اخبار داغ

دادستان خلیل آباد:

اصناف و بازاریان، سربازان جنگ اقتصادی هستند/ عدم آشنایی با قوانین و مقررات بزرگ‌ترین نقص جامعه ما است

اصناف و بازاریان، سربازان جنگ اقتصادی هستند/ عدم آشنایی با قوانین و مقررات بزرگ‌ترین نقص جامعه ما است
دادستان خلیل آباد با بیان اینکه عدم آشنایی با قوانین و مقررات بزرگ‌ترین نقص جامعه ما است، گفت: قوانین و مقررات زمانی ما را درگیر می کند که دچار پرونده های حقوقی و کیفری شویم و آن وقت است که متوجه می شویم که آشنایی با قوانین تا چه اندازه می تواند مثمر ثمر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حمید سلطانی، پیش از ظهر امروز در جمع اصناف شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه اصناف سربازان جنگ اقتصادی هستند، اظهار داشت: اصناف و بازاریان در جنگ اقتصادی امروز به عنوان سرباز هستند و اگر یک بازاری مقررات و تقوا را رعایت کنند قطعاً در این جنگ پیروز خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با تأکید بر اینکه امروزه نیازمند این هستیم که به مقولات حقوقی توجه ویژه ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: عدم آشنایی با قوانین و مقررات بزرگ‌ترین نقص جامعه ما است.

,

دادستان خلیل آباد همچنین تصریح کرد: قوانین و مقررات زمانی ما را درگیر می کند که دچار پرونده های حقوقی و کیفری شویم و آن وقت است که متوجه می شویم که آشنایی با قوانین تا چه اندازه می تواند مثمر ثمر باشد.

,

وی با اشاره به اینکه معاملات، کار روزانه ای است که اصناف انجام می دهند، اذعان کرد: روزانه از صبح تا شب در حال انجام معامله هستند و چند نفر هستند که بدانند قواعد حاکم بر معامله و تضمینات مربوط به آن چیست، اسناد تجاری که در معاملات جا به جا می شود چه ماهیتی دارد و برای طرفین چه حقوق و تعهداتی ایجاد می کند؟

,

سلطانی با تأکید بر اینکه آگاهی برای انسان قدرت و آسودگی به دنبال دارد و قبل از هر کاری، باید نسبت به مسائل حقوقی مربوط به آن آگاه باشیم، عنوان کرد: خلیل آباد یک شهرستان باغی است و محصولات باغی متعددی دارد که تولید و عرصه می شود.

,

وی ادامه داد: آیا به همان اندازه که برای تولید زحمت می کشیم برای انجام معاملات ایمن و معاملاتی که طرفین به حقوق خود برسد اندیشه ای انجام می دهیم؟

,

دادستان خلیل آباد همچنین تشریح کرد: مجموعه دادگستری برای استیفای حق نیازمند دلایل، مدارک و تضمینات و... است و باید قبل از انجام معامله، با آگاهی پیش بروند و به دنبال اخذ تضمینات لازم باشند که اگر طرف مقابل تعهدات خود را انجام نداد از محل تضمین بتوان ثمن معامله را استیفا کرد.

,

وی با بیان اینکه رعایت مقررات تعزیرات نیز بسیار حائز اهمیت است، تأکید کرد: هر شغل و هر کاری انسان داشته باشد باید نسبت به مقررات آن آشنا باشد و اصناف نیز باید نسبت به مقررات خود آگاهی لازم داشته باشند.

,

سلطانی در ادامه بیان کرد: اصناف باید نسبت به مقررات تعزیرات، درج قیمت، فروش و خرید با فاکتور، احتکار، نظام صنفی، جواز کسب، بهداشتی، مالیات و... آشنایی لازم را داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه یکی از مقولاتی که کسبه ما را تهدید می کند وقوع جرائم اقتصادی است و جرم اقتصادی با مال افراد سر و کار دارد، ابراز کرد: امروزه با شیوع کلاه‌برداری های نو ظهور و اینکه سر منشأ این کلاه‌برداری ها در شهرستان نیست باید افراد نیز با آگاهی لازم در معاملات و تجارت خود وارد شوند و اعتماد و اطمینان لازم کسب شود.

,

دادستان خلیل آباد در پایان با تأکید بر اینکه بسیاری از سرقت ها ناشی از سهل انگاری مالک است و انجام اقدامات ایمنی نظیر استفاده از نگهبان و نصب دوربین می تواند در کاهش سرقت ها مؤثر باشد، خاطرنشان کرد: افراد باید برای امنیت مالی و پیشگیری از وقوع جرم اندیشه کنند و وقت و هزینه لازم را داشتند باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه