اخبار داغ

​نمایندگان سیستان وبلوچستان در مجلس شورای اسلامی:

دولت و پارلمان نیجریه حقوق شیخ زکزاکی را محترم بشمارد/ آزادی و درمان فوری زکزاکی خواسته مسلمانان است

دولت و پارلمان نیجریه حقوق شیخ زکزاکی را محترم بشمارد/ آزادی و درمان فوری زکزاکی خواسته مسلمانان است
تعدادی از نمایندگان سیستان وبلوچستان در مجلس شورای اسلامی خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی و آغاز روند درمان وی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با عصرهامون گفت: ایجاد مزاحمت برای مبلغان و رهبران دینی توسط هر کشوری که انجام بگیرد عواقب سختی برای آنها خواهد داشت.
 
علیم یارمحمدی افزود: ایران اسلامی همواره به فکر کشورهای اسلامی و مسلمانان در تمام دنیا بوده و خواهد بود و امروز ما رفتارهای غیرانسانی که بر علیه شیخ زاکزاکی صورت می گیرد را با قاطعیت محکوم می کنیم.
 
وی ادامه داد: دولت و پارلمان نیجریه نیز باید سریعتر ضمن آزادی شیخ زکزاکی، درمان صحیح و دقیق وی را آغاز کند و این را بداند که اگر شیوه و روش خود را تغییر ندهد مورد خشم و غضب کشورهای مسلمان قرار خواهد گرفت.
 
به گفته یارمحمدی؛ تمامی مسلمانانی که در حال انجام وظیفه شرعی خود و معرفی چهره واقعی اسلام ناب محمدی به مردم هستند مورد حمایت ما قرار دارند و شیخ زکزاکی نیز جز تبلیغ اسلام هیچ کار دیگری نکرده پس دولت نیجریه نباید خود را در تقابل با اسلام و مسلمانان قرار بدهد و سریعتر جلوی این حرکات را بگیرد.
 
وی تاکید کرد: حاکمان این کشور نیز با مطالعه تاریخ و سرنوشت سایر کشورها متوجه خواهند شد که این قبیل ایجاد مزاحمت ها آینده روشنی برایشان ندارد.
 
دولت نیجریه حقوق افراد را محترم بشمرد
نماینده مردم سیستان نیز به خبرنگار ما گفت: اقدام دولت نیجریه محکوم است چرا که روند درمان این عالم بزرگ را در دستور کار قرار نداده است.
 
حبیب الله دهمرده افزود: اینکه دولت نیجریه شیخ زکزاکی که یک آزادی خواه بزرگ است را در بند قرار دهد و از آنسو روند درمانی وی را در پیش نمی گیرد نشانه ضعف آنهاست.
 
دیگرنماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی هم خاطرنشان کرد: ما برای پیگیری درمان شیخ زکزاکی همواره تاکید خواهیم کرد.
 
احمد علی کیخا ادامه داد: درمان پزشکی حق هر انسانی است چرا که هر فرد جدا از دین و سیاست حقوق اولیه ای دارد و دولت نیجریه نیز به دلیل شرایط انسانی شیخ زکزاکی اجازه این چنین رفتارهایی را ندارد.
 
کیخا تصریح کرد: انتظار ما از کشور نیجریه این است که حقوق شیخ زکزاکی را محترم بشمرند و مجلس شورای اسلامی و سایر ملل نیز برای پیگیری درمان این رهبر دینی بزرگ وارد عمل شوند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دولت نیجریه حقوق افراد را محترم بشمرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه