اخبار داغ

مسئولین با تاسی از سیره امام هادی (ع) از سبک زندگی غرب فاصله بگیرند/ غفلت مردم از غدیریه؛ زیارت نامه ای که امامت و ولایت را تبیین می کند

مسئولین با تاسی از سیره امام هادی (ع) از سبک زندگی غرب فاصله بگیرند/ غفلت مردم از غدیریه؛ زیارت نامه ای که امامت و ولایت را تبیین می کند
امروز لازم است برخی از مسئولین جامعه از سیره امام هادی (ع) الگو گیرند و بر اساس آن عمل کنند، از فرهنگ غربی فاصله گرفته و به دنبال حل مشکلات مردم باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، امروز 26 مرداد مصادف با 15 ذی الحجه، سالروز ولادت امام هادی (ع) در سال 212 قمری است، شخصیتی که دوران پر فراز و نشیبی را سپری کردند، مبارزاتی در راه نشر معارف اهل بیت (ع) داشتند و زحمات فراوانی در راستای ترویج دین اسلام کشیدند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
درسی که از ایشان می گیریم سبک زندگی اسلامی امام هادی (ع) است که همواره تلاش کردند ارزش های اسلامی را در جامعه ای که حکام آن ستمگر بودند و زندگی بر خلاف معیار داشتند را عینیت ببخشند. 
,
 
,
کمترین اثر روش آن امام این بود که مردم به شخصیت و حقانیت امام هادی (ع) پی بردند و امروز لازم است برخی از مسئولین جامعه از این روش امام الگو گیرند و بر اساس آن عمل کنند، در کنار مردم قرار گیرند و از فرهنگ غربی فاصله بگیرند و به دنبال حل مشکلات مردم باشند. 
,
 
,
حرکت دیگر امام هادی (ع)، مبارزه ایشان با عقاید انحرافی بود زیرا دشمنان برای از بین بردن فکر ناب و ارزش های دینی تلاش های فراوانی کردند اما ایشان برنامه ریزی های دقیقی داشت تا در جو اختناقی که علیه دستگاه امامت بود ترویج عقای دینی را اجرایی کنند. 
,
 
,
یکی از بزنگاه های کاری ایشان امامت و ولایت بود که از جمله می توان به زیارت غدیریه اشاره کرد که متاسفانه مورد غفلت مردم واقع شده است در حالیکه خلافت متوکل با دوره امامت ایشان هم زمان بود و وی از فراهم آوردن زمینه اذیت و هتک حضرت کوتاهی نمی کرد و گاهی دستور به احضار، حبس و یا جستجوی منزل آن حضرت می داد.  
,
 
,
امام هادی (ع) سرانجام در 26 جمادی آلاخر 254 ق به دسیسه معتز عباسی مسموم و شهید شدند، زیارت جامعه الکبیره منسوب به ایشان است و از میان اصحاب معروف امام، ابن سکیت و عبدالعظیم حسنی از شهرت زیادی برخوردار هستند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه