اخبار داغ

رمضانی، از آزادگان شهرستان خلیل آباد:

اسیر بودیم ولی ذلت را نمی‌پذیرفتیم/ آزادگان در اسارت جان خود را کف دست گرفته بودند

اسیر بودیم ولی ذلت را نمی‌پذیرفتیم/ آزادگان در اسارت جان خود را کف دست گرفته بودند
محمد رمضانی، از آزادگان سرافراز شهرستان خلیل آباد گفت: آزادگان همان‌طور که در منطقه جان خود را کف دست گرفته بودند به همان اندازه در اسارت نیز مقاومت می کردند و جلوی دشمن بعثی می ایستادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رمضانی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، به منظور 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در خصوص دوران اسارت خود اظهار داشت: ما اسیر بودیم ولی آن طور نبود که هر چه عراقی ها بگویند ما آن را انجام بدهیم یعنی ذلت را نمی پذیرفتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: یکسری مقرراتی را عراقی ها برای ما تعیین کرده بودند و ما هم طبق آن مقررات عمل می کردیم ولی در برخی اوقات بعثی ها گستاخی می کردند و می خواستند پای خود را فراتر بگذارند و اسرا جلوی آن‌ها می ایستادند و این اجازه را به آن‌ها نمی دادند.

,

این آزاده سرافراز با بیان اینکه آزادگان همان‌طور که در منطقه جان خود را کف دست گرفته بودند به همان اندازه در اسارت نیز مقاومت می کردند و جلوی دشمن بعثی می ایستادند، تصریح کرد: در اردوگاهی که ما بودیم 1600 نفر بودند که 32 آسایشگاه در آن وجود داشت و بعثی ها نیز همیشه برای تفرقه بین اسرا برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کردند ولی اسرا همیشه توطئه های آن‌ها را خنثی می کردند.

,

وی با تأکید بر اینکه بعثی ها برخی اوقات کارهای سیاسی انجام می دادند که روحیه اسرا را خراب کنند، اذعان کرد: یک روز داخل اردوگاه، عکس امام راحل را به صورت کاریکاتور کشیده بودند و در مسیر تردد اسرا نصب کرده بودند.

,

رمضانی همچنین عنوان کرد: شاید برخی بگویند حالا یک عکس بود چرا باید حساسیت برانگیز باشد ولی باید از همین ابتدا کاری انجام می دادیم که دیگر نتوانند علیه نظام و رهبر ما عمل زشتی انجام دهند.

,

وی با بیان اینکه یکی از اسرا این عکس را پاره می کند و سربازان بعثی این را گزارش می دهد و به دنبال عوامل این اقدام بود ولی هیچکدام از اسرا حاضر به معرفی این اسیر نبودند، تشریح کرد: فردی که این عکس را پاره کرده بود خود را معرفی کرد و گفت زمانی که من وارد نظام شدم قسم یاد کرده ام که در برابر تهدیدات علیه کشورم چه جنگ و چه تبلیغات ایستادگی کنم و شما به رهبر و امام ما توهین کردید و من هم عکس را پاره کردم.

,

این آزاده سرافراز و رزمنده دوران دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه این فرد چنان پاسخ محکمی به افسر عراقی داد که آن افسر از جواب دادن عاجز شد و بعدها این اسیر را به اردوگاه دیگری تبعید کرد و ما از سرنوشت او مطلع نشدیم، ابراز کرد: آزادگان همیشه در برابر زورگویی های بعثی های عراق مقاومت می کردند و از اهداف خود کوتاه نمی آمدیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه