اخبار داغ

استاندار قزوین:

دوخطه شدن راه‌آهن قزوین-تهران به‌بهره‌بردای می‌رسد/ کاهش بار ترافیکی با امتداد متروی هشتگرد

دوخطه شدن راه‌آهن قزوین-تهران به‌بهره‌بردای می‌رسد/ کاهش بار ترافیکی با امتداد متروی هشتگرد
استاندار قزوین گفت: پروژه دوخطه شدن راه آهن قزوین-تهران مراحل پایانی را می‌گذراند که امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از مشکلات تردد را مرتفع خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، عبدالمحمد زاهدی در کمیته ایمنی راه‌های استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عمده‌ترین ترددها از استان قزوین به واسطه مقصدهای گردشگری در سایر مناطق کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: متاسفانه یکی از بحث‌ها این است که مردم ما با عجله سفر می‌کنند و هیچ توجهی به مسیر ندارند و این مسئله اجتماعی است که باید روی آن کار شود.

,

استاندار قزوین گفت: یکی از محورهای پرترافیک ما محور قزوین_کرج است و ما باید مشکل این مسیر را به نحوی حل کنیم.

,

این مسئول عنوان کرد: پروژه دوخطه شدن راه آهن قزوین-تهران مراحل پایانی را می‌گذراند که امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از مشکلات تردد را مرتفع خواهد کرد.

,

وی یادآور شد: موضوع دیگر هم امتداد متروی هشتگرد تا قزوین است که داریم دنبال می‌کنیم که جمعیت زیادی را می‌تواند از تهران به استان‌ قزوین و از آنجا به استان‌های شمالی و شمال غرب کشور انتقال دهد و مسیر ۱۵۰کیلومتری ایمن را از طریق راه آهن خواهیم داشت.

,

زاهدی اضافه کرد: حل بخشی از مشکلات برعهده دستگاه‌ها است اما برای تجهیزات و به ویژه تجهیزات خودرویی که پلیس راه به آن نیاز دارد با کمبودهایی مواجه هستیم چراکه اگر این امکانات تامین نباشد، نمی‌توان تصادفات جاده‌ای را کنترل کرد.

,

این مسئول ادامه داد: ما محدودیت قانونی و محدودیت اعتباری داریم، با توجه به تردد و ترافیکی که در راه‌های استان قزوین وجود دارد باید به تجهیز پلیس راه توجه ویژه شود.

,

وی افزود: تمامی مسائلی که به حوزه حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد به همدلی و همکاری بین دستگاهی برمی گردد که کاهش تصادفات را علی رغم افزایش ترددها رقم زد.

,

, ,

 

,

*اضافه‌بار معادن استان باعث تخریب جاده‌های روستایی شده

, *اضافه‌بار معادن استان باعث تخریب جاده‌های روستایی شده,

علی فرخزاد در ادامه اظهار کرد: علی رغم افزایش تردد در محورهای استان نیز با کاهش تصادفات جاده‌ای در استان مواجه هستیم که حاصل کار مدیریتی و تیمی تمامی دستگاه‌های مربوطه است.

,

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: بر اساس اعتبارات جرایم ماده ۲۳ در سال ۹۶ حداکثر ۱۶درصد، سال۹۷ نیز ۱۰درصد تخصیص گرفت و امسال هم هیچ تخصیصی نداشتیم.

,

وی ادامه داد: جاده‌های روستایی یکی دیگر از مشکلات است که آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته با افزایش تصادفات مواجه بودیم و سعی کردیم با همکاری دفتر روستایی استانداری نیز به وسیله دهیاران و شوراها یک کار آموزشی داشته باشیم.

,

فرخزاد بیان کرد: برنامه‌های آموزشی تاثیر زیادی در کاهش تصادفات جاده‌ای در روستاها داشت و همچنین انتقال وظایف از راه و شهرسازی به راهداری هم تاثیر بسزایی داشت.

,

این مسئول عنوان کرد: نیاز است تا در مکان یابی پاسپاه‌های پلیس راهی تجدید نظر داشته باشیم چراکه در احداث راه‌ها تغییراتی ایجاده شده که با واگذاری مکان فعلی پاسگاه‌ها می‌توان از ارزش افزوده آن برای جانمایی جدید استفاده کرد.

,

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: بحث دیگر هم مربوط به اضافه بار معادن به ویژه در راه‌های روستایی را داریم و شاهد هستیم که در اکثر معادن استان اضافه بار در ماشین‌آلات وجود دارد و آسفالت جاده‌ها پس از دو سال تخریب می‌شود.

,

وی افزود: یکی از سیاست‌های ما هم تاسیس مجتمع‌های بین راهی است که در فواصل پنج تا ۱۰ کیلومتری مستقر کنیم که در کاهش حوادث جاده‌ای به ویژه آزادراه‌ها موثر است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه