اخبار داغ

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه خبر داد:

کرمانشاه میزبان پنجمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی

کرمانشاه میزبان پنجمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه از برگزاری پنجمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، مزدک رادمکلشاهی امروز شنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه از افزایش فعالیت‌های کلینیک اشتغال و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی واحد استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده است دانشجویان و عموم علاقمندان به حوزه های کسب و کار در کلینیک اشتغال و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی واحد استان کرمانشاه مشاوره می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه افزود: تاسیس مراکز نوآوری و علمی کاربردی را در سال ۹۸ در دستور کار داریم و امیدواریم با این حرکت بتوانیم برای ایجاد رویدادهایی مثل استارت آپ ها موفق عمل کنیم.

,

وی با بیان اینکه در آذر ماه امسال قرار است استارتاپ نخود در سطح کشوری برگزار شود، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در حوزه نخود بالاترین میزان کشت را به خود اختصاص داده است اما این محصول خام‌فروشی می‌شود و هیچ فناوری بر آن انجام نمی‌گیرد.

,

رادملکشاهی گفت: در این زمینه با صحبت‌هایی که با شورای عالی نخود شده قرار است این استارتاپ استان کرمانشاه و همزمان با جشنواره ملی نخود برگزار کنیم.

,

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه افزود: همچنین در حوزه اشتغال و کارآفرینی هفته آخر آبان ماه پنجمین نمایشگاه اشتغال و حوزه کارآفرینی را برگزار خواهیم کرد که امیدواریم امسال نیز همانند ۲ سال قبل این برنامه را به خوبی اجرا کنیم.

وی هدف از برگزاری این استارتاپ را کاشت، فرآوری و بازاریابی نخود دانست و گفت: در این خصوص ایده هایی که در راستای ایجاد کسب و کار در بخش نخود را بررسی می کنیم و پس از انتخاب آنها را به سرمایه‌گذاران معرفی خواهیم کرد.

,
,
,

رادملکشاهی یادآوری کرد: حضور در جشنواره حرکت از دیگر اقدامات دانشگاه علمی کاربردی استان بود که مرداد ماه سال جاری داوری مسابقات آن برگزار شد و برگزیدگان علاوه بر تجلیل در آیین اختتامیه به مرحله ملی جشنواره حرکت راه یافتند.

,

این مسئول با بیان اینکه جشنواره رویش یکی دیگر از برنامه های پیش روی این دانشگاه است، اظهار داشت: در حوزه فعالیت های فرهنگی و دانشجویی، المپیاد فرهنگی دانشجویی را به میزبانی شهر کرد برگزار کردیم که دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه در این دوره در بخش دختران صاحب ۶ مدال و در بخش پسران صاحب ۱۳ مدال شد.

,

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: طی یکسال اخیر طبق دستوالعمل شورای عالی اداری کشور مراکز علمی کاربردی دولتی در تمام استانها غیر فعال شدند.

,

وی ادامه داد: به دلیل اینکه از تعداد ۲۰ مرکز علمی کاربردی استان کرمانشاه ۱۲ مرکز آن دولتی است لذا مجبور شدیم آنها را غیرفعال اعلام کنیم و در این راستا هیچ دانشجویی جذب نشد.

,

رادملکشاهی از واگذاری این مراکز به بخشخصوصی خبر داد و افزود: علی رغم اینکه چند درخواست در این زمینه داشتیم اما به دلیل پاره ای مشکلات حقوقی تا کنون موفق به این کار نشدیم.

,

این مسئول غیر فعال شدن مراکز دولتی را برای استان کرمانشاه یک آسیب قلمداد کرد و بیان داشت: برای کاهش این آسیب رشته های این مراکز را به سایر مراکز علمی کاربردی منتقل کردیم.

,

رئیس دانشگاه جامع عملی کاربردی کرمانشاه در ادامه از سطح بندی مراکز علمی کاربردی به ۳ سطح یک، دو و سه سخن گفت و افزود: هیچ استانی در سطح یک قرار ندارد و در سطح دو از بین ۵۰۰ مرکز علمی کاربردی کشور ۲۰۰ مرکز در این سطح قرار گرفتند که چهار مرکز آن از استان کرمانشاه بود.

,

رادملکشاهی خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۰ مرکز به عنوان مراکز برتر انتخاب شدند که مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه یکی از این ۱۰ مرکز بود.

,

وی همچنین از جذب و پذیرش ۱۰۰۰ دانشجو در مهرماه امسال خبر داد و بیان داشت: این در حالیست که ظرفیت پذیرش ۵ هزار نفر را در مراکز استان داریم که با شرایط حاکم بر مراکز علمی کاربردی فقط ۱۰۰۰ نفر را پذیرش خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه