اخبار داغ

کرمانشاه، شهری سوت‌وکور در بزرگترین اعیاد اسلامی!

جشن‌های ولایت قربانی بی‌سلیقگی سازمان فرهنگی شهرداری

جشن‌های ولایت قربانی بی‌سلیقگی سازمان فرهنگی شهرداری
امسال از کم‌ لطفی مسئولان فرهنگی خبری از برگزاری جشن‌های دهه ولایت در کرمانشاه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هرساله دهه ولایت شهر کرمانشاه حال و هوای دیگری داشت؛ گوشه گوشه شهر میزبان جشن‌های «قربان تا غدیر» بود، اما امسال با کم‌لطفی مسئولان فرهنگی، خبری از این جشن‌ها نیست.

مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه امسال در اقدامی عجیب این جشن‌ها را که معمولا در سطح پارک‌های شهر برگزار می‌شد و استقبال خوبی توسط مردم از آن صورت می‌گرفت را حذف کردند!

این سازمان جشن‌های مذهبی را قربانی جشنواره شب‌های نیلوفری کرد که زمان آن از عید قربان تا غدیر اعلام شده است و با این کار جشن‌های مردمی را به جشنی برای پُر کردن جیب اسپانسرهای این برنامه تبدیل کرد.

جشنواره‌ای که در دل شهربازی سوت و کور تعطیل شهر و در فضایی محصور با ورودی 15 هزار تومان برای هر نفر برگزار می‌شود و اعتراضاتی از سوی مردم برای ملموس نبودن جشن‌های دهه ولایت را در پی داشته است.

سازمان فرهنگی شهرداری از سر بی‌‌سلیقگی یا هر چه شما اسمش را بگذاریم، عملا اقشار مختلف مردم که توانایی پرداخت این هزینه را نداشتند از حضور در جشن‌های که به مناسبت این روزها برگزار شده بود محروم کردند.

حتی اگر قبول کنیم که این جشن‌ها به مناسب این ایام برگزار شده، پس چرا در این جشن‌ها هیچ خبری از برنامه‌های مناسبتی آن نبود و صرفا یک فضای سرگرمی چندساعته برای شرکت‌کنندگان فراهم کرده بودند؟!

سازمان فرهنگی شهرداری که هیچگاه پاسخگوی عملکرد خود نبوده عجالتا باید پاسخگو باشد که چرا در برپایی جشن‌های مذهبی دهه ولایت کوتاهی کرده است؟!

اصلا اسپانسرهای این مراسم چه کسانی بودند که شهرداری حاضر شد جشن‌های دهه ولایت را قربانی این برنامه کند؟!

بی‌شک بی‌توجهی به جشن‌های مذهبی یکی از مهمترین عواملی است که به دشمنان برای حمله به عقاید و مراسمات مذهبی جسارت می‌دهد تا با تبلیغات خود شیعه را پیروان مصیبت و عزا معرفی کنند.

همچنین در حالی که تاکید مکرر ائمه اطهار بر شادی در جشن‌های مذهبی است و از این ظرفیت می‌توان در راستای ایجاد فضایی شاد و امیدآفرین و تعمیق و گسترش معارف دینی در میان مردم به ویژه جوانان و نسل جدید بهره‌مند شد، اما متاسفانه برخی از روی ناآگاهی و یا به عمد این موضوع را نادیده می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه