اخبار داغ

پس از تعرض متخلفان به تالاب بین المللی هامون؛

خاک دزدی به رودخانه لار زاهدان رسید/ متهمان تحویل مراجع قضایی شدند

خاک دزدی به رودخانه لار زاهدان رسید/ متهمان تحویل مراجع قضایی شدند
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از توقیف 3 دستگاه خودروی 10 تن و یک دستگاه بیل مکانیکی به دلیل خاک برداری غیرمجاز در بستر رودخانه لار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ ماه گذشته بود که خبر سرقت میلیاردی خاک در دل تالاب هامون از طریق این پایگاه خبری منتشر شد و پس از آن مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان ضمن تائید سرقت خاک توسط متخلفان، از رقم چندین میلیاردی آن و شناسایی متهمان پرده برداری کرد.
 
بر پایه این گزارش، از همان زمان نشر خبر، فعالان رسانه ای و دوست داران محیط زیست خواستار برخورد جدی با عوامل این اقدام خلاف قانون شدند و به طور جدی برخورد با عاملان را توسط قوه قضائیه مطالبه کردند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشند.
 
اما هنوز یک ماه از انتشار این خبر نگذشته است که فرمانده یگان حفاظت محیط زیست پرده از خاک دزدی دیگر این بار از بستر رودخانه لار زاهدان داد و به خبرنگار ما گفت: طی روزهای گذشته متاسفانه شاهد افزایش فعالیت و تردد خودروهای سنگین در بستر رودخانه لار زاهدان بودیم که با هوشیاری و عملکرد به موقع محیط بانان یگان حفاظت اداره کل، برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه شناسایی شدند.
 
حمید ریگی افزود: با توجه به اینکه برداشت های غیر اصولی و غیرمجاز شن و ماسه منجر به تخریب محیط زیست و سبب آلودگی هوا شده و نقش مهمی در افزایش گردوغبار دارد از این رو گشت های شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست استان به منظور برخورد قانونی با متخلفین با شدت بیشتری دنبال می شود.
 
به گفته ریگی؛ برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه در شهرستان زاهدان پس از تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,


 
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه