتقاد کردند دهان آن ها بسته شد و توسط دستگاه های مختلف مانند وزارت اطلاعات و وزارت خانه های دیگر بازداشت می شوند.
,
 
,
وی معتقد بود: ما این جا رأی می دهیم که رئیس از طریق آئین نامه دهان منتقدان را ببندد.
,
 
,
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطر نشان کرد: چه کسی باید به آئین نامه رسیدگی کند؟ وزیر دادگستری 25 تیر قول داده که تا یک ماه دیگر تکلیف شش هزار  400 نفر را که به عنوان کادر اداری استخدام شدند تعیین تکلیف می کند، دیروز این مهلت تمام شد.
,
 
,
نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار اظهار کرد: دولت باید گزارش سه ماهه 14 میلیارد دلار که برای تأمین کلاهای اساسی مردم بوده را ارائه بدهد که این کار را نکرد؛ از طرفی در قانون بودجه تصویب کردیم کارت الکترونیک را اجرایی کند که این هم انجام نشد؛ باید به کجا شکایت کنیم؟
,
 
,
حاجی دلیگانی گفت: بارها از رئیس مجلس راجع به این موارد که بدون آمدن در صحن به مجمع ارجاع داده شکایت کردیم، کجا رسیدگی شد؟ همچنین راجع به عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات شوراها هم شکایت شد؛ با این وضعیت رئیس کمیسیون نمی تواند به تخلفات رئیس و هیئت رئیسه آن طور که شایسته است رسیدگی کند.
,
 
,
وی در پایان اعلام کرد: طرح شفاف سازی که این همه روی آن کار کردیم برای آراء به همین کمیسیون دادم، دچار انحراف جدی شد و پس از چند ماه بیرون نمی آید و چرا علی رغم این که بیش از یک سال است چرا گزارش نیامده؟ مگر بنا نیست کمیسیون در مدت خاصی گزارش بدهد.
,
 
,
به گزارش صاحب نیوز؛ در اصل نود قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده‌است: «هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قضائیه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.»
, صاحب نیوز,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه