اخبار داغ

در گفت وگو با یک آزاده کهگیلویه وبویراحمدی مطرح شد:

عبور با چشمان خونین از تونل چماق و کابل‎های پنج‎رشته برق عراقی‎ها/ اسارت تلخ‌ترین صحنه زندگی یک انسان است+عکس

عبور با چشمان خونین از تونل چماق و کابل‎های پنج‎رشته برق عراقی‎ها/ اسارت تلخ‌ترین صحنه زندگی یک انسان است+عکس
بیست ششم مرادماه سالروز ورود آزادگانی است که بهترین سال های عمر خود را در زندان های گذراندند که روزی دو تا سه وعده کتک می خوردند ولی عشق به امام خمینی(ره) سد محکمی بود برای پایبندی به اعتقادات و مقاومت در مقابله آزار و اذیت بعثی ها.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، هشت سال دفاع مقدس همچون گنجینه ای ارزشمند از رشادت ها و فداکاری های جوانانی است که با وجود سن و سال کم ، دریایی از معرفت و عشق به ولایت داشتند و با علم به شهادت و اسارت به جان دل راهی جبهه های حق علیه باطل می شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از خبرلنده، , خبرلنده,

بدون شک تلاش و مجاهدت شهدا و آزادگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس هرگز از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد و مجاهدت و رشادت این عزیزان روز به روز در نزد این ملت مانا و ماندگار خواهد ماند.

,

بیست ششم مرادماه سالروز ورود آزادگانی است که پس از تحمل سال ها اسارت از بند رژیم بعث عراق به میهن اسلامی بازگشتند و به این حضور این روز را به نام روز آزادگان نام نهادند تا قدری از حماسه و رشادت این عزیزان جبران شود.

,

به همین مناسبت به سراغ یکی آزادگان لنده ای رفتیم تا از نزدیک قسمتی ازخاطرات ماندگار، رنج ها و مشقت هایی که کشیده اند را جویا شویم.

,

 

,
---
, , ---,

 

,

حیات الله همتی از آزادگان لنده ای است که 26ماه از عمر خویش را در زندان های بعث عراق گذراند در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اسارت تلخ ترین و رنج آور ترین صحنه ای است که شاید برای هرانسانی کمتر اتفاق بیافتد آن هم به بند کسانی که هیچ اعتقادی به انسانیت نداشته اند.

,

وی افزود: بعد از به اسارت گرفتن بنده و هجیرآبسواران، سیدعلی هاشمی ، راه خدا راست و علی نجات شهبازی و تنی چند از هم استانی های ما در پدخندق ما را به اردوگاه الرمادی عراق کمپ13بردند که در میانه همین بردن و آرودن به اردوگاه مختلف مداوم ما را کتک می زدند و برایشان مفهومی نداشت که اسیر زخمی است یا سالم.

,

همتی تاکیدکرد: گاهی برای ما تونل می زدند و ما را از میانه تونل چماق و کابل به دست  عبور می دادند و به سروصورت و بدن ما آن ها را فرود می آوردند که عده ای از بچه ها سر و صورت و گاهاً هم با چشمانی خونی از این تونل ها عبور می کردند.

,

این آزاده لنده ای به سه ماه حمام نکردن اسرا اشاره کردو گفت: بعد از سه ماه از اسارت بیش از دو هزارنفر را به دورن محوطه اردوگاه آوردند و چهار تانکرآبرسانی آوردند و گفتند با همه اسرا برهنه شوند و استحمام کنند که از سر ناچاری و به اجبار همه مجبورشدند و حمام کردند و بعد به ما لباس نو دادند.

,

 

,

, ,

 

,

وی در ادامه تاکیدکرد: در هر بند بیش از 84 آزاده با هم زندانی بودند که واقعا عبور و مرر ما خیلی سخت بود و گاها برای رفع تشنگی مجبور بودیم آب داغ بخوریم که بهداشتی هم نبود.

,

همتی اظهارکرد: روز یکی از عراقی ها به نام سید سلام، سید علی هاشمی از بچه‎های لنده را خیلی اذیت و کتک زده بود که من هم واقعاً غصه ام گرفته بود نمی توانستم کاری برای وی کنم و بعدا از روی ناچاری با وی دوست شدم و به وی پیشنهاد کشتی دادم که پذیرفت و روز مسابقه فرا رسید و آنقدر کتکش زدم که تلافی کتک زدن های هاشمی را جبران کردم که یک دفعه یکی از افسران بعثی به نام سید هاشم وارد شد و آنچان ابتدا سید سلام را با فانوسقه زد که من گفتم خوب دیگه سراغ من نمی آید ولی بعد از آن چنان مرا کتک زد که تا چندین روز جای کتک ها سیاه و تاول زده بود.

,

به راستی تحمل این همه سختی و مشقت همراه با آزار و اذیت عراقی ها برای آزادگان ما چنان سخت بود که حتی برخی از این عزیزان تاب تحمل این همه کتک را نداشته و زیر تازیانه های بعثی ها جان به جان آفرین تسلیم کرده و شهید شیرین شهادت را در دیار غربت می نوشیدند که یاد و نامشان را تا ابد گرامی می داریم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه