اخبار داغ

فرماندار ریگان خبر داد

۵۰ درصد خرمای ریگان از بین رفته است/ ضرورت راه‌اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی در ریگان

۵۰ درصد خرمای ریگان از بین رفته است/ ضرورت راه‌اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی در ریگان
فرماندار ریگان گفت: ۵۰ درصد محصول خرمای شهرستان ریگان که قریب به بیش از ۲۰ هزار تن می شود دچار خسارت، خشکیدگی و عدم تلقیح شد که خسارات زیادی را به نخلداران ریگانی وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه آرمان ؛ ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که اقتصاد آن بر پایه خرما بوده و این روز‌ها کار کشاورزان ریگانی بسیار سخت تر شده است؛ زیرا کار برداشت محصول را اغاز نموده اما با خوشه های خشک شده و یا چیل شده مواجه می‌شوند که سختی را چند برابر می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

این نخلداران در روز‌های گردافشانی با نوسانات دمایی طوفان شدید مواجه بودند که این امر بر مشکلات کشاوران افزود ومحصول خرما تلقیح نشد.

,

امین باقری فرماندار ریگان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ۵۰ درصد محصول خرمای شهرستان ریگان و قریب به بیش از ۲۰ هزار تن دچار خسارت، خشکیدگی و عدم تلقیح شد که خسارات زیادی به نخلداران ریگانی وارد کرده است.

,

باقری تصریح کرد: ستاد بحران با حضور کارشناسان در محل فرمانداری ریگان برگزار شد که با پیگیری‌های صورت گرفته خسارت نخلداران نیز به استان اعلام شده است و بیمه کنونی جوابگوی خسارت به نخلداران ریگانی نیست.

,

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی از حالت حمایتی به خسارتی تبدیل شود ابراز داشت: بیش از ۲۰ سال است که خسارت به نخلدان ریگانی وارد می‌شود، اما مرکز تحقیقات تا کنون اقدامی برای نخلداران ریگانی انجام نداده لذا خواستار راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی در این شهرستان هستیم.

,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ریگان نیز در گفت گو با خبرنگار ما بیان داشت: کار برداشت خرما از نخلستان‌های شهرستان ریگان در حال انجام است که پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار تن محصول برداشت شود.

,

فرامرزی با بیان اینکه در پی نوسانات دمایی خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی به نخلداران ریگانی وارد شده ،ابراز داشت: با توجه به خسارت به نخلداران ریگانی در اثر خشکیدگی ، کشاورزان از پوشش خوشه‌های خرما ودور آبیاری استفاده نمایند.

,

رئیس جهاد کشاورزی ریگان با اشاره به اینکه ۸۵ درصد اعتبارات سیستم نوین ابیاری بلاعوض می‌باشد کشاورزان به سیستم‌های نوین ابیاری روی آورند،عنوان کرد:کشاورزان با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری نیز می‌توانند در کاهش خشکیدگی خوشه‌های خرما نیز نقش به سزایی ایفا نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه