اخبار داغ

رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان سمنان مطرح کرد

فعالیت 750 جانباز و معلول ورزشکار در استان/ کمبود بودجه گریبانگیر فعالیت‌های جانبازان و معلولان

فعالیت 750 جانباز و معلول ورزشکار در استان/ کمبود بودجه گریبانگیر فعالیت‌های جانبازان و معلولان
رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان سمنان از فعالیت 750 ورزشکار جانباز و معلول در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: نبود منابع مالی سد راهی برای پیشرفت این ورزشکاران می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدابوالفضل مرتضوی رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان سمنان، در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه بیش از 750 نفر عضو هیئت جانبازان و معلولین می باشند، گفت: از این تعداد 480 نفر آقا و مابقی خانم هستند که در سطح استان به فعالیت های ورزشی می پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان سمنان با بیان اینکه ورزشکاران عضو هیئت از تمامی نقاط سطح استان با رده های سنی مختلف می باشند، افزود: برخی از ورزشکاران در مسابقات قهرمان کشور شرکت کرده و مدال آوران استان در مسابقات درون مرزی و برون مرزی هستند.

,

مرتضوی مطرح کرد:حضور فقط نوجوانان و جوانان  معلول در مسابقات از اهداف هیئت نمی باشد، به طوری که برای افراد میانسال تحت عنوان ورزش های همگانی، ورزش های همه جانبه ای برنامه ریزی شده است تا به سلامت جسم و روح جانبازان و معلولین کمک کنیم.

,

وی ادامه داد: قریب به 40 مربی ویژه جانبازان و معلولین در سطح استان مشغول فعالیت هستند که با همکاری هیئت، این افراد برای ارتقای مدرک داوری و مربیگیری خود به دوره های مختلف اعزام می شوند.

,

رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان سمنان با توجه به اینکه در سطح استان 4 سالن ورزشی ویژه جانبازان و معلولین در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار و شاهرود احداث شده است، عنوان کرد: سالن های ورزشی فقط در اختیار هیئت جانبازان و معلولین قرار گرفته و دیگر افراد ملزم به استفاده از آن ها نیستند.

,

مرتضوی با بیان اینکه اخیر مسابقاتی تحت عنوان مسابقات بوچیا با حضور آقایان و خانم ها برگزار شده است، گفت: بوچیا نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است، که درحال‌حاضر توسط ورزشکارانی با معلولیت‌های چندگانه و شدید حرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

,

وی همچنین از مسابقات فوتبال دستی، والیبال و تیراندازی ویژه جانبازان و معلولین خبر داد و گفت: جانبازان و معلولین در 17 رشته  ورزشی مانند والیبال نشسته، دو و میدانی، تنیس روی میز، بوچیا، فوتبال دستی و شنا  فعالیت می کنند.

,

رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان سمنان با بیان اینکه رشته ورزشی والیبال نشسته ویژه خانم ها در سمنان و شاهرود راه اندازی شده است، اذعان کرد: نبود منابع مالی سد راهی برای پیشرفت ورزشکاران می باشد.

,

مرتضوی در ادامه افزود: اعتبارات تخصیص یافته به این قشر بسیار ناچیز می باشد، چرا که برای حداقل اعزام یک گروه از جانبازان و معلولین به مسابقات هزینه های زیادی باید متقبل شد که این اعتبارات ناچیز پاسخگوی هزینه ها نمی باشد.

,

وی مطرح کرد: برخی از ورزشکاران جانباز و معلول تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند بدون همراه در مسابقات حضور پیدا کنند که این امر هزینه مضاعفی را به همراه دارد.

,

رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان سمنان از پروژه در حال ساخت سالن ورزشی چندجانبه در شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: برای اتمام این پروژه نیازمند بودجه کمک اداره کل ورزش و جوانان هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه