اخبار داغ

سرپرست امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

افزایش ۱۴ درصدی تولید گوشت مرغ در استان/ مجوز راه‌اندازی واحدهای پرورش مرغ مادر صادر شد

افزایش ۱۴ درصدی تولید گوشت مرغ در استان/ مجوز راه‌اندازی واحدهای پرورش مرغ مادر صادر شد
سرپرست امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: واحدهای مرغداری استان در نیمه نخست امسال متاثر از افزایش قیمت مرغ حجم تولیدات خود را تا 14 درصد افزایش دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی شکاری، سرپرست امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با بیان اینکه نیاز استان به تامین و عرضه گوشت مرغ 22 هزار تن در سال است، اظهار کرد: با این وجود، در استان سالانه 16 هزار و 400 تن گوشت مرغ در سال تولید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

شکاری با بیان اینکه هر ساله کمبود گوشت مرغ در استان با واردات این محصول از استان های همجوار مرتفع می شود، تصریح کرد: در عین حال، در نیمه نخست امسال واحدهای مرغداری استان متاثر از افزایش قیمت مرغ حجم تولیدات خود را تا 14 درصد افزایش دادند.

,

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که طی چند سال گذشته دولت صدور مجوز را برای راه اندازی واحدهای جدید مرغداری در کشور ممنوع کرده بود، اعلام کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی با کمبود واحد مرغداری برای پاسخگویی به نیاز 100 درصد تامین گوشت مرغ در استان مواجه است، در همین راستا، در دور دوم سفر رییس جمهور موفق شدیم که مجوز راه اندازی چند واحد تولیدی در زمینه تامین گوشت مرغ استان را اخذ کنیم.

,

به گفته وی، در این سفر مصوب شد تا مجوز راه اندازی یک واحد پرورش مرغ مادر و کارخانه جوجه کشی توسط اتحادیه مرغداران استان همچنین یک واحد پرورش مرغ مادر، کارخانه جوجه کشی و کارخانه خوراک طیور توسط بخش خصوصی در استان صادر شوند که البته صادر شدند.

,

سرپرست امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: پیش بینی می شود تا سه سال آینده با راه اندازی این واحدهای جدید کمبود تولید گوشت مرغ در استان به طور کامل مرتفع شوند و حجم تولید گوشت مرغ در استان به میزان 22 هزار تن در سال برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه